Branża SEO

Pozycjonowanie Szczecin – dlaczego poziom wiedzy firm SEO zamiast rosnąć, maleje?

Do napisania tego wpisu skłonił mnie sygnał ze strony osoby, która namierzyła bardzo … nazwijmy to „niezwykłą” sytuację w jednym z wątków na PiO. Osoba pracująca w firmie SEO szuka na forum „wsparcia”. Nie byłoby w tym nic dziwnego – w końcu nie ma osób wszystkowiedzących – jednak poziom pytań „kładzie na łopatki”.

Zacznijmy od informacji o danej firmie SEO – na jej stronie znajdziemy taka oto informację

Pozycjonowanie Szczecin - pusty sloganTyle z teorii – teraz coś z „życia”. Zobaczmy, z czym ma problem osoba pozycjonująca stronę i jakie zadaje pytania.

Pozycjonowanie Szczecin - z życia wzięte cz. 1Ciekawa teoria z tą ilością stron na jednym koncie … Ale OK, nie każdy musi o tym wiedzieć, skoro na konferencjach SEO próbuje się udowodnić tego typu teorie – może ta osoba była w Berlinie w tym roku? :)

Pozycjonowanie Szczecin - z życia wzięte cz. 2Powoli przechodzimy do meritum – firma SEO nie potrafi sprawdzić, czy strona nie jest zaindeksowana. Dobre…

Pozycjonowanie Szczecin - z życia wzięte cz. 3Coś, co każdy SEOwiec wiedzieć powinien – znaczenie skrótu GWT … bezcenne.

Pozycjonowanie Szczecin - z życia wzięte cz. 5

Na koniec mamy sprawę jasna – „naszą stroną” zajmuje się … stażysta – będąca osobą, która nie ma zielonego pojęcia o podstawowych kwestiach związanych z SEO w Google. Wbrew temu, co obiecuje firma na swojej stronie, przypomnę

Nasze 6 letnie doświadczenie, profesjonalna wiedza oraz pozytywne opinie klientów przekładają się na jakość wykonywanych usług.

Zacząłem wpis od krótkiej charakterystyki firmy SEO, która przedstawia siebie jako firmę dbającą o Klienta. Skończyłem na „szarej rzeczywistości”. Pomyślałem sobie, że nie zdziwiłbym się, gdyby usługi pozycjonowania rozliczane byłyby tylko za efekt. Postanowiłem to sprawdzić i … nie zawiodłem się – szybko w serwisie znalazłem stosowną wzmiankę:

Nasza praca cechuje się skutecznością oraz efektywnością. Płatności dokonywane są tylko za efekty! Co za tym idzie nie pobieramy opłat za słowa, które są na 13, 21 czy 30 pozycji.

No cóż – kolejny dowód na to, że rozliczanie za efekt stosowane często jest prze firmy, które liczą, że pozycjonowanie „a nuż, że się uda”. A jak się nie uda, to … trudno – znajdziemy innego Klienta.

To, co mnie uderza w tej całej sytuacji to dodatkowo fakt, że strona tejże firmy SEO ma

  1. poupychane słowa kluczowe w Title – za takie coś dostaje się filtr za keyword stuffing
  2. tekst napisany na górze, na całą szerokość strony, małą (font-size: xx-small), do tego szara czcionką – j/w – w dodatku takie techniki Google wyłapuje dzisiaj szybciej niż kiedyś

W rozszerzonej ofercie przeczytać możemy, co „każdy Klient otrzyma bezpłatnie”

  • audyt strony www
  • doradztwo w wyborze słów kluczowych
  • budowa mapy strony i wysłanie jej do Google.pl
  • optymalizacje kodu strony pod roboty wyszukiwarek
  • właściwe nasycenie i odpowiednie ułożenie słów kluczowych na stronie

Jak przekonać się, jak może wyglądać wspomniany audyt czy optymalizacja strony wystarczy rzut oka na jedną ze stron Klientów firmy, które to strony znajdziemy (a jakże!) w sidebarze w części „Partnerzy”

Pozycjonowanie Szczecin - cz. 4

Pozostawiam to bez komentarza …

Nie rozumiem tak bardzo ewidentnego przegięcia, gdzie Klientowi obiecuje się doświadczenie i wysoką jakość, a oferuje mu się w rzeczywistości brak doświadczenia powiązany z technikami, które w dzisiejszych czasach prowadzą do szybkiego przysporzenia pozycjonowanej w ten sposób stronie problemów z Google.

Odpowiadając na pytanie postawione w tytule wpisu – widać, że Google swoimi szybkimi zmianami stawia wysokie wymagania branży SEO, wymagania, którym wiele firm nie sprosta, z prostego powodu. Skoro na chwilę obecną poziom ich wiedzy jest „w okolicach roku 2008”, to samo nadgonienie 2012 roku, który był rekordowym pod względem zmian algorytmu, zajmie im tyle czasu, że chyba lepiej, aby już teraz skupiły się na innej działalności.

Nie mam nic przeciwko robieniu audytów SEO, lubię analizować strony i poprawiać ich widoczność w Google – ale opisane powyżej praktyki uderzają negatywnie w cała branżę, więc i we mnie – i takie patologie trzeba eliminować.

GD Star Rating
loading...
Pozycjonowanie Szczecin - dlaczego poziom wiedzy firm SEO zamiast rosnąć, maleje?, Pozycjonowanie Szczecin - dlaczego poziom wiedzy firm SEO zamiast rosnąć, maleje?, 5.9 out of 10 based on 19 ratings Pozycjonowanie Szczecin - dlaczego poziom wiedzy firm SEO zamiast rosnąć, maleje?

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Dawid Boho 4 grudnia 2012, 19:27

Buahahahah ;) poprawiłem sobie humor :D

Piotrek 4 grudnia 2012, 20:17

Ale oni mają poważnych klientów: http://mediadesign.szczecin.pl/klienci/ . Ciekawe ile w tym jest prawdy …

Sebastian Miśniakiewicz 4 grudnia 2012, 20:25

Słuszna uwaga…

Sławek 4 grudnia 2012, 21:38

Warto chyba napisać do tych firm, że ktoś buduje sobie na nich PR. Jestem pewien, że z większością z tych firm mijają się co najwyżej przechodząc między regałami w markecie.

olo 11 grudnia 2012, 15:35

a skąd wiesz że to nie prawda? przecież nie napisali że CI klienci są przez nich pozycjonowani. Ne sadze by używali logo tak dużych firm bo można to łatwo zweryfikować. wystarczy ze zainstalowali im analitica i już są ich klientami. a może po prostu troszkę zazdrości w tym jest?

Sebastian Miśniakiewicz 11 grudnia 2012, 17:23

Włączę się do dyskusji. Wątpię, aby Sławek miał na myśli zazdrość. Duża firma zleca tylko instalację GA? Przecież to się kupy nie trzyma :)

arteus 4 grudnia 2012, 20:44

Ręce opadają!!!

imb 4 grudnia 2012, 21:36

Ale popsułeś to podwórko, nieładnie :(

Nigdy nie wczytywałem się w takie strony, ale przegapiłeś coś lepszego. OFERTA: „Jak zamówić narzędzia analityczne?” -> poprzez formularz kontaktowy, email lub telefon……a chodzi o Google Analytics.

Sebastian Miśniakiewicz 5 grudnia 2012, 9:12

Fakt, na to nie zwróciłem uwagi :)

Mam w zanadrzu temat na kolejny wpis – kolejny sposób na wykorzystywanie niewiedzy Klientów…

Mateusz Antczak 4 grudnia 2012, 22:07

Witaj, bardzo ciekawy przykład oszukiwania klientów… Bardzo spodobała mi się strona opisanej firmy, idealnie nadaje się do kolejnego wpisu na temat SEO Sztuczek na moim blog – zapożyczam ;) Aż żenada, ze tak można – a co do klientów to coś mi to podejrzanie to pachnie.

Sebastian Miśniakiewicz 5 grudnia 2012, 9:11

proszę :)

Mateusz Antczak 4 grudnia 2012, 22:10

PS. Wiesz, że tym wpisem jesteś na 6 stronie na frazę „Pozycjonowanie Szczecin”, a rzeczona firma na 5 – różnica jest taka, że oni mają spam tych słów na stronie to jest metoda na tzw. śmieciowriting, a ty masz tylko tytuł wpisu ;P

Sebastian Miśniakiewicz 5 grudnia 2012, 9:10

Ja tam widze siebie na 52…. :(

Konrad 16 stycznia 2014, 23:17

U mnie masz 11 pozycję, za to strony wspomnianej firmy nie ma w TOP20 :)

Sebastian Miśniakiewicz 17 stycznia 2014, 1:16

No proszę – dlatego jak ktoś z branży, kto siedzi mocno w SWLach mi zarzuca, że treść się nie liczy w Google, to tylko się uśmiecham :)

Łukasz Rogala 4 grudnia 2012, 23:35

Ich strona jest gorsza niż niektóre zaplecza. Poza tym lubię określenie „Partner strategiczny” dla systemu partnerskiego i refów pod punkty w home.pl :)

Karol 5 grudnia 2012, 7:14

Sebastian – na forum PIO wpis mógł dodać każdy. Równie dobrze ktoś mógł się podpisać jako SEOPROFI. I wtedy na blogu np. XYZ ktoś napisałby analogiczny wpis mówiąc, że tyle podajesz przykładów o etyce, a sam nie jesteś lepszy. Nie czepiam się – chodzi mi o to, aby nie szkalować żadnej firmy dopóki nie masz pewnych dowodów, że rzeczywiście pisze o tym pracownik tej firmy. I podaje rzeczywisty przykład.

Sebastian Miśniakiewicz 5 grudnia 2012, 9:08

„tyle podajesz przykładów o etyce, a sam nie jesteś lepszy.”

Nie wiem, co masz na myśli, ale żadnej z opisywanych praktyk – chociazby w tym wpisie – z Klientami ani na ich stronach nie stosuję :)

Firmy zaś nie szkaluję – zauważ, że nie podałem jej nazwy we wpisie.

Karol 7 grudnia 2012, 12:30

>>Nie wiem, co masz na myśli, ale żadnej z opisywanych praktyk –
>>chociazby w tym wpisie – z Klientami ani na ich stronach nie stosuję :)

Nie chodzi mi o Twoje podejście do Klientów – bo nie znam: Ciebie, Twoich Klientów, itd. Chodzi mi o to, że robisz niepotrzebnie moim zdaniem przesadzony czarny PR. Znalazłeś coś, opisałeś – fajnie. Ale nie nakręcaj niepotrzebnie spirali.

>>Firmy zaś nie szkaluję – zauważ, że nie podałem jej nazwy we wpisie.

Podajesz wystarcząjacą ilość informacji, aby zorientować się co to za firma. Dodatkowo, na jednym ze zrzutoó ekranu jest nazwa firmy. Komentarze w blogu zawierają takze nazwe wspomnianej firmy. I jeszcze raz powtórze – nie masz jakiejkolwiek gwarancji, że osoba umieszczająca wpis na PIO to był rzeczywisty pracownik tej firmy. A nawet gdyby był – to (walcząc o jakość SEO) dlaczego nie zwrócisz się konstruktywnie do tej firmy i nie wskażesz tego wątku. Ich pracownik ? Powinni coś zrobić. Nie ich ? Powinni sprawdzić kto im psuje markę.

Proszę o umiar.

Sebastian Miśniakiewicz 7 grudnia 2012, 13:29

OK, wezmę to pod uwagę

Mariusz Kołacz 5 grudnia 2012, 8:44

Sebastianie, czy to aby nie przesada takie pastwienie się nad konkurencją? To fakt, wiele osób otwiera firmy i nie ma podstawowej wiedzy na temat SEO, wiedzą tylko jak używać SWLi i blastować fora i blogi, ale w końcu każdy kiedyś wiedzę z zakresu seo zdobędzie, niestety w tym przypadku jest wysoce prawdopodobne, że zdobywanie elementarnej wiedzy odbędzie się kosztem stron klientów :/

Sebastian Miśniakiewicz 5 grudnia 2012, 9:21

Wiesz Mariusz, myślałem na d tym.
Jak jednak zauważyłem podejście branży do tematu, stwierdziłem, że trzeba o tym napisać. Zauważam bardzo pozyctywny trend na rynku – firmy SEO, zwłaszcza te działające dłużej na rynku, podnoszą stopniowo poziom świadczonych usług. Jak widać działania Google odniosły skutek – coraz bardziej zwracamy uwage na jakość, na czym zyskuja przede wszystkim Klienci. I o to chodzi.

Sebastian Jakubiec 5 grudnia 2012, 10:25

No cóż, mają za swoje – na szukany tekst: „Nasze 6 letnie doświadczenie, profesjonalna wiedza oraz pozytywne opinie klientów przekładają się na jakość wykonywanych usług.” i tak się ich nie dało znaleźć :P

Moim zdaniem wszystkie przypadki nierzetelności powinny być ujawniane w miarę możliwości – chociażby dla uświadamiania klientów. To tak jak w opisanym przypadku – http://websem.pl/artykuly/3-zabojcze-bledy-w-marketingu-spolecznosciowym/ – kiedy jedna z firm kupowała fanów, w opisie przypadku już pominąłem kwestię zadawania na jednym z forów przez tą właśnie firmę zajmującą się marketingiem internetowym pytań w stylu: „jak rozkręcić forum”.

Pamiętam miałem osobiście dylemat czy opublikować informacje o nazwie firmy, jednak jestem zdania, że czasami warto zdecydować się na otwarte komunikowanie o kim mowa. Po pierwsze mówi się wtedy prościej i jaśniej, Ci a Ci, robią tak i że w Twojej opinii jest to nieuczciwe. Ocna i tak zostanie do gestii użytkownika. Nie chodzi o złośliwe dowalanie komuś, kogo „nie lubimy” – bo jeśli mamy jasne dowody na to, że ktoś oszukuje klienta to nie ma tu mowy o „wykańczaniu konkurencji na siłę”, a o mówieniu szczerze co się myśli. Ale również rozumiem chęć skupienia się na świadomości klientów.

Sebastian Jakubiec 5 grudnia 2012, 10:27

W dodatku kreatorzy! Ah te rodzaje, te nazwy… :D Stałe nie jest płatne, pamiętajcie panowie :D http://mediadesign.szczecin.pl/rodzaje-pozycjonowania/

Tomek 6 grudnia 2012, 1:24

Przejrzałem sobie stronę pozycjonowanie szczecin i:
– Firmy podane jako klienci owszem mogą to być ich firmy, część tej firmy zajmuje się reklamą zewnętrzną gdzie na innej stronie faktycznie takich klientów mają
– można wnioskować dwie tezy , albo dzieciak chce zrobić karierę na firmie ojca albo to czysty fake, ale bardziej obstawiam, że to dzieciak. Na stronie firmy http://produkcjareklam.com/sites/show/3 jest link do innych ich stron gdzie jest nieszczęsne pozycjonowanie szczecin
– popatrzcie na stopkę ich klienta http://denticus.szczecin.pl/ czyżby ukryty tekst
– strona do której dają link w stopce o akustyce ma bana, mocni pozycjonerzy :)
a najlepsze

Firmy matka ma kilka stron gdzie wykonanie strony robił zupełnie ktoś inny niż pozycjonowanie stron szczecin. Czyżby sami sobie nie mogli wykonać strony a proponują to innym klientom?

Damian Lutowski 8 grudnia 2012, 10:58

Wiele pseudo firm SEO powstało bo naczytali się, że to łatwy i prosty sposób na zarobek wystarczy wykupić katalogowanie na allegro i może wejdziemy do top10 i z niego nie spadniemy. Takich firm niestety będzie przybywać, bo wątpie żeby ich liczba malała, niektórzy może zniechęcą się pozycjonowaniem po wprowadzonych zmianach w algorytmie, ale na ich miejsce powstaną nowi. Klient wybierając firmę nie czyta o niej w internecie więc takie wpisy też nie wiele dadzą, za pewne wielu klientów jeszcze się na nich przejedzie.

Andi 8 grudnia 2012, 23:27

Muszę przyznać, że Polakowi wystarczy dać możliwość wpisu aby zbrukał, wyśmiał i zdołował każdego kto ma chęć aby zrobić cokolwiek… to nas różni od naszych kolegów z bardziej cywilizowanych krajów… Szczerze mówiąc szukałem czegoś na temat seo, a znalazłem stratę czasu. Czy Wam go nie szkoda ?

Sebastian Miśniakiewicz 10 grudnia 2012, 9:50

No cóż, jak wpis nie jest o SEO i była to strata czasu to … dlaczego pod koniec wpisu był link pozycjonujący, który … usunąłem? :)

Kasza 10 grudnia 2012, 21:01

Dlatego, że „można” (teraz widzę, że to wątpliwe) użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a:
Jeśli nie chcesz by ktoś zamieszczał podpisy lub linkował gdziekolwiek, to
po cholerę dajesz taką możliwość?

Ot, cała Polska logika…

Sebastian Miśniakiewicz 10 grudnia 2012, 21:11

Bo merytorycznosc cenię. Emocje nie są dobre w dyskusjach – Polacy za bardzo biorą pewne rzeczy do siebie, zapominając o konkretach. Nie wiem, co chciałeś osiągnąć tym wpisem, ale ok – każdy sobie zdanie niech sam wyrobi.

Mateusz Antczak 10 grudnia 2012, 11:15

Jeżeli szukasz więcej stary czasu to zapraszam Cię na mojego bloga, tam jest tego więcej ;) A po za tym ten wpis bardzo dobrze pokazuje to czego nie należy robić podczas optymalizacji własnej strony.

marcinos 12 grudnia 2012, 21:14

Witam Serdecznie
Nic jednak nie przebije Pseudo Firmy Seo z którą miałem ostatnio przyjemność. Proszę sobie wyobrazić iż firma przesyła tgz. Audyt Strony – klienta, oczywiście z mnóstwem pięknych wykresów + troszkę tajemnej wiedzy jak to wyszukiwarka Google jest liderem rynku idt.. Meritum jednak stanowi tabela z proponowanymi frazami na które Klient ma zostać wyniesiony na wyżyny.
Kolumna 1. Oczywiście frazy na długi ogon (szkoda że nie podająca dokładnego adresu klienta)
Kolumna 2. Ilość wyszukiwań globalnych
Kolumna 3. Miejsce domeny Klienta na wybrane frazy
Kolumna 4. Miejsce domeny konkurencji na wybrane frazy
Kolumna 5. No i oczywiście koszty jak to się mówi za rezultaty.
Kolumna 6. Miesięcznie opłaty po osiągnięciu danego miejsca oczywiście stopniowane od 1-3, 3-10, >10.

Jakąż radością zostało napełnione moje serce gdyż na bodajże 10 fraz moja domena (patrz Klienta) w Kolumnie 3. została wypełniona w 70% samymi miejscami nr 1. Żeby radości nie było za mało w Kolumnie 6. ukazała się magiczna liczba 2700(netto)

Historia ma oczywiście swój ciąg dalszy ale to w następnym odcinku jeśli to oczywiście kogoś zainteresuje :)

Sebastian Miśniakiewicz 12 grudnia 2012, 23:04

Na pewno zainteresuje, czekamy na więcej :)
Hm… Nie pomyliło Ci się aby jedno zero jednak?

imb 13 grudnia 2012, 10:28

Cena może i jest wysoka, ale wszystko zależy od konkurencji na słowo. Sebastian, jedno zero mniej?! Za 4-5 wyrazową frazę?! Za 270 zł / miesiąc nie przebijesz się na hasła typu: tanie bilety lotnicze do londynu, …do usa, …promocje, …warszawa i kilka podobnych.

Szkoda, że @marcinos nie podał przykładowych fraz, bo Twoje pytanie może wprowadzać w błąd.

Sebastian Miśniakiewicz 13 grudnia 2012, 12:47

Hej imb. No właśnie – za mało informacji :) – może @marcinos przeczyta i doprecyzuje.

marcinos 13 grudnia 2012, 13:54

Ciąg dalszy….

Kontakt telefoniczny :)
Pani pyta czy zapoznałem się z ofertą itd..

Ja więc bez ogródek pytam się czy już mam płacić te 2700 bo niestety większość fraz jest na pierwszym miejscu.
Konsternacja………

Wie pan co to były tylko frazy przykładowe:

meble tapicerowane Gdynia
salon meblowy Gdynia
producent mebli Gdynia
sklep meblowy Gdynia
meble wypoczynkowe Gdynia
szafy garderobiane Gdynia
kanapy narożne Gdynia
kanapy rozkładane Gdynia
meble skórzane Gdynia
meble skrzyniowe Gdynia
meble młodzieżowe Gdynia

Oczywiście jako klient LAMA brnę dalej
A jak wyglądają koszty dla fraz:

meble tapicerowane
kanapy rozkładane
kanapy narożne
narożniki
kanapy

Oczywiście jest ciąg dalszy :)
Ale myślę że mogę to podesłać na priva (adres mój macie wyślę zwrotkę)
Nie chcę na forum rzucać nazwy firmy Pseudo Seo

Sebastian Miśniakiewicz 13 grudnia 2012, 22:17

Na priva nie. Nie podawać nazwy firmy, napisz, co było dalej :)

marcinos 13 grudnia 2012, 22:47

Szczerze myślałem że Pani sobie już odpuści. Jednak po dwóch dniach otrzymałem odpowiedz.
Pozycje 1-3 sumarycznie za podane słowa kluczowe 5940 PLN
4-10 3120 PLN
11-20 2240 PLN
Wszystkie opłaty oczywiście miesięcznie. Tak sformułowana była umowa.

Oczywiście odmówiłem. Jednak mam wrażenie że wiele firm naciągną takim działaniem. Efekt skali.

imb 14 grudnia 2012, 9:28

@marcinos mimo wszystko nie rozumiem, po co to piszesz. Firma dobrała i wyceniła frazy oraz określiła aktualną pozycję. Przesłał Ci ofertę cenową. Tobie nie pasuje koszt ich usługi. Nie korzystasz…i tyle.
Nie podajesz strony, dla której te frazy, wspominasz, że był jakiś audyt, a ta tabelka – co w niej nie tak? Za co dokładnie (szczegóły oferty), chcą tyle pieniędzy?

Sebastian Miśniakiewicz 14 grudnia 2012, 9:45

Jestem podobnego zdania, jak imb.
Kwoty za ostatnie frazy może dla kogoś są duże, ale zrobienie czystego SEO nie jest łatwe.
Jednak same ceny usług to jest już to kwestia obu stron – jak się dogadają, to … są dogadani.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *