Wyszukiwarka Google
4 sierpnia 2011

Linki witryny zostają przyznane przez algorytm tym stronom, które są „szczególnie mocne” pod dane frazy na tle konkurencji. Dzieje się to automatycznie i, według Google, nie mamy wpływu na to, aby wyświetlały się w nich linki konkretnie do tych stron, na których nam najbardziej zależy.

Jak czytamy w Narzędziach

Linki witryny to linki prowadzące do wewnętrznych stron witryny. Nie wszystkie witryny zawierają takie linki. Google generuje linki witryny automatycznie, ale można je usunąć, jeśli są niepożądane.

Na całe szczęście jednak mamy możliwość wpływu na to, czy chcemy, aby jakiś link się wyświetlał, czy też nie. W Narzędziach Google dla Webmasterów jest możliwość zarządzania linkami witryny. Jeżeli uznamy, że jakiś link nam nie odpowiada, możemy go usunąć i po około dwóch tygodniach powinien on zostać usunięty z Google.

Okazuje się jednak że …. nie zawsze.

Ciekawy wątek pojawił się na Google Webmaster Central. Właściciel sprzedał dwa lata temu subdomenę konkurencji i nie chciałby, aby była ona promowana przez linki witryny. Zgłosił usunięcie linku i … po roku nic się stało. Link, jak był, tak jest.

About 2 years ago, we sold one of our subdomains to another company. That company’s links still show up in our sitelinks, so we have set them to ‚Block’ in GWT. About every 90 days I re-block them in GWT. The 4 sitelinks I currently have blocked all belong to this company.

The last time I updated the blocks was 7/20.

Today I noticed a new sitelink in Google’s SERP, and it points to the competitor’s site – http://bit.ly/ro3Pqi. In GWT there is no option to block this link.

Okazało się, że jest to problem leżący po stronie Google.

We’ve identified the issue and we’re working on a fix. Unfortunately I can’t say a timeframe for the fix will show up in the search results, but it should happen fairly soon.

Zauważyliście problemy z usuwaniem linków witryny u siebie?

GD Star Rating
loading...
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność
Twojej strony w Google?

Tak, chcę


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *