20 sierpnia 2011 | Aktualizacja: 13 kwietnia 2020
Optymalizacja stron
dylemat

Pytanie z tym związane pojawia się dosyć rzadko na naszych forach czy blogach. Później widać w strukturze stron czy sklepów, nawet … dużych, ogólnopolskich firm, że webmasterzy, którzy tam tworzą strony nie są na bieżąco z Wytycznymi Google i (niestety) często takie serwisy nie są zoptymalizowane pod Google.

Jednym z tematów, który przewija się bardzo często i jest wręcz nagminnie stosowany jest … używanie w strukturze adresów url podkreśleń.

Myślnik jest używany w adresie jako separator. Adres sportowe-auto.html to informacja dla Google, aby zaindeksował ten adres pod dwoma frazami: “sportowe” oraz “auto”. Zastosowanie rozwiązanie drugiego:  sportowe_auto_ferrari – specjalnie je rozszerzyłem – sprawi, że taki adres zostanie zaindeksowany tylko dla … zlepku słów, jakie w nim występują.

Dlaczego zastosowano rozwiązanie preferujące myślniki?

Kiedy Google zaczynało swoją “przygodę” z Siecią prym na rynku wyszukiwarek wiodła Altavista. Google było malutkie :). Programiście obecnego giganta od samego początku chcieli, aby ludzie znajdowali dokładnie to, czego szukają. Po prostu – szybko i na temat. Związane to też było z tym, że programista, pisząc wyszukiwarkę, chciał móc znaleźć w kodzie dokładnie to, czego szuka – a taką możliwość dawało mu zastosowanie podkreślenia w adresie.

Zastosowanie podkreśleń w adresach nie oznacza jednak, że strona od razu poleci w Google. Strukturę podkreśleń w adresach url spotkamy np. w … Wikipedii, w której występuje to bardzo często. Oprócz jednak adresów url mamy PageRank, Title stron, ich reputację – zatem wiele innych czynników, które mają wpływ na pozycję strony w SERPach. Podkreślenia w adresach to nie jest koniec świata.

Dla nowej strony zdecydowanie polecane jest rozwiązanie z myślnikami. W przypadku starej strony nie jest zalecana “rewolucja adresowa” (z powodu możliwych zawirowań w SERPach czy prawdopodobieństwa utraty mocy stron przy zastosowaniu setek (niekiedy) tysięcy przekierowań 301, jakie należałoby zastosować.

Kilka lat temu Google myślało nad “połączeniem” obu rozwiązań, jednak po analizach okazało się, że wpływ adresów url jest tak mały, że .. nie warto się tym zajmować.

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

GD Star Rating
loading...
Podkreślenia czy myślniki - co stosować w adresach url i kiedy

8.2105

OPINIE I KOMENTARZE

Feniks 30 stycznia 2013, 16:11

A co w przypadku gdy nowa witryna zmienia się nagle z witryny jednojęzycznej na wielojęzyczną? Wtedy robimy przekierowania w stylu http://www.stara-wersja.pl/podstrona1 na http://www.nowa-wersja.pl/podstrona1/pl ???

Sebastian Miśniakiewicz 30 stycznia 2013, 19:43

Przekierowujesz ruch ze starych na nowe.
Więc jak serwis był tylko po polsku, to musisz zadbac o to, że jak ktos trafi na stary link w sieci, prowadzący do starej wersji serwisu, aby nie zobaczył strony błedu 404 – i strony głównej – powinien trafić na tę samą stronę

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii