11 sierpnia 2012
Filtry, bany, Search Console
Pobierz jako Google - menu w Narzędziach

Opcja z Narzędzi dla Webmasterów “Pobierz jako Google”

Pobierz jako Google - menu w Narzędziach

jest prostym, a poprzez to niedocenianym, sposobem na sprawdzenie, czy nasza strona nie została zhakowana. Często np. dzieje się np. tak, że wchodzimy na naszą stronę z wyników i nie widzimy problemu. Ale jak zrobi to robot, to wówczas serwowana jest mu inna treść, co- jako cloaking – w konsekwencji prowadzi do zniknięcia strony z SERPów.

Aby naprawić zaistniałą sytuację, musimy po hakerze “posprzątać”. Niekiedy jednak wydaje się nam, że poprawiliśmy wszystko na stronie – ale Google nadal wyświetla w SERPach informację o niebezpieczeństwie związanym z wejściem na naszą witrynę. Jak zatem sprawdzić, co jest nadal złego na naszej stronie?

Po wejściu do menu, a następnie kliknięciu w link “Pobierz jako Google” wchodzimy na stronę

Pobierz jako Google - strona serwisu

Następnie klikamy w czerwony przycisk “Pobierz” – pojawia się nam w kolejnej kolumnie, za “Stan pobierania”, aktywny przycisk “Prześlij do indeksu” – zostawiamy domyślnie zaznaczoną opcję “URL”, klikamy OK – i po kilku sekundach widzimy w tabeli komunikat “Adres URL przesłany do indeksu”.

Klikając w link “Sukces” przechodzimy teraz na stronę, gdzie nasza witryna (url, który wysłaliśmy do indeksu) widziana jest “oczami robota”. Jeżeli np. w Title widzimy nie to, co trzeba – coś związanego z download, viagra, itp – wtedy mamy pewność, że nie usunęliśmy całkowicie skutków ataku na naszą stronę i musimy poszukać w kodzie jej strony czy pliku .htaccess nieprawidłowości, a następnie naprawić poczynione szkody.

Przydatne wskazówki w tym zakresie można znaleźć w Pomocy Google. Jak nie pomogą – zapraszam na Forum Google dla Webmasterów.

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Google dla Webmasterów.

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii