Search Console
24 października 2011

Nie od dzisiaj wiadomo, że ważne domeny warto mieć dodane w Narzędziach dla Webmasterów. Powodów jest kilka: pokazywana jest najbardziej dokładna ilość linków prowadzących do naszej witryny spośród wszystkich narzędzi dostępnych na rynku, mamy możliwość śledzenia błędów indeksowania, a co za tym idzie szybkiej poprawy witryny. Możemy zgłaszać stronę do indeksu Google, śledzić przyrost +1 – itp. itd.

Nie każdy jednak ma czas (i pamięta), aby logować się do Narzędzi często. Z reguły robimy to raz na jakiś czas. Tymczasem może okazać się, że Google wysłało nam wiadomość o „odpukać” nałożeniu filtra na naszą witrynę za łamania Wytycznych. Jesteśmy przed ważnym wyjazdem, wracamy po paru tygodniach, a tu – niespodzianka, strony nie ma w indeksie.

Aby uniknąć takich niespodzianek od pewnego czasu można ustawić sobie przekazywanie komunikatów systemowych na adres email.

Uwaga – można wybrać tylko adres email przypisany do naszego konta Google.

Robi się to bardzo prosto – wystarczy w menu po lewej stronie kliknąć Ustawienia, a następnie z rozwijanej listy wybrać email oraz zaznaczyć, w jakim języku chcemy otrzymywać wiadomości od Google na skrzynkę – i to wszystko.

Przekazywanie wiadomości od Google z Narzędzi dla Webmasteró na zdefiniowany adres email

Od teraz wystarczy tylko okresowo sprawdzać pocztę – i już nic nam nie ucieknie. Jest ta opcja przydatna jeszcze z jednego powodu – gdy wysyłamy prośbę o ponowne rozpatrzenie nie musimy logować się co chwilę do Narzędzi – wystarczy tylko cierpliwie poczekać na email :)

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Artykuł 24 października 2011, 19:33

Króko i na temat. Nawet o tym nie pomyślałem. Przy okazji, widzę, że ostatnio częściej piszesz.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii