Wyszukiwarka Google

Przekierowanie 301 – warto uważać

2 komentarze

Za pomocą przekierowania 301 wskazujemy robotom właściwą lokalizację artykułu, który po zmianach struktury naszego serwisu znajduje się obecnie w innym katalogu. Możemy wskazać także cały katalog, który został przeniesiony w inne miejsce, albo też … domenę.

Taka sytuacja występuje często w sytuacji, gdy posiadamy dwa adresy internetowe, jednak nie chcemy, aby drugi pojawiał się w wynikach wyszukiwania. Np. zajmujemy się dystrybucją opakowań jednorazowych – nasza firma nazywa się MAX. Rejestrujemy dwie domeny internetowe: opakowaniajednorazowe.pl oraz max.pl. Pierwsza domena będzie pozycjonowana – składa się z  frazy, pod którą będzie pozycjonowana – „opakowania jednorazowe” (Google wciąż bierze to pod uwagę przy ustalaniu rankingu). Drugi adres pojawi się na wizytówkach, w reklamie w prasie – adres ten nie będzie pozycjonowany – będziemy promować w ten sposób jedynie markę.

Przyjmując takie rozwiązanie musimy bardzo uważać na jedną rzecz. Często zdarza się, że w przyjętym modelu zapomina się odnowić pierwszą domeną – w naszym przypadku opakowaniajednorazowe.pl. To jeszcze nie jest nic tragicznego – jak przekierowanie 301 funkcjonuje dłuższy czas, moc domeny i tak jest już na max.pl. Taka sytuacja jednak nie wystąpi, gdy ustawimy przekierowanie na kilka dni przez wygaśnięciem domeny. W takiej sytuacji nowy nabywca domeny zaczyna „czerpać” z naszej pracy. Jeżeli domena była w naszym posiadaniu dłuższy czas, z pewnością zgromadziliśmy dużą ilość odnośników prowadzących do niej. Nowy właściciel na tym skorzysta – dostanie domenę z historią, tzn. z aktywnymi linkami. A nasza domena max.pl – no cóż, nie dostanie mocy domeny promowanej (często) przez długi okres czasu i będziemy musieli rozpocząć wszystko od … samego początku.

Jak uniknąć takiej sytuacji? Rozwiązanie jest proste – należy pamiętać o terminowym odnawianiu domeny (w przypadku domen z końcówka „pl” mamy jeszcze dodatkowe 14 dni, w ciągu których jako poprzedni właściciel mamy prawo odzyskać domenę – po prostu opłacając jej przedłużenie). A jak nie chcemy odnowić domeny- ustawmy przekierowanie 301 z dłuższym wyprzedzeniem, najlepiej 6-miesięcznym – tak, abyśmy moc domeny, z której rezygnujemy, zdążyła przejść na docelowy adres internetowy.

GD Star Rating
loading...
Przekierowanie 301 - warto uważać, Przekierowanie 301 - warto uważać, 9.0 out of 10 based on 1 rating Przekierowanie 301 - warto uważać
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Witek 17 lutego 2011, 15:29

Pewien jestes ze opakowaniajednorazowe.pl a nie opakowania-jednorazowe.pl Wydaje mi sie ze dopiero w drugim przypadku z „-” uznane to zostanie za dwa rozne slowa.

Seo-Profi 17 lutego 2011, 16:36

Przykład empiryczny – potwierdzony u kilku osób :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Jak zwiększyć widoczność w Google strony składającej się jedynie z grafiki

Nie od dzisiaj wiadomo, że Google "preferuje" tekst od grafiki - że strony bogate w treść "wygrywają" ze stronami składającymi...

Zamknij