Wyszukiwarka Google

Przy łączeniu dwóch serwisów lepiej użyć folderów niż subdomen

Brak komentarzy

Dyskusja o tym, czy łącząc serwisy przenosić je w głównej stronie do folderu czy subdomeny od zawsze wywoływała szereg dyskusji. Obecnie w dyskusjach przeważają zwolennicy folderów, do których i ja się zaliczam.

Trafiłem niedawno na ciekawy case, który na przykładzie dwóch dużych domen wykazał, że foldery faktycznie są górą jeżeli chodzi o zwiększenie ruchu z wyszukiwarek.

Przykład 1

Przykład 2

Przykład 3 i … https

Tutaj dodatkowo pojawia się https i jak zobaczycie wejście jest mocne.

Mam jednak pewną wątpliwośc tutaj – nie spotkałem się z takim bonusem dla domeny w związku z przejściem na https.  Bardziej skłaniam  się ku temu, że przykład 3 to de facto rozbudowany przykład 2, gdzie widzimy, że dodatkowy wzrost nastąpił po pewnym czasie.

Foldery czy subdomeny a Google

Google stoi na stanowisku, że oba rozwiązania są „OK”, przy czym zwraca uwagę, że należy zawsze używać najlepszego dla siebie rozwiązania, mając na uwadze długoterminowe plany

use what works best for your setup and think about your longer-term plans when picking one or the other

Wybierając rozwiązanie licz pieniądze, nie ruch z organica

Nie zawsze „opłaca się” przerzucenie różnotematycznego contentu do folderów.

Przykład?

Duży gracz kupuje 10 różnotematycznych serwisów.

Z punktu widzenia ruchu nowe serwisy powinny zostać przerzucone na subdomeny, aby wykorzystać z jednej strony moc domeny głównej, a z drugiej pokazać użytkownikom, że mają do czynienia z monotematycznym serwisem.

Ale ktoś powie: „Jak się kupuje serwisy z marką, to nie warto z niej rezygnować, to może nieść za sobą ryzyko utraty lojalnych użytkowników” – i będzie miał rację.

Przy dużym serwisie, należy popatrzyć nie tylko na ten kanał, ale na przychody – może się okazać, że to subdomena, a nie folder, będzie optymalnym rozwiązaniem :)

GD Star Rating
loading...
autor 1378 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Jak szybka jest moja strona mobilna na tle konkurencji? – przydatne narzędzie online od Google

Szybkość wczytywania strony ma duży wpływ na pozyskiwanie nowych Klientów. Od pewnego czasu Google zwraca na to większą uwagę, zachęcając...

Zamknij