Search Console
31 stycznia 2011

Niekiedy jesteśmy zmuszeni – w przenośni, czy też dosłownie – zmienić adres internetowy naszej strony. Aby nie tracić dotychczasowej historii, powinniśmy w takiej sytuacji zadbać o to, aby szybko skierować robota na nowy adres – gdzieś w sieci są odnośniki do starego adresu – i musimy je „zagospodarować”. Szkoda stracić często lata pracy.
Aby właściwie przeprowadzić taką operację, powinniśmy zrobić dwie rzeczy.
Po pierwsze – ustawiamy w .htaccessie przekierowanie 301 ze starej domeny na nową. Przekierowanie 301 działa dla wielu wyszukiwarek (śmiem twierdzić, że dla wszystkich). Poinformujmy osoby z nich korzystające o nowym adresie strony, nie traćmy starych użytkowników – jak i nowych, którzy trafili do nas poprzez linki umieszczone w Internecie, prowadzące do starego adresu serwisu.
Po drugie – logujemy się do Narzędzi Google dla Webmasterów i wskazujemy w Konfiguracja witryny/Zmiana adresu nowy adres naszej strony. Warunkiem zadziałania takiego rozwiązania jest uprzednia weryfikacja nowej domeny – ponieważ taką operację możemy wykonać tylko na swoich adresach”. Należy także pamiętać, że ta opcja nie zadziała w przypadku chęci skierowania serwisu na subdomenę nowej domeny. Jeżeli chcemy skierować ruch na subdomenę nowego portalu – sorry, nie da się.
Często osoby mają problem z użyciem tych opcji w Narzędziach i nie udaje się im ustawić nowego adresu strony. Ten problem wynika z jednej, małej „kwestii”. Otóż aby skorzystać z Narzędzi należy wcześniej dodać do nich 4 adresy, po dwa z domeny przekierowywanej oraz nowej domeny – czyli Z oraz BEZ przedrostka www. Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, w której to by nie pomogło :).
Oczywiście miejmy na uwadze, że moc strony będzie przechodzić stopniowo na nowy adres, nawet przez kilka miesięcy. Jak i to, że nie jest zagwarantowane, iż w Google powrócimy na taką samą pozycję. Musimy liczyć się z możliwością spadku – przekierowanie 301 nie przenosi pełnej mocy…

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii