Search Console

Słowa kluczowe w Narzędziach dla Webmasterów a w rzeczywistości – powody różnic

Powodów takie stanu rzeczy jest kilka.

1) Możemy mieć włączoną personalizację, poprzez zalogowanie się do Google. Zobaczmy w prawym górnym rogu przeglądarki i, jeżeli widzimy jako trzeci link od lewej nasz email, kliknijmy w wyloguj, a następnie zobaczmy wyniki wyszukiwania dla np. naszej strony i … nie zdziwmy się, jak spadnie ona z pierwszego miejsca :). Po prostu tak często ją odwiedzamy, że Google „podciągnęło ją specjalnie dla nas”, abyśmy się nie trudzili :)

2) Kolejna przyczyna związana jest z krajem. Pod frazę „bank” możemy być pierwsi w Australii, ale już w Stanach zajmować odległe, 45 miejsce. Mało tego – Google jest w stanie zejść w personalizacji „jeszcze niżej”. I tak dla frazy bank będziemy na 1 miejscu w Krakowie, ponieważ jesteśmy z Krakowa, natomiast już w Warszawie będziemy poza TOP100…

3) Wyniki w SERPach zmieniają się cały czas. I tak. pozycja naszej strony może być zaczerpnięta w kolejnych wyszukiwaniach z różnych Data Center. Nie zapominajmy zatem o tym, że ranking „żyje”.

Według Matta to 3 podstawowe powody, dla których nasza strona pod daną frazę może się wyświetlać w różnych komputerach na różnych miejscach.

Zwraca on też uwagę na to, że sam fakt, że nasza strona posiada w narzędziach ranking, to jest to dobry znak.  A dodatkowo analiza tych słów kluczowych, pod które nasza strona znajduje się dalej niż w TOP10, może sprawić, że zaczniemy przykładać do nich większą wagę – albo, że zwrócimy w końcu uwagę na fakt, że jesteśmy wysoko pod wyrażenie, które … pominęliśmy w naszych analizach i nie dbaliśmy o optymalizację strony pod tym kątem.

GD Star Rating
loading...
Słowa kluczowe w Narzędziach dla Webmasterów a w rzeczywistości - powody różnic, Słowa kluczowe w Narzędziach dla Webmasterów a w rzeczywistości - powody różnic, 10.0 out of 10 based on 1 rating Słowa kluczowe w Narzędziach dla Webmasterów a w rzeczywistości - powody różnic

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *