Optymalizacja stron
14 listopada 2010

Jeżeli porównamy sobie dane w obydwu systemach zauważymy z pewnością, że nie są one w 100% takie same.

Skąd biorą się różnice?

Przede wszystkim należy wiedzieć, ze dział w Google, który zajmuje się Narzędziami dla Webmasterów pracuje niezależnie od działu, który rozwija Google Analitics. Dodatkowo działu te nie pracują na tych samych danych.

I tutaj dochodzimy do sedna sprawy.

W Narzędziach mamy zliczane wszystko – wejścia, kliki. W Google Analytics już nie, ponieważ system ten bazuje na JS, zatem wystarczy, że ktoś zainstaluje sobie np. dodatek do Firefoxa blokujący JSc i … w statystykach GA już nie zobaczy swoich wejść. Jeżeli to samo zrobią inne osoby odwiedzające stronę, to różnica między wynikami w Narzędziach a GA zacznie robić się coraz większa.

Taka sama sytuacja może mieć miejsce, jeżeli używamy starszej wersji przeglądarki – albo po prostu przeglądarki, która nie zawsze właściwie obsługuje JavaScript.

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

CapaciousCore 28 listopada 2010, 10:59

Skrypty Javy czy JS? Bo roznica jest wielka…

Seo-Profi 28 listopada 2010, 23:18

Słuszna uwaga, dzięki za zwrócenie uwagi – oczywiście, że JS.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii