Search Console

Problem ze zmianą adresu w Narzędziach dla Webmasterów

Brak komentarzy

Niekiedy jesteśmy zmuszeni – w przenośni, czy też dosłownie – zmienić adres internetowy naszej strony. Aby nie tracić dotychczasowej historii, powinniśmy w takiej sytuacji zadbać o to, aby szybko skierować robota na nowy adres – gdzieś w sieci są odnośniki do starego adresu – i musimy je „zagospodarować”. Szkoda stracić często lata pracy.
Aby właściwie przeprowadzić taką operację, powinniśmy zrobić dwie rzeczy.
Po pierwsze – ustawiamy w .htaccessie przekierowanie 301 ze starej domeny na nową. Przekierowanie 301 działa dla wielu wyszukiwarek (śmiem twierdzić, że dla wszystkich). Poinformujmy osoby z nich korzystające o nowym adresie strony, nie traćmy starych użytkowników – jak i nowych, którzy trafili do nas poprzez linki umieszczone w Internecie, prowadzące do starego adresu serwisu.
Po drugie – logujemy się do Narzędzi Google dla Webmasterów i wskazujemy w Konfiguracja witryny/Zmiana adresu nowy adres naszej strony. Warunkiem zadziałania takiego rozwiązania jest uprzednia weryfikacja nowej domeny – ponieważ taką operację możemy wykonać tylko na swoich adresach”. Należy także pamiętać, że ta opcja nie zadziała w przypadku chęci skierowania serwisu na subdomenę nowej domeny. Jeżeli chcemy skierować ruch na subdomenę nowego portalu – sorry, nie da się.
Często osoby mają problem z użyciem tych opcji w Narzędziach i nie udaje się im ustawić nowego adresu strony. Ten problem wynika z jednej, małej „kwestii”. Otóż aby skorzystać z Narzędzi należy wcześniej dodać do nich 4 adresy, po dwa z domeny przekierowywanej oraz nowej domeny – czyli Z oraz BEZ przedrostka www. Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, w której to by nie pomogło :).
Oczywiście miejmy na uwadze, że moc strony będzie przechodzić stopniowo na nowy adres, nawet przez kilka miesięcy. Jak i to, że nie jest zagwarantowane, iż w Google powrócimy na taką samą pozycję. Musimy liczyć się z możliwością spadku – przekierowanie 301 nie przenosi pełnej mocy…

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Search Console
Zgrzeszyłeś? Google wyśle Tobie email – ustaw odpowiednią funkcję w Narzędziach

Jeżeli coś działo się z naszą witryną, np. przesadziliśmy z ilością słów kluczowych na stronie, poprzez stworzenie stopki zawierającej ......

Zamknij