Wyszukiwarka Google

rel=”sponsored”, rel=”ugc” czy … rel=”nofollow”: – Google wprowadza nowe atrybuty linków wychodzących

Brak komentarzy

jaki atrybut wybrać - nofollow, ugc czy sponsoredJuż od wielu lat atrybut nofollow jest stosowany w celu wskazania wyszukiwarce, że dany link jest wątpliwy i nie chcemy, aby, biorąc udział w procesie kształtowania SERPów, został uwzględniany w ekosystemie Google.

Po komunikacie z 10 września zastanawiam się, czy Google jednak nie przyznało się „głośno”, że jego IA nie radzi sobie jak należy z analizą linków opatrzonych atrybutem nofollow, wprowadzając dodatkowe atrybuty linków wychodzących – rel=sponsored” oraz rel=”ugc”.

rel=”sponsored”

Atrybut ma być stosowany do identyfikowania linków na stronie stworzonych stricte w celach reklamowych (ogłoszenia, wpisy sponsorowane – czy to „za kasę” czy w ramach barterowych rozliczeń)

rel=”ugc”

Akronim UGC pochodzi od słów „User Generated Content” (=treść generowana przez użytkownika); Google zaleca stosowania tego atrybutu zwłaszcza w linkach znajdujących się we wpisach na forach czy w treściach komentarzy (podanie takiego przykładu we wpisie moim zdaniem nie jest bez powodu)

Cel wprowadzenia zmian?

Bez zmian :)

Looking at all the links we encounter can also help us better understand unnatural linking patterns.

czyli walka ze spamem (Google chce lepiej wyłapywać schematy nienaturalnego linkowania)

Czy muszę zmieniać w reklamach rel=”nofollow” to rel=”sponsored”

NIE

rel=”nofollow” nadal używamy go wówczas, gdy chcemy podlinkować jakąś stronę, ale jednocześnie nie chcemy, aby czerpała ona z tego tytułu jakiekolwiek profity związane z przepływem pageranku.

Jeżeli na chwilę obecną stosujemy na swojej stronie nofollow zgodnie „ze starą szkołą” – czyli aby oznaczać reklamy lub wskazywać Googlebotowi strony, do których nie chcemy linkować dofollow (ze względu na ich wątpliwość jakość) – to nie musimy nic zmieniać na swojej witrynie w kodzie.

Jest jednak małe „ale”

Google rekomenduje zamianę rel=”nofollow” na rel=”sponsored” kiedy to będzie dla nas wygodne :)

Zacytuję tutaj fragment wpisu:

Any link that is clearly an ad or sponsored should use “sponsored” or “nofollow,” as described above. Using “sponsored” is preferred, but “nofollow” is acceptable.

Czyli podsumowując – zmieniać nie trzeba, ale (tak to rozumiem) zmiana pozwoli mam lepiej zrozumieć intencje (a co za tym zapewne idzie w sposób bardziej bezbłędny interpretować intencje webmastera)

Czy można łączyć ze sobą atrybuty?

TAK

rel=”ugc sponsored”

jest sygnałem, że link jest sponsorowany i został stworzony przez użytkownika

rel=”nofollow ugc”

też jest jak poprawną implementacją (przydatną w sytuacji, gdy docelowa strona stosuje nadal „starą szkołę” linkowania nofollow)

Kiedy Google zacznie stosować nowe atrybuty

Już są one uwzględniane przez roboty Google :)

1 marzec 2020

Warto zwrócić uwagę na tę datę – wówczas Google zacznie traktować rel=”nofollow” jako wskazówkę, a zatem zastosowanie nofollow nie będzie już blokowało docelowej strony przed zaindeksowaniem

Czy jest sens się przejmować zmianą?

Co niektórzy już próbują „przekuwać zmianę na kasę” – i w tym przypadku zgadzam się z Garrym, że nie ma co przesadzać, a dobra firma SEO wcale nie będzie miała dużo więcej pracy :)

 

Pytania

Waszym zdaniem wprowadzenie nowych atrybutów do linków wychodzących coś zmieni?

Czy ich wdrożenie to znak, że Google nie radzi sobie ze spamem – i chce, aby to webmasterzy „odwalili pracę za algorytm/Search Quality Team?

Zapraszam do dyskusji, ciekawy jestem Waszych uwag :)

GD Star Rating
loading...
rel="sponsored", rel="ugc" czy ... rel="nofollow": - Google wprowadza nowe atrybuty linków wychodzących, rel="sponsored", rel="ugc" czy ... rel="nofollow": - Google wprowadza nowe atrybuty linków wychodzących, 10.0 out of 10 based on 3 ratings rel="sponsored", rel="ugc" czy ... rel="nofollow": - Google wprowadza nowe atrybuty linków wychodzących
autor 1406 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii