Optymalizacja stron

SEO jest dla cierpliwych

2 komentarze

cierpliwośćUważasz, że to linkbulding (zdobywanie linków) jest najważniejszym elementem w SEO? Muszę Ciebie zmartwić –  zapomnij o zdobywaniu linków, jeżeli nie masz nic do zaoferowania swoim potencjalnym Klientom.

Czasy, kiedy pierwsze pytanie, jakie zadawali potencjalni Klienci firmo SEO, brzmiało: „Ile linków miesięcznie możecie dla mnie pozyskać” odeszły do lamusa. Dzisiaj  na porządku dziennym jest inne pytanie: „Czy Pani/Pana praca jest bezpieczna dla mojej strony?”, rzadziej już można usłyszeć: „Czy pozyskuje Pani/Pan linki z precli/seokatalogów?”

Google po latach wyśmiewań ze strony osób nastawionych na szybkie efekty („Algorytm jest do d…, można robić co się chce”) sprawiło, że z rynku zniknęło „po cichu” wiele osób i firm, które oprócz dodania strony do precli, seokatalogów czy zrobieniu „spamszeptanki” nie potrafiły Klientom zaoferować nic więcej.

Ludzie „nagle zauważyli”, że dbanie o serwis i tworzenie na nim treści wartościowych z punktu widzenia użytkowników DZIAŁA. Problem jest tylko jeden – to ZAWSZE działało. Zmieniło się jedno – po zmianach w algorytmie w końcu wiele osób „nagle” zauważyło, że białe faktycznie jest białe ….

Poniższy wykres, wygenerowany w programie online SEMSTORM – z którego z premedytacją – :) usunąłem nazwę domeny oraz ilość fraz, pod które jest widoczna w TOP50 – pokazuje z jednej strony jak trudno jest dzisiaj osiągnąć dużą widoczność w Google; a z drugiej – jak wygląda naturalny rozwój serwisu.
seo-jest-dla-cierpliwych

Zwracam uwagę na początek wykresu – bardzo często przez pierwszy rok nic się ciekawego nie dzieje – ruch na stronie owszem, rośnie, ale nie tak, jakby sobie to ktoś mógł wyobrażać. Pojawia się dosyć szybko frustracja i zniechęcenie – zwłaszcza wśród osób, które pamiętają czasy „starego SEO”, kiedy liczyły się tylko linki, a Klienci oczekiwali czasu miesiąca – trzech do wejścia w TOP10.

Na szczęście dzieje się tak coraz rzadziej. Rynek usług SEO znormalniał – i podobnie jak to bywa w realnym świecie także i w tym wirtualnym ludzie zaczynają rozumieć, że marki nie kupuje się 100 linkami z katalogów oraz pakietami linków zdobytych przez „szeptaczy”. Marka to coś więcej – i aby ją posiąść należy z jednej strony mieć dobry serwis, z drugiej – dać się poznać jako specjalista (najlepsze jest to, że pierwsi zauważyli to … Klienci firm SEO, a nie firmy SEO). I wcale nie trzeba mieć „doktoratu z informatyki” :)

Konkluzja

Zamiast marzyć o TOP10 na frazę „opony” czy „kredyt” drogi właścicielu serwisu weź się do mocno w pierwszym roku jego istnienia do pracy – i zrób serwis takim, jaki musiałby być, abyś został jego Klientem.

A zanim zaczniesz szukać specjalisty SEO odpowiedz sobie na kilka pytań:

  1. Czy Twoja strona wzbudza zaufanie ?
  2. Czy treść jest napisaną pod ludzi ?
  3. Czy prezentujesz się jako specjalista w swojej branży ?

Jeżeli na te kilka kluczowych pytań odpowiesz twierdząco to ominą Ciebie takie problemy, jak

  1. Firma SEO nie chce usunąć spamlinków, które wygenerowałą do Twojej strony – Ty ich nie będziesz miał
  2. GDlaczego gwarancja pozycji w Google nie działa – ściema marketingowa; jak tylko ktoś Ci to powie, od razu odpuść sobie dalsze kontakty z taką „firmą”
  3. Śledzenie kolejnych „trendów” w braży SEO – PO CO? Content marketing jest trendy? No i co z tego – przecież serwis jest nastawiony pod Klientów od samego początku :)

itp. itd

Na koniec, tytułem pocieszenia, aby Ciebie nie zniechęcać do pracy przy stronie :) – także i duże firmy ufają „specjalistom SEO”, którzy narażają ich na karę za łamanie Wskazówek Google dla Webmasterów.

Powodzenia :)

Potrzebujesz wsparcia przy działaniach SEO ?

Tak, proszę o kontakt >>

GD Star Rating
loading...
SEO jest dla cierpliwych, SEO jest dla cierpliwych, 5.3 out of 10 based on 11 ratings SEO jest dla cierpliwych
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Tomek 8 sierpnia 2016, 10:23

O kurde, teraz to trochę pojechałeś… Wrzucenie screena bez widocznej skali jest naprawdę słabe.

Sebastian Miśniakiewicz 8 sierpnia 2016, 18:37

Nie chcę, aby ktoś na tym etapie poznał domenę – jak ktoś potrafi myśleć i ma dostęp do narzędzi to się domyśli, kto był analizowany.
A ja na to nie mogę sobie pozwolić.

Podałem skalę wzrostu ruchu – masz do wyboru, jak „niewierny Tomasz” – uwierzyć, albo … wątpić :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Optymalizacja stron
Po wdrożeniu https nie oczekuj wzrostów Google – oczekuj spadków

Od kiedy Google w sierpniu 2014 roku podało do publicznej informacji, że https będzie czynnikiem rankingowym, wiele osób - zwłaszcza...

Zamknij