Search Console
12 lipca 2019
Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor bloga,
specjalista od SEO

W Search Console możemy m.in. analizować stopień indeksacji naszego serwisu, co jest bardzo przydatne na etapie np. migracji serwisu czy jego rozbudowy – które adresy url są zaindeksowane, a które nie, jakie wersje kanonicze robot wybrał itp. Należy jednak zwrócić uwagę na ustawienie Stanu w sekcji Indeks – inaczej można stracić dużo czasu na analizowanie „duchów” :)

Wszystkie znane strony

Domyślną opcją Stanu jest „Wszystkie znane strony” – mając ustawiony ten wybór analizujemy  wszystkie adresy URL wykryte przez Google dowolnym sposobem.”

 

Ktoś powie, że to dobre, bo można przeanalizować całą stronę – OK, jest tylko jedno, ale bardzo istotne ALE – nie wiemy, z jakiego zakresu pochodzą te dane.

Zobaczmy przykład – Google przeskanowało daną stronę ostatnio 7 marca.


ale strony nie ma fizycznie od sierpnia 2018 – minęło prawie półtora roku, a Google nadal pokazuje ją w Stanie

Próbowałem zasięgnąć informacji u Johna jaki zakres obejmuje opcja „Wszystkie znane strony”, ale mimo dwa razy postawionego pytania nie dostałem na nie odpowiedzi – czy to znaczy, że Google samo nie wie, z jakiego okresu pochodzą te dane? :)

Moim zdaniem wpada tutaj wszystko – czyli jak zrobimy jakiś błąd i Google poindeksuje nam nie to, co trzeba, następnie błąd poprawimy i takie strony znikną z indeksu – to w Search Console będą one nadal widoczne.

Filtruj mapy witryny

Jak zatem analizować tylko to, co powinniśmy analizować na etapie sprawdzania stopnia indeksacji serwisu? Należy analizować to, co przesyłamy w sitempie, wybierając tę opcję

Dzięki takiemu wyborowi mamy pewność, ze będziemy analizować tylko to, co chcemy, aby było analizowane :)

Nie można zapomnieć o tym, że umieszczenie adresów url w pliku nie zmusi robotów do zaindeksowania podstron serwisu – Google MOŻE ale NIE MUSI indeksować zawartości pliku sitemap’y – ale to już temat na inny wpis :)

GD Star Rating
loading...
Search Console -> Stan -> Wszystkie znane strony, Search Console -> Stan -> Wszystkie znane strony, 7.8 out of 10 based on 4 ratings Search Console -> Stan -> Wszystkie znane strony
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Piotrek 13 lipca 2019, 23:06

Ja myślę, że branża SEO zamiast gonić za Google, powinna się zjednoczyć i wykorzystać swoją wiedzę do zbudowania prawdziwej wyszukiwarki, która pokaże wartościowe wyniki. Nikt nie ma większej i lepszej wiedzy by to zrobić jak należy. Black SEO będzie pilnować by nie było nadużyć, a White SEO by wyniki były jakościowe. Chętnie w takiej wyszukiwarce wykupię reklamę (nie wynik organiczny) by mogła przetrwać :-)

Sebastian Miśniakiewicz 14 lipca 2019, 10:16

To nie takie proste – branża SEO to różne firmy, gdzie te duże mają „w duszy” jakość – dla dużych firm liczą się słupki i zyski; ja nie podejmę się współpracy z kimś, kto moim zdaniem nie powinien wydawać na SEO – a duża firma przyjmie go z otwartymi ramionami. Czy się to komuś podoba, czy nie, im większy podmiot, tym jest bardziej ustawiony na przychody
To inne wyszukiwarki, jak Bing, powinny zainteresować się naszym rynkiem – wtedy coś się zmieni

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *