Wyszukiwarka Google

Przekierowanie 301 – warto uważać

Za pomocą przekierowania 301 wskazujemy robotom właściwą lokalizację artykułu, który po zmianach struktury naszego serwisu znajduje się obecnie w innym katalogu. Możemy wskazać także cały katalog, który został przeniesiony w inne miejsce, albo też … domenę.

Taka sytuacja występuje często w sytuacji, gdy posiadamy dwa adresy internetowe, jednak nie chcemy, aby drugi pojawiał się w wynikach wyszukiwania. Np. zajmujemy się dystrybucją opakowań jednorazowych – nasza firma nazywa się MAX. Rejestrujemy dwie domeny internetowe: opakowaniajednorazowe.pl oraz max.pl. Pierwsza domena będzie pozycjonowana – składa się z  frazy, pod którą będzie pozycjonowana – „opakowania jednorazowe” (Google wciąż bierze to pod uwagę przy ustalaniu rankingu). Drugi adres pojawi się na wizytówkach, w reklamie w prasie – adres ten nie będzie pozycjonowany – będziemy promować w ten sposób jedynie markę.

Przyjmując takie rozwiązanie musimy bardzo uważać na jedną rzecz. Często zdarza się, że w przyjętym modelu zapomina się odnowić pierwszą domeną – w naszym przypadku opakowaniajednorazowe.pl. To jeszcze nie jest nic tragicznego – jak przekierowanie 301 funkcjonuje dłuższy czas, moc domeny i tak jest już na max.pl. Taka sytuacja jednak nie wystąpi, gdy ustawimy przekierowanie na kilka dni przez wygaśnięciem domeny. W takiej sytuacji nowy nabywca domeny zaczyna „czerpać” z naszej pracy. Jeżeli domena była w naszym posiadaniu dłuższy czas, z pewnością zgromadziliśmy dużą ilość odnośników prowadzących do niej. Nowy właściciel na tym skorzysta – dostanie domenę z historią, tzn. z aktywnymi linkami. A nasza domena max.pl – no cóż, nie dostanie mocy domeny promowanej (często) przez długi okres czasu i będziemy musieli rozpocząć wszystko od … samego początku.

Jak uniknąć takiej sytuacji? Rozwiązanie jest proste – należy pamiętać o terminowym odnawianiu domeny (w przypadku domen z końcówka „pl” mamy jeszcze dodatkowe 14 dni, w ciągu których jako poprzedni właściciel mamy prawo odzyskać domenę – po prostu opłacając jej przedłużenie). A jak nie chcemy odnowić domeny- ustawmy przekierowanie 301 z dłuższym wyprzedzeniem, najlepiej 6-miesięcznym – tak, abyśmy moc domeny, z której rezygnujemy, zdążyła przejść na docelowy adres internetowy.

GD Star Rating
loading...
Przekierowanie 301 - warto uważać, Przekierowanie 301 - warto uważać, 9.0 out of 10 based on 1 rating Przekierowanie 301 - warto uważać

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Witek 17 lutego 2011, 15:29

Pewien jestes ze opakowaniajednorazowe.pl a nie opakowania-jednorazowe.pl Wydaje mi sie ze dopiero w drugim przypadku z „-” uznane to zostanie za dwa rozne slowa.

Seo-Profi 17 lutego 2011, 16:36

Przykład empiryczny – potwierdzony u kilku osób :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *