Narzędzia SEO

Problem z instalacją Googla Tag Managera w sklepie ClickShop

error, bugCoraz większą uwagę zaczynamy poświęcać w końcu nie pozycjom, ale konwersjom – czym w przypadku sklepów internetowych są głównie zakupy. Aby zwiększyć współczynnik konwersji poprawiamy Google Analytics, który w swojej podstawowej postaci zawiera wiele niedociągnięć. Coraz poparniejszy zatem staje się Google Tag Manager, który pozwala robić to w sposób prosty, bez konieczności ciągłego “proszenia webmasterów” o podmianę kodu śledzącego – ot, wgrywany tylko raz kontener i … po sprawie.

Nie zawsze jednak jest to takie proste, o czym przekonałem się ostatnio.

Instalacja GTM polega na wklejeniu w kod źródłowy strony dwóch fragmentów kodu – jednego w sekcję head, drugiego – w body,zaraz na początku.

ClickShop umożliwia wykonanie pierwszego kroku, ale przy drugim użytkownik staje przed “ścianą” – może wkleić w Integracjach kod TYLKO na koniec body. Na stronie pomocy pracownik Home.pl przyznaje, że Google rekomenduje coś innego

faktycznie kod jest rekomendowany do wstawienia na początku sekcji <body>narzędzia.

to jednak zaraz dodaje, że

ale z tego co piszą w sieci, umieszczenie go przed zamknięciem nie powinno wpłynąć na działanie

Na szczęście jest możliwość wejścia w zaawansowaną edycję i dodanie Google Tag Managera tam, gdzie powinien być, co powinno rozwiązać sprawę.

Czy aby jednak na pewno?

Dzisiaj spotkałem się z sytuację, w której kod kontenera rozwala stronę. I nie chodzi o to, że kod był wklejany w złe miejsce (np. w środek innego skryptu). Nic z tych rzeczy – problemem okazał się być …. komentarz

<!– End Google Tag Manager (noscript) —>

który znajdował się na końcu kodu.

Tak, dobrze napisałem – problemem było coś, co w żadnym wypadku nie powinno przeszkodzić w implementacji GTM.

Usunięcie komentarza spowodowało, że sklep zaczął na nowo działać – no a kod pozostał tam, gdzie powinien był być od samego początku :)

Ewidentnie w skrypcie jest jakiś błąd, który komentarz interpretuje nie tak, jak trzeba (dodam, że użycie znacznika {literal} nie pomogło).

PS

Zastanawiam się kiedy ClockShop w końcu umożliwi w Integracjach własnych dopisywanie kodu NA POCZĄTKU body ….

 

napisał/a 1338 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *