Wyszukiwarka Google

Przy łączeniu dwóch serwisów lepiej użyć folderów niż subdomen

Dyskusja o tym, czy łącząc serwisy przenosić je w głównej stronie do folderu czy subdomeny od zawsze wywoływała szereg dyskusji. Obecnie w dyskusjach przeważają zwolennicy folderów, do których i ja się zaliczam.

Trafiłem niedawno na ciekawy case, który na przykładzie dwóch dużych domen wykazał, że foldery faktycznie są górą jeżeli chodzi o zwiększenie ruchu z wyszukiwarek.

Przykład 1

Przykład 2

Przykład 3 i … https

Tutaj dodatkowo pojawia się https i jak zobaczycie wejście jest mocne.

Mam jednak pewną wątpliwośc tutaj – nie spotkałem się z takim bonusem dla domeny w związku z przejściem na https.  Bardziej skłaniam  się ku temu, że przykład 3 to de facto rozbudowany przykład 2, gdzie widzimy, że dodatkowy wzrost nastąpił po pewnym czasie.

Foldery czy subdomeny a Google

Google stoi na stanowisku, że oba rozwiązania są „OK”, przy czym zwraca uwagę, że należy zawsze używać najlepszego dla siebie rozwiązania, mając na uwadze długoterminowe plany

use what works best for your setup and think about your longer-term plans when picking one or the other

Wybierając rozwiązanie licz pieniądze, nie ruch z organica

Nie zawsze „opłaca się” przerzucenie różnotematycznego contentu do folderów.

Przykład?

Duży gracz kupuje 10 różnotematycznych serwisów.

Z punktu widzenia ruchu nowe serwisy powinny zostać przerzucone na subdomeny, aby wykorzystać z jednej strony moc domeny głównej, a z drugiej pokazać użytkownikom, że mają do czynienia z monotematycznym serwisem.

Ale ktoś powie: „Jak się kupuje serwisy z marką, to nie warto z niej rezygnować, to może nieść za sobą ryzyko utraty lojalnych użytkowników” – i będzie miał rację.

Przy dużym serwisie, należy popatrzyć nie tylko na ten kanał, ale na przychody – może się okazać, że to subdomena, a nie folder, będzie optymalnym rozwiązaniem :)

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1379 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Chcesz pozyskiwać więcej Klientów z Google?

Tak, chcę >>

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *