14 kwietnia 2016
Search Console

błąd, usterkaGoogle pomaga webmasterom w optymalizacji ich witryn wskazując w Udoskonaleniach HTML duplikaty dla opisów stron lub dla tagów tytułowych. Na podstawie prezentowanych tam informacji (które pojawiają się wtedy, kiedy coś jest “nie tak, jak powinno być”) można poprawić optymalizację serwisu, usuwając duplikaty.

Przeglądając dzisiaj informacje dla analizowanej strony w Search Console zauważyłem coś, co nie powinno mieć miejsca..

Podwójne tagi tytułowe

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !

Związane było to z komunikatem widocznym w Podwójnych tagach tytułowych, który informował mnie, że dwie strony posiadają taką samą zawartość title – strona główna kategorii ORAZ ta sama strona, ale z włączonym sortowaniem produktów, czyli

adres_url_kategorii

adres_url_kategorii?sort=data_reverse

I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że Google pokazało informację o podwójnym title dla danej kategoriimimo, że na stronie z sortowaniem jest zaimplementowany tag kanoniczny kierujący do strony kategorii.

Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca – tag kanoniczny służy do tego, aby unikać tworzenia się duplikatów w obrębie serwisów.

Google nie powinno było wygenerować komunikatu w Udoskonaleniach HTML o istnieniu stron z podwójnymi tagami tytułowymi.

Podwójne meta opisy

Taka sama sytuacja wystąpiła sekcji Metaopis – w Konsoli jest widoczny komunikat o podwójnym meta opisie dla tego samego zestawu adresów url.

Wnioski ?

Błąd został zgłoszony do Google.

Czy mieliście do czynienia z podobną sytuacją?

 

Jak tak – czy także w innych sytuacjach Google błędnie generowało na Waszych stronach komunikaty o błędach – podwójnych tagach tytułowych lub opisach?

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Podwójne tagi tytułowe i meta opisy w Udoskonalenia HTML - bug w Search COnsole

    6.1107

    OPINIE I KOMENTARZE

    Luk 14 kwietnia 2016, 14:20

    Ja mam tak z Archiwum wpisów. Kategoria z wpisami rozbita na kilka stron i każda strona to wg. Google duplicat tytułu. Niewiele jest tych błędów więc olałem.

    Sebastian Miśniakiewicz 14 kwietnia 2016, 15:11

    Ustaw tag kanoniczny lub daj numer strony w Title – i błąd zniknie.
    Uporządkowanie sytuacji ważniejsze jest jednak dla samej witryny – stworzenie strony podsumowującej wzmocni witrynę – PR “rozleje się” po mniejszej ilości stron; jak w naczyniach połączonych – poziom jest wyższy dla małej ilości naczyń niż w sytuacji, jak jest ich dużo.
    Poczytaj tutaj na ten temat: https://blog.seo-profi.pl/paginacja-a-seo-czyli-relcanonical-oraz-relnext-i-relprev-by-maile-ohye/

    Leave reply to Luk anuluj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii