Wyszukiwarka Google
9 maja 2011

14 kwietnia w Londynie odbyły się warsztaty Google, podczas których poruszano tematy związane ze zwiększaniem widoczności strony w Google

Szczegółowy opis znajdziesz na Webmaster central Blog – blogu Google. Niby nic ciekawego się tam nie pojawiło, ale warto zwrócić uwagę na pewne kwestie, które, pomimo faktu, że są bardzo dobrze opisane w Wytycznych, w Google Starter Guidzie czy też na wielu blogach, to jednak nadal sprawiają sporo problemu webmasterom, co widać w tematach poruszanych na Forum pomocy Google dla Webmasterów.

– podkreślono brak wpływu (w Google) tagu keywords na pozycje strony w SERPach

– zwrócono uwagę na niewykorzystywanie we właściwym stopniu potencjału Title oraz tagu description – w dalszym ciągu, w wielu przypadkach, webmasterzy nie używają ich właściwie

– nagłówki: H1, H2 itp to nadal jeden z ważniejszych sposobów na to, jak Google określa zawartość strony

– linkowanie wewnętrzne – od dawna bolączka webmasterów, zwłaszcza w serwisach takich jak sklepy internetowe. Odpowiednie, logiczne, linkowanie wewnętrzne potrafi zdziałać cuda.

– sitemapa – warto umieścić odnośnik do niej w pliku robots.txt

– duplicate content w obrębie witryny może sprawić wyszukiwarce spore problemy w szybkim i skutecznym indeksowaniu podstron serwisu. Aby unikać takich sytuacji należy używać albo przekierowania 301 albo tagu kanonicznego

– niektóre strony sprawiają problemy robotom, ale zamiast kodu błędu zwracają kod 200. Dotyczy to też sytuacji, gdy strona nie istnieje – wtedy powinna zwrócić kod 404.

– Google dobrze radzi sobie z literówkami. Nie ma sensu zatem upychać na stronach literówek w zakresie np. nazwy firmy. Analizując dzisiejszy wpis odnośnie tego, jak Google postrzega dobre jakościowo strony, może to przynieść więcej szkody, niż pożytku.

– ukrywanie treści – czy to poprzez JavaScript, czy CSS czy też inne techniki, jak np. opisany na SprawnymMarketingu sposób na lepszy PR to ryzyko, na które właściciel dobrej strony nie powinien nigdy się zgodzić

– szybka strona jest lubiana przez użytkowników. Ile razy przerwaliśmy wczytywanie się serwisu i szukaliśmy od nowa w SERPach?

ZJak zaznaczono na początku – niby są to podstawowe kwestie, ale stety/niestety coraz chyba rzadziej początkujący zwłaszcza webmasterzy patrzą się na nie, bardziej ufając takich narzędziom jak Xrumer. A potem Google mówi o Pandzie i wszyscy czekają (niemal) na Armagedon :)

GD Star Rating
loading...
Site clinic - po warsztatach Google w Londynie, Site clinic - po warsztatach Google w Londynie, 1.0 out of 10 based on 1 rating Site clinic - po warsztatach Google w Londynie
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność
Twojej strony w Google?

Tak, chcę


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii