Jak możemy przeczytać na Blogu Inside Adsense już za miesiąc przycisk Google +1 zobaczymy w reklamach displayowych wyświetlanych w systemie Adsense. Jak czytamy
Przycisk +1 będzie wyświetlany w reklamach displayowych – graficznych, animowanych GIF i flashowych – AdSense dla treści i AdSense dla treści na telefon komórkowy. Rekomendacje +1 to dodatkowy sygnał, który może pomóc określić trafność reklamy. Nadal będziemy wyświetlać te reklamy, które generują największe przychody.
Hm..
Czytając w Sieci o systemach, które umożliwiają “plusowanie” stron, wcale nie zdziwię się, jak zostanie to “przerzucone” na Adsense. Moim zdaniem nie jest to dobre rozwiązanie – skłania do nadużyć, które stosunkowo trudno będzie wykryć. Wprawdzie nie można zakładać w Google+ anonimowych profili, no ale kto sprawdzi, czy Franek Kimono z Poznania to rzeczywista osoba – a nie “wirtual”?
Oczywiście można tylko dywagować – nie wiemy, jakimi metodami będzie posługiwało się Google w swoim algorytmie, kiedy zacznie już brać oficjalnie pod uwagę +1 jako czynnik rankujący. Trochę się tego obawiam – patrząc chociażby na “wpadkę” przy wprowadzaniu przycisku +1, który okazał się bardzo nie zoptymalizowany, co skutkowało znacznym wydłużeniem się czasu ładowania strony…
loading...