4 września 2010 | Aktualizacja: 31 stycznia 2016
Search Console

Powodów takie stanu rzeczy jest kilka.

1) Możemy mieć włączoną personalizację, poprzez zalogowanie się do Google. Zobaczmy w prawym górnym rogu przeglądarki i, jeżeli widzimy jako trzeci link od lewej nasz email, kliknijmy w wyloguj, a następnie zobaczmy wyniki wyszukiwania dla np. naszej strony i … nie zdziwmy się, jak spadnie ona z pierwszego miejsca :). Po prostu tak często ją odwiedzamy, że Google “podciągnęło ją specjalnie dla nas”, abyśmy się nie trudzili :)

2) Kolejna przyczyna związana jest z krajem. Pod frazę “bank” możemy być pierwsi w Australii, ale już w Stanach zajmować odległe, 45 miejsce. Mało tego – Google jest w stanie zejść w personalizacji “jeszcze niżej”. I tak dla frazy bank będziemy na 1 miejscu w Krakowie, ponieważ jesteśmy z Krakowa, natomiast już w Warszawie będziemy poza TOP100…

3) Wyniki w SERPach zmieniają się cały czas. I tak. pozycja naszej strony może być zaczerpnięta w kolejnych wyszukiwaniach z różnych Data Center. Nie zapominajmy zatem o tym, że ranking “żyje”.

Według Matta to 3 podstawowe powody, dla których nasza strona pod daną frazę może się wyświetlać w różnych komputerach na różnych miejscach.

Zwraca on też uwagę na to, że sam fakt, że nasza strona posiada w narzędziach ranking, to jest to dobry znak.  A dodatkowo analiza tych słów kluczowych, pod które nasza strona znajduje się dalej niż w TOP10, może sprawić, że zaczniemy przykładać do nich większą wagę – albo, że zwrócimy w końcu uwagę na fakt, że jesteśmy wysoko pod wyrażenie, które … pominęliśmy w naszych analizach i nie dbaliśmy o optymalizację strony pod tym kątem.

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !
Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Słowa kluczowe w Narzędziach dla Webmasterów a w rzeczywistości - powody różnic

    10.0101

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii