Wyszukiwarka Google

Słowo kluczowe w adresie URL czy w nazwie pliku – co jest lepsze

Wyjaśniając to na przykładzie – według Google lepszy z punktu widzenia wyszukiwarki jest adres

sklep.pl/sportywodne/windsurfing/deski/dla-dzieci/

czy może

sklep.pl/sportywodne-windsurfing-deski-dla-dzieci

?

Według Matta nie ma to wielkiego znaczenia, jak ustawimy sobie strukturę strony i czy słowo kluczowe będzie ujęte w adresie strony, czy też w nazwie pliku (to, że warto, aby tam było, jest obecnie ważne). Warto jednak zwrócić uwagę na to, co powiedział on w 79 sekundzie :) – rozbudowanie nazwy pliku o wiele słów kluczowych, rozdzielonych pauzą, może wyglądać na … próbę upychania słów kluczowych. Wprawdzie Matt nie mówi, że Google potrafi wychwycić tego algorytmicznie (np. biorąc pod uwagę ilość pauz użytych w nazwie pliku) – chociaż … tutaj można mieć, myślę, pewne wątpliwości, ponieważ pod koniec filmu znowu to delikatnie podkreśla :) – to jednak już dalsza cześć wypowiedzi pokrywa się z moim odczuciem, że adres internetowy, zawierający w sobie nazwę pliku składającą się z kilkunastu słów kluczowych może być po prostu nie kliknięty w SERPach, ponieważ … nie wygląda „zachęcając”, wiarygodnie – nie wydaje się być częścią dobrego serwisu.

Warto niewątpliwie, jeżeli jest to możliwe, np. w sklepie internetowych, asortyment „zaszufladkować” w pewne schematy, użyć struktury katalogu, a dopiero „na końcu” budować nazwy plików.

GD Star Rating
loading...
Słowo kluczowe w adresie URL czy w nazwie pliku - co jest lepsze, Słowo kluczowe w adresie URL czy w nazwie pliku - co jest lepsze, 9.4 out of 10 based on 5 ratings Słowo kluczowe w adresie URL czy w nazwie pliku - co jest lepsze

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

gdaq 2 września 2010, 8:13

Zgadzam sie z toba lepiej adresy wyglada jak widac katalogi i na koncu plik bardziej wskazuje na zagniezdzenie kategorii niz jak sa myslniki wydaje sie to byc bardziej naturalne.

Seo-Profi 2 września 2010, 13:04

Zauważ, że Google coraz bardziej staje się logiczne. Owszem, pewnych wpadek się nie uniknie, jak np. filtr na Gwiazdora, gdzie inne katalogi mają się dobrze. Jednak są to działania automatyczne i czasami tak się dzieje.
Ciekawy jestem, jak się rozwinie rynek SEO w Polsce. Jeszcze trochę xrummer „miesza”, ale to skończy się szybciej niż SWLe. I co pozostanie wówczas? Ano „ciężka, mrówcza” praca. No chyba, że Rosjanie znowu nas czymś „zaskoczą” :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *