
Spis treści
Google pomaga webmasterom w optymalizacji ich witryn wskazując w Udoskonaleniach HTML duplikaty dla opisów stron lub dla tagów tytułowych. Na podstawie prezentowanych tam informacji (które pojawiają się wtedy, kiedy coś jest “nie tak, jak powinno być”) można poprawić optymalizację serwisu, usuwając duplikaty.
Przeglądając dzisiaj informacje dla analizowanej strony w Search Console zauważyłem coś, co nie powinno mieć miejsca..
Podwójne tagi tytułowe
Związane było to z komunikatem widocznym w Podwójnych tagach tytułowych, który informował mnie, że dwie strony posiadają taką samą zawartość title – strona główna kategorii ORAZ ta sama strona, ale z włączonym sortowaniem produktów, czyli
adres_url_kategorii
adres_url_kategorii?so
I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że Google pokazało informację o podwójnym title dla danej kategorii, mimo, że na stronie z sortowaniem jest zaimplementowany tag kanoniczny kierujący do strony kategorii.
Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca – tag kanoniczny służy do tego, aby unikać tworzenia się duplikatów w obrębie serwisów.
Google nie powinno było wygenerować komunikatu w Udoskonaleniach HTML o istnieniu stron z podwójnymi tagami tytułowymi.
Podwójne meta opisy
Taka sama sytuacja wystąpiła sekcji Metaopis – w Konsoli jest widoczny komunikat o podwójnym meta opisie dla tego samego zestawu adresów url.
Wnioski ?
Błąd został zgłoszony do Google.
Czy mieliście do czynienia z podobną sytuacją?
Jak tak – czy także w innych sytuacjach Google błędnie generowało na Waszych stronach komunikaty o błędach – podwójnych tagach tytułowych lub opisach?
loading...
6.1107
OPINIE I KOMENTARZE
Ja mam tak z Archiwum wpisów. Kategoria z wpisami rozbita na kilka stron i każda strona to wg. Google duplicat tytułu. Niewiele jest tych błędów więc olałem.
Ustaw tag kanoniczny lub daj numer strony w Title – i błąd zniknie.
Uporządkowanie sytuacji ważniejsze jest jednak dla samej witryny – stworzenie strony podsumowującej wzmocni witrynę – PR “rozleje się” po mniejszej ilości stron; jak w naczyniach połączonych – poziom jest wyższy dla małej ilości naczyń niż w sytuacji, jak jest ich dużo.
Poczytaj tutaj na ten temat: https://blog.seo-profi.pl/paginacja-a-seo-czyli-relcanonical-oraz-relnext-i-relprev-by-maile-ohye/