Wyszukiwarka Google

Rel=”canonical” a przekierowanie 301 – kiedy używać, różnica

Wielu webmasterów cały czas stawia sobie pytanie „Ile stracę PR/link juice, kiedy zastosuję przekierowanie 301”? No cóż, zawsze coś „wyparuje”. Gdyby tak jednak nie było byłaby duża pokusa, aby używać przekierowania 301  zamiast linkowania wewnętrznego.

Dlatego przy przekierowaniu 301 część PageRank’u znika, ale jest to jedynie jego niewielka część. Można przyjąć, że jest to działanie celowe, które ma zachęcić osoby budujące strony to „nie kombinowania” z przekierowaniami – tylko skupieniu się na budowie dobrych serwisów.

Jaka jest różnica między tagiem kanonicznym a przekierowaniem 301? Kiedy stosować które rozwiązanie?

Jeżeli mamy możliwość użycia albo przekierowania 301 albo rel=”canonical” lepiej jest używać pierwszego rozwiązania. Powód? Przekierowanie 301 jest bardziej popularne, ponieważ istnieje od dawna i nie tylko już istniejące na rynku, ale i nowe przeglądarki go uznają.

Tag kanoniczny należy stosować, jeżeli nie możemy użyć przekierowania 301. Jest tak niekiedy np. przy zmianie  hostingu z darmowego na płatny.

Co jest warte podkreślenia – jeżeli chodzi o przepływ (i stratę) PR, różnica między obydwoma zastosowaniami jest niewielka.

GD Star Rating
loading...
Rel="canonical" a przekierowanie 301 - kiedy używać, różnica, Rel="canonical" a przekierowanie 301 - kiedy używać, różnica, 7.0 out of 10 based on 3 ratings Rel="canonical" a przekierowanie 301 - kiedy używać, różnica

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Robert 12 maja 2011, 14:39

Czyli jeżeli dobrze rozumiem przekierowanie 301 kilku domen do jednej głównej, odbije się na pozycji głównej witryny ?

Seo-Profi 12 maja 2011, 14:53

Tak – jeżeli kilka domen przekieruje się na jedną, to, jeżeli te kilka było mocnych, a jeszcze ta „jedna” też była mocna – to zyskamy super mocną domenę :)

Robert 12 maja 2011, 15:05

Lepiej przekierowanie robić do strony głównej, czy może do podstron portalu. np domenę lizaki do kategorii lizaki w docelowej domenie?

Seo-Profi 12 maja 2011, 15:54

Preferowałbym domena -> domena – oczywiście z zachowaniem pełnej tematyczności.
Jak tematyczność jest mniejsza nie będzie takiego dylematu – a i z pewnością przy braku dużej zgodności tematyki moc takiego przekierowania będzie mniejsza…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *