Wyszukiwarka Google

Reklamy Adwords na białym tle? Dlaczego nie? Nowy test Google

Na Google znalazłem bardzo ciekawy wpis, w którym Cyrus Shepard prezentuje zaobserwowany nowy wygląd reklam Adwords. Niby nic się nie zmieniło, układ jest ten sam – ale uważni obserwatorzy od razu zauważą, że … zniknął „łososiowy” background – sama reklama jest na … białym tle.

Google testuje reklamy Adwords na białym tle

Na naszym (polskim) Google+ wywiązała się zaraz dyskusja. Zgadzam się z tym, że wprowadzenie takiego layoutu na pewno podbije CTR linków sponsorowanych – kolorowy podkład sugerował, że nie jest to „coś normalnego” i wiele osób, zwłaszcza młodych, podświadomie omijała ten obszar, wiedząc/domyślając się, że jest to reklama. Zlikwidowanie jednak koloru sprawi, że w dobie szybkiego poszukiwania informacji, gdzie decyzje w co kliknąć podejmujemy w ułamku sekund, więcej osób kliknie w Adwords – ponieważ kolor nie będzie już „odrzucał”.

Nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że Google wrzuci kiedyś Adwords „w SERPy”. Zbyt wiele badań było już przeprowadzonych, które pokazywały pozytywną relację między CTR a pozycją na stronie wyników wyszukiwania. Nie przez przypadek reklamy Adwords są na górze i na dole strony – wyniki znajdujące się w centrum (7,8 pozycja) są rzadziej klikane niż te na 10 miejscu.

Przy okazji dyskusji pojawił się świetny link do badania wpływu ruchu przychodzącego z Adwords w stosunku do organika w sytuacji, gdzie zarówno na pierwszym miejscu w linkach jak i w SERPach, znajdowała się ta sama strona. Aby maksymalnie uprościć sytuację badano takie wyświetlenia, gdzie na górze strony widać było tylko jedną reklamę Adwords

Adwords i organic na pierwszym miejscu (TOP1)

Zainteresowanych odsyłam do lektury wpisu w oryginale poniżej prezentuję podsumowanie badania.

Adwords a SERPy - wejścia z TOP1

Zwróćcie uwagę na ilości kliknięć, czas pobytu na stronie i na pozostałe współczynniki.

Wnioski? Adwords rulez.

Oczywiście należałoby dokładnie zbadać np. koszt wypozycjonowania strony pod daną frazę, aby stwierdzić, co się firmie bardziej opłaca – SEO czy CPC. Jednak wskaźniki mówią same za siebie. A musimy pamiętać jeszcze o tym, że im częściej jest klikana reklama, im wyższy ma CTR – tym mniej nas ona kosztuje. Autor przeprowadzonego badania nie podał czasu przeprowadzania tego testu – nie wiemy, czy chodziło o miesiąc czy tydzień („given period).

Jeżeli zatem, jak to niedawno pisałem, dostaniecie ofertę od firmy SEO, która będzie was na siłę przekonywać, że linki sponsorowane są w odwrocie – podeślijcie jej linka do tego wpisu – i poproście, aby się do tego ustosunkowała :)

GD Star Rating
loading...
Reklamy Adwords na białym tle? Dlaczego nie? Nowy test Google, Reklamy Adwords na białym tle? Dlaczego nie? Nowy test Google, 4.3 out of 10 based on 10 ratings Reklamy Adwords na białym tle? Dlaczego nie? Nowy test Google

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Jacek 16 października 2012, 9:19

Nowe hasło: „Reklama kręci się wokół Adwords” – ogłaszam, że pierwszy to powiedziałem ;P, a co powiesz o wynikach w oparciu o aktywność użytkownika, pomimo wyczyszczenia CCleanerem historii, cookies, odznaczeniu „opcji dostosowania wyników w oparciu o aktywność” i ustawieniu lokalizacji domyślnej na „Polska”? Pisałem o tym wczoraj na PiO w temacie updateu pingwina; jeśli klikniesz w jakąś domenę po wyszukaniu danej frazy z drugiej, trzeciej strony, to przy następnym wyszukiwaniu – czasami klika godzin później lub na następny dzień, ta domena jest w topie…może warto zapytać o to Johna?

Sebastian Miśniakiewicz 16 października 2012, 18:12

Podaj linka do tematu. Osobiście aż tak daleko nie patrzę (2, 3 strona), więc nie zauważyłem.
teraz sprawdziłem jednak dla 3 fraz – kliknąłem wynik w TOP20. Po czym, nie czyszcząc nawet historii, wszedłem raz jeszcze – i widzę te strony dalej na 2 stronie…

Mateusz Antczak 16 października 2012, 20:42

Również zauważyłem, że klikając w dany wynik wyszukiwania (oczywiście kilkukrotnie) pojawia się on w top~4. U mnie sytuacja miała miejsce tylko podczas zalogowania do konta Google. Po wylogowaniu wszystko wracało do normy.

Przemek Sztal 16 października 2012, 9:28

Oczywiście z wymieszaniem wyników organicznych i sponsorowanych żartowałem :) Przy okazji przykładu, który przytoczyłeś, warto wspomnieć o synergii SEO i PPC. W tym przypadku rezygnacja z pozycjonowania lub linku sponsorowanego z dużym prawdopodobieństwem spowodowałaby spadek liczby odwiedzin, które przeniosłoby się na niższe wyniki wyszukiwania.

Sebastian Miśniakiewicz 16 października 2012, 10:50

Tak, o synergii często sie nie pamięta/zapomina….

zombi 16 października 2012, 9:57

Losie, jak można szukać związku ze źródłem odwiedzin, a czasem spędzonym na stronie i Page?Visit (tabela). Przecież to dwie zupełnie niezależne rzeczy. Równie dobrze można z tego wyciągnąć wniosek że sklep z mniejszym Page/Visit ma lepszą strukturę strony, zamówienie realizowane w jednym kroku, a formularz zamówień jest tak prosty, że na zakup potrzeba tylko minutę i 4 sekundy :)

Sebastian Miśniakiewicz 16 października 2012, 10:52

Związki zawsze się „gdzieś znajdzie” – to tylko jeden test.
Mam nadzieję, że Paweł wspomni coś o swoich obserwacjach – a i ja zamierzam napisac na temat swoich stron, jak się ma Adwords do organika.
Przy czym pamiętajmy, że „co branża to obyczaj” – coś, co w jednym miejscu się sprawdza nie musi wcale ‚wypalić” w innym przypadku…

Paweł Rabinek 16 października 2012, 10:21

Pochopnie wyciągasz wnioski na podstawie jednego testu na tylko jednej frazie… Na wielu stronach obserwuje dokładnie odwrotną tendencję, Adwords ma większy bounce i krótsze czasy niż organic.

Sebastian Miśniakiewicz 16 października 2012, 10:49

Możliwe Paweł – taki wpis znalazłem, o tym napisałem. Osoba, która pisała cytowany artykuł, zauważyła takie zależności. Jak ktoś ma innego – można je tutaj przytoczyć.
Na pewno fraza i branża ma znaczenie – w finansach odrzucenia sa potężne – ale im zapytanie bardziej konkretne, niszowe – tym wygląda to już znacznie lepiej.
Nosze się z zamiarem napisania własnych obserwacji, wtedy zobaczę, jak się one mają do tego wpisu :)

Mirek 16 października 2012, 10:25

Oj Sebastianie trochę ten wpis wygląda jak reklama Adwords. Jak dla mnie nie odróżnienie reklamy w wyraźny sposób skończy się dla Google sporą karą. W Europie takich trików się nie lubi. Są już prowadzone w Europie postępowania w sprawie różnych działań Google, a teraz i rząd federalny zaczął się interesować tym tematem. W Niemczech są na przykład jasne przepisy dotyczące wyświetlania reklam i ten nowy sposób się ma do nich nijak. Teraz w żaden sposób nie można rozpoznać, gdzie się kończą reklamy, a gdzie zaczyna organic. To podchodzi już pod ukrytą reklamę, a za to są poważne kary w niejednym kraju.

Sebastian Miśniakiewicz 16 października 2012, 10:50

Nie, to nie reklama Adwords – tylko zwrócenie uwagi na pewien test.
Google na pewno nie pozwoli sobie na wprowadzenie tego ot tak, bez ekspertyz prawnych :)

Mateusz Antczak 16 października 2012, 15:06

Dzięki za potwierdzenie mojej tezy. Nawiązuję tu do top7 oraz do mojej „iluzji braku reklam”, białe tło reklam AdWords w połączeniu z top7 podbije AdWords niesłychanie wysoko. Już nieraz słyszałem, że wyszukiwarka Google zamieni się w wyszukiwarkę AdWords – mam nadzieję, że Google nie przesadzi ze zmianami. Odsyłam do mojego wpisu odnośnie iluzji braku reklam: Próba Google zwiększenia zarobku z AdWords

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *