Wyszukiwarka Google
4 lipca 2011

Google poinformowało właśnie o wprowadzeniu w reklamach Adwords przycisku +1. Nie są wymagane żadne działania, aby przycisk +1 się pojawił – wszystko odbywa się automatycznie: obok reklamy pojawiają się znany nam (od niedawna) z SERPów charakterystyczny przycisk:

Przycisk Google +1 dostępny jest w Adwords

Od tej chwili nie tylko w naturalnych wynikach wyszukiwania mamy wpływ na podejmowanie decyzji przez naszych znajomych, ale także i w linkach sponsorowanych. W bardzo pprosty i przystępny sposób Google przedstawia nową funkcjonalność w informacji, którą przed chwilą znalazłem na koncie Gmail:

Załóżmy, że są Państwo właścicielami hotelu w Madrycie. Brian spędził w nim ostatnie wakacje i bardzo go sobie chwalił. Teraz jest zalogowany na koncie Google i szuka w witrynie Google zakwaterowania na kolejną wycieczkę do Hiszpanii. Trafia na Państwa reklamę. Klika przycisk +1 obok tej reklamy, aby polecić ją osobom ze swojej listy kontaktów.

Znajoma Briana, Anna, także planuje wyjazd do Hiszpanii. Loguje się na konto Google, wyszukuje nocleg i również widzi Państwa reklamę, a także spersonalizowaną adnotację, że Brian dał tej reklamie +1. Rekomendacja Briana pomaga Annie podjąć decyzję dotyczącą zakwaterowania podczas podróży.

Jest to kolejny krok ze strony Google skierowany w stronę mediów społecznościowych. Niewątpliwie będzie to miało jakieś przełożenie na wynik jakości – jak i z pewnością wpłynie na rozwój działań, mających na celu, podobnie, jak to jest w przypadku Facebooka, szybkie zdobycie dużej ilości „lajków” pod warunkiem, że pojawią się obok także i ilości osób, które oddały swój głos na daną stronę/reklamę. na pewno jednak głównym czynnikiem zachęcającym do kliknięcia będzie to, że nasz znajomy wyraził swoje zdanie na temat danej witryny.

Więcej informacji na temat przycisku Google +1 znajdziesz w Centrum Pomocy Adwords.

GD Star Rating
loading...
Przycisk +1 w Google Adwords, Przycisk +1 w Google Adwords, 10.0 out of 10 based on 1 rating Przycisk +1 w Google Adwords
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *