Search Console

Przedstawiamy nową wersję Search Console dla witryny

Stało się – Google zdecydowało się rozpocząć wdrażanie nowej Search Console w której – UWAGA ! – czas ten wydłużono aż do 16 miesięcy

Informujemy, że dostępna jest nowa, udoskonalona wersja Search Console, która umożliwia łatwiejsze zarządzanie wyświetlaniem stron w wyszukiwarce Google. Nową wersję Search Console stworzyliśmy od podstaw, by udostępnić w niej narzędzia i statystyki, o które prosili właściciele witryn i specjaliści SEO. Teraz możesz sprawdzić, które z Twoich stron są zindeksowane, i dowiedzieć się, jak naprawić błędy. Możesz też monitorować popularność witryny w wyszukiwarce Google na podstawie danych z 16 miesięcy (i porównywać dane rok do roku).

Sugerujemy, by już od dziś na bieżąco sprawdzać stan witryny w nowej wersji Search Console, ponieważ powiadomienie od nas otrzymasz tylko wtedy, gdy dane zmienią się w porównaniu ze stanem bieżącym.

Komunikat tej treści jest rozsyłany zapewne od dzisiaj, sukcesywnie – dostałem go dla niecałych 1 PROMILA witryn, które mam w swojej Konsoli :)

Do tej pory tylko wybrane osoby mogły testować nowy interfejs – przecieki oczywiście przedostawały się do Sieci; od dzisiaj zmiana stała się faktem.

Na chwilę obecną zakres prezentowanych danych jest jednak bardzo ubogi – obecnie widzimy tylko część nowej Search Console
Nowy interfejs obejmuje na razie tylko kilka funkcji. Dopóki nie udostępnimy funkcjonalności pozwalającej na korzystanie z funkcji raportów, możesz używać raportów ze starej Search Console.

Co znajdziemy w nowej Search Console?

Na chwilę obecną są to tylko 3 wykresy.

Skuteczność

Pierwszy wykres to najważniejsza część nowej Search Console, gratka dla analityków oraz tych, którzy chcą wiedzieć pod jakie frazy ich serwis jest widoczny w Google (i był w przeszłości) – po latach oczekiwań dane związane z widocznością strony w naturalnych wynikach wyszukiwania prezentowane są dla dłuższego czasu – aż 16 miesięcy, w miejsce dotychczasowych 3 !

Po wejściu w raport widzimy, że zakres prezentowanych danych nie uległ zmianie –  obejmuje wyświetlenia, kliknięcia, CTR oraz średnią pozycję dla frazy.

 

nowa search console i zakres danych wynoszący 16 miesięcy

Dane można filtrować

oraz porównywać

Ilość fraz w Search Console jest ograniczona do 999.

Stan indeksu

Drugi wykres prezentowany w Search Console Beta poświęcony jest analizie indeksowania witryny.

Po wejściu w raport znajdziemy w nim informacje o np. stronach z błędami (z podziałem na rodzaj błędów), ilość wykluczonych stron z indeksu itp.

Ulepszenia

Trzeci, ostatni wykres, we wszystkich domenach, które widzę, pokazuje “pustkę” (możliwe, że domeny są zbyt dobre lub – Google jeszcze nie przesłało tam danych)

Teraz trzeba poczekać na migrację pozostałych funkcjonalności Search Console ze starego narzędzia. Z tego powodu Google zachęca do odwiedzania starej wersji Search Console

Nadal jednak zalecamy okresowe odwiedzanie Search Console w celu monitorowania witryny lub w przypadku wykonania działań, których Search Console może nie wykryć ani nie przewidzieć – na przykład uruchomienia nowej sekcji witryny, przełączenia domen czy usunięcia stron.

Zobaczymy, jak będzie postępowała migracja do nowego interfejsu – oraz, jakie zmiany nam jeszcze zafunduje Google przy tej okazji.

GD Star Rating
a WordPress rating system
Przedstawiamy nową wersję Search Console dla witryny, Przedstawiamy nową wersję Search Console dla witryny, 6.4 out of 10 based on 8 ratings Przedstawiamy nową wersję Search Console dla witryny

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1346 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *