Etyka branży SEO

Pozycjonowanie za efekt trudnych fraz za … 19 zł :). Na Oferia.pl wszystko jest możliwe

Bardzo lubię oferty, które … nie powinny być ofertami. SEO staje się coraz bardziej wymagające, Google wymusza od nas ciągłe prace przy optymalizacji serwisów. Jednocześnie powstaje takich stron bardzo dużo – popularność Internetu zaczyna przyspieszać, każdy chce się „załapać” i zarobić w Sieci – najlepiej szybko i … za darmo. Nic dziwnego, że powstaje coraz więcej firm, które są w stanie zaoferować nierealne ceny tylko po to, aby zdobyć Klienta na swoje usługi z zakresu pozycjonowania. Pytanie, jakie się nasuwa przy analizie takich ofert, brzmi: „Czy owe firmy wiedzą, co to jest SEO i czy w jakiś sposób kalkulują swoją pracę? Jak przedstawię poniżej, mam co do tego poważne wątpliwości.

Serwis Oferia.pl, ogłoszenie na pozycjonowanie strony, zobaczmy…

 

Pozycjonowanie za 19 zł na Oferia.pl

 

Zwróćmy uwagę na zaznaczenie – właściciel podkreśla, że ma jeszcze 3 dodatkowe serwisy, więc „liczy na atrakcyjne ceny”.

No i … dostaje je

 

Oferty taniego pozycjonowania na Oferia.pl

 

Jak zobaczyłem ceny, to stwierdziłem, że jeszcze chyba sporo wody upłynie w Wiśle, zanim branża SEO wydorośleje. Jak ktoś obiecuje komuś Mercedesa za grosze, to przypomina się mi scena z jednego ze starych, dobrych polskich filmów (nie pamiętam niestety tytułu). W filmie tym jest loteria, w której można wygrać Poloneza (przypomnę, że kiedyś był to obiekt „motoryzacyjnych” westchnień wielu osób). Oczywiście znajduje się chętny, płaci (sporo!) za los, sprawdza i … wygrywa! Zadowolony pokazuje los sprzedawcy, ten sięga na tylne siedzenie samochodu i … wręcza zwycięzcy … Poloneza – zabawkę! Na stwierdzenie „Panie, ale miał być to Polonez” odpowiada krótko: „A co, nie jest???”

Przedstawiona sytuacja świetnie opisuje obecny rynek usług SEO w Polsce. Z jednej strony mamy firmy, które chcą reklamować się w „telewizji” po cenach jak za rozdanie 1000 ulotek, z drugiej zaś strony – mamy „ulotkarzy”, którzy są w stanie „wcisnąć Klientowi” ideę reklamy w telewizji w cenie … owych 1000 ulotek. Obie strony chcą zarobić – pierwsza rozreklamować się w mediach za grosze, druga – no właśnie, co druga chce zarobić?

Przyznam, że podziwiam tych wszystkich „specjalistów”, którzy mają, napiszę to mocno, albo tupet, aby wciskać taki kit Klientowi – albo nie wiedzą, co robią. Myślę, że i jedno, i drugie. Skoro tacy „specjaliści SEO”, co opisywałem nie tak dawno temu, potrafią utrzymywać, że używanie na jednej stronie trzy razy nagłówka H1 o identycznej treści, ułożonego jeden pod drugim -przy jednoczesnym braku jakiegokolwiek tekstu na stronie –  nie jest niezgodne z Wytycznymi Google, gdzie dodatkowo taka strona „leży i kwiczy” jeżeli chodzi o jej optymalizację – to jak inaczej można to odbierać?Chyba nikt mi nie wmówi, że wiedzą, cztym jest SEO „i jak się je je”.

Rok 2012 zaczyna się robić bardzo ciekawym rokiem. Patrząc się na mnogość zmian, jakie zachodzą ostatnio w Google oraz na przedstawione powyżej błędy/lapsusy/wpadki „specjalistów” czuję, że jeszcze wiele będzie się działo w tej materii i jeszcze niejeden ciekawy przypadek będę miał okazję opisać na blogu.

Pytanie kiedy Klienci zrozumieją, że za 19 zł nie da się wypozycjonować serwisu na trudną frazę – w dodatku serwisu, który w wielu przypadkach „zdeoptymalizowany” w takim stopniu, że osiągnięcie sukcesu graniczy wręcz z cudem? Pomijam już kwestię doboru fraz w przedstawionym przypadku…

GD Star Rating
loading...
Pozycjonowanie za efekt trudnych fraz za ... 19 zł :). Na Oferia.pl wszystko jest możliwe, Pozycjonowanie za efekt trudnych fraz za ... 19 zł :). Na Oferia.pl wszystko jest możliwe, 10.0 out of 10 based on 1 rating Pozycjonowanie za efekt trudnych fraz za ... 19 zł :). Na Oferia.pl wszystko jest możliwe

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Marko 11 marca 2012, 23:04

Mógłbyś chociaż napisać żeś ściągnął temat od kolegi po fachu :)

Seo-Profi 11 marca 2012, 23:16

Napisaliśmy prEis jednocześnie, Zgred mnie wyprzedził, co nie omieszkał napisać na Google+ :) Przy czym, jak widzę, trochę inaczej podeszlismy do tematu :)

gdaq 15 marca 2012, 8:36

Też zauważyłem, że sporo tematów pokrywa Ci się ze Zgredem nie jeden, dwa. Proponuję baczniej się temu przyglądać.

Seo-Profi 15 marca 2012, 8:54

No cóż, Google jest jedno, blogerów więcej. Co do przyglądania baczniejszego – publikacje u mnie są w zdecydowanej większości szybciej, co nawet i zgred zauważył :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *