Search Console

Słowa kluczowe w Narzędziach dla Webmasterów a w rzeczywistości – powody różnic

Brak komentarzy

Powodów takie stanu rzeczy jest kilka.

1) Możemy mieć włączoną personalizację, poprzez zalogowanie się do Google. Zobaczmy w prawym górnym rogu przeglądarki i, jeżeli widzimy jako trzeci link od lewej nasz email, kliknijmy w wyloguj, a następnie zobaczmy wyniki wyszukiwania dla np. naszej strony i … nie zdziwmy się, jak spadnie ona z pierwszego miejsca :). Po prostu tak często ją odwiedzamy, że Google „podciągnęło ją specjalnie dla nas”, abyśmy się nie trudzili :)

2) Kolejna przyczyna związana jest z krajem. Pod frazę „bank” możemy być pierwsi w Australii, ale już w Stanach zajmować odległe, 45 miejsce. Mało tego – Google jest w stanie zejść w personalizacji „jeszcze niżej”. I tak dla frazy bank będziemy na 1 miejscu w Krakowie, ponieważ jesteśmy z Krakowa, natomiast już w Warszawie będziemy poza TOP100…

3) Wyniki w SERPach zmieniają się cały czas. I tak. pozycja naszej strony może być zaczerpnięta w kolejnych wyszukiwaniach z różnych Data Center. Nie zapominajmy zatem o tym, że ranking „żyje”.

Według Matta to 3 podstawowe powody, dla których nasza strona pod daną frazę może się wyświetlać w różnych komputerach na różnych miejscach.

Zwraca on też uwagę na to, że sam fakt, że nasza strona posiada w narzędziach ranking, to jest to dobry znak.  A dodatkowo analiza tych słów kluczowych, pod które nasza strona znajduje się dalej niż w TOP10, może sprawić, że zaczniemy przykładać do nich większą wagę – albo, że zwrócimy w końcu uwagę na fakt, że jesteśmy wysoko pod wyrażenie, które … pominęliśmy w naszych analizach i nie dbaliśmy o optymalizację strony pod tym kątem.

GD Star Rating
loading...
Słowa kluczowe w Narzędziach dla Webmasterów a w rzeczywistości - powody różnic, Słowa kluczowe w Narzędziach dla Webmasterów a w rzeczywistości - powody różnic, 10.0 out of 10 based on 1 rating Słowa kluczowe w Narzędziach dla Webmasterów a w rzeczywistości - powody różnic
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Search Console
Zmiana adresu w narzędziach dla Webmasterów a przekierowanie 301

W Narzędziach dla Webmasterów jedną z opcji jest "zmiana adresu" strony. Użycie tej opcji jest zalecane przez Google: "Jeżeli planujesz...

Zamknij