Wyszukiwarka Google

Przyczyny spadku PageRank strony

O tym, ze coraz mniej osób wierzy w ścisłe powiązanie wskaźnika PageRank z pozycją ich strony w Google nie trzeba chyba pisać. W dalszym jednak ciągu czujemy „sentyment” do tego zielonego „paseczka” i jakoś ze szczególną uwagą patrzymy się na kwartalne uaktualnienia tego wskaźnika. Każda zmiana w górę – to powód do radości, w dół – do myślenia o … filtrze :)

U podstaw wpisu leży ciekawy filmik Matta, któremu postanowiłem się przyjrzeć „z bliska” od 1:06 minuty.

Większość osób zajmujących się SEO doskonale wie, że jedną z najważniejszych przyczyn spadku PageRank należy upatrywać w uczestniczeniu strony, której to dotknęło, w różnego rodzaju programach wymiany czy sprzedaży linków. Przy czym Matt mówi tutaj ciekawą, w moim mniemaniu, rzecz – z reguły uczestnictwo w tego typu programach, tam, gdzie się z tym spotkałem – w wypowiedziach na różnych blogach, prowadził do całkowitego wyzerowania PageRanka – a Matt mówi jasno, że możliwy jest spadek PR „o 30%”. Ciekawe – czy ktoś to zaobserwował?

Są jeszcze inny powody, gdzie zmiana PR naszej strony powinna zwrócić naszą uwagę:

  1. Problemy z kanonizacją strony – np. w obrębie serwisu mamy dwie wersje kanoniczne – np. z i bez www, przy czym obie wersje prowadzą do … różnych serwisów. Jak „namieszamy” w tym zakresie, nie zdziwmy się, jak i algorytm się „pogubi”…
  2. „Namieszanie” z linkowaniem wewnętrznym też może prowadzić do spadku PR strony głównej.
  3. Rzadziej spotykany :) – przy małej ilości linków prowadzących do strony, wśród których jest jeden bardzo mocny, jego brak wpłynie w sposób znaczący na PR naszej strona.

Oczywiście przy spadku PR serwisu należy natychmiast podjąć odpowiednie działania „naprawcze” – największy wpływ mamy na to, co jest związane stricte z naszą stroną. Czyli sprawdźmy, czy nie mamy złych ustawień w zakresie tagów kanonicznych na poszczególnych stronach serwisu. jak sprzedajemy linki – no cóż, trzeba usunąć je ze strony, a następnie zgłosić stronę do ponownego rozpatrzenia, krótko pisząc po polsku, że sprzedawaliśmy linki/braliśmy udział w systemach ich wymiany, że usunęliśmy je ze strony, ponieważ – teraz wiemy, że było to sprzeczne z Wytycznymi Google dla Webmasterów.

Jeżeli zaś zauważyliśmy, że mocny serwis już do nas nie linkuje, sprawdźmy, co się stało – nie raz i nie dwa przy zmianach np. skórek webmasterzy „gubią” pewne rzeczy. Jeżeli był link, a go nie ma – grzecznie zapytajmy administratora takiej strony, dlaczego go usunął. Jak przez przypadek – z pewnością wróci on na swoje miejsce :)

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Mariusz z techformator.pl 28 lutego 2012, 16:05

Tego chyba nie da się tak łatwo wykorzenić, od lat powtarzano wszędzie że PR to podstawa, nawet teraz gdy jego znaczenie jest zmarginalizowane wciąż można usłyszeć teksty, które zaczynają się od PR… pozostałe atrybuty na drugim miejscu. To siedzi głęboko w świadomości człowieka i tak łatwo o tym nie zapomnimy.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *