Wyszukiwarka Google
15 października 2011

Parę dni temu pisałem o zniknięciu dużej części domen regionalnych – raportowały to osoby na różnych forach poświęconych SEO.

Wczoraj umieściłem na Forum Google konkluzję, że wygląda mi to na powolne „włączanie update’u” – i chyba tak rzeczywiście było.

Osobiście zaobserwowałem parę stron regionalnych, zadbanych, które na parę dni zniknęły z Google. Pamiętając jednak o tym, że zniknięcie strony do kilku dni, jak to często podkreśla Guglarz, to naturalne zjawisko w SERPach, które może mieć miejsce – czekałem z ciekawością, co dalej.

No i stało się. Dzisiaj kilka osób zgłaszało na Forum, że strona ich „cudownie wróciła”. Sprawdziłem te kilka stron ze swojej strony i … to samo – już się wyświetlają.

Wniosek?

Nie przesadzać i nie denerwować się od razu, jak strona znika.  Swoją drogą jestem ciekawy, jak to wpłynie na stricte zaplecza pozycjonerskie – przypomnę, że Guglarz wspomniał w tym wątku:

Myślę jednak że ilość zapleczy itp. na polskich regionalnych domenach wkrótce znacznie spadnie ;)

Oby tak się stało – czyżby Google znalazło w końcu jakąś receptę na strony tworzone tylko pod punkty pod SWLe?

Jak Wasze strony – te „lepsze” – zaobserwowaliście zniknięcia, a potem „powroty” do wyników wyszukiwania?

GD Star Rating
loading...
Po updacie algorytmu? Co dalej z domenami regionalnymi?, Po updacie algorytmu? Co dalej z domenami regionalnymi?, 10.0 out of 10 based on 1 rating Po updacie algorytmu? Co dalej z domenami regionalnymi?
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Wilk 15 października 2011, 15:50

Domeny, o których pisałem w komentarzach do poprzendiego newsa wróciły – i to jest dobre. Za to nie spały w czeluść regionalne spamiarki, które w tym tygodniu dostaly wystrzal w górę – i to już jest nienajlepsze.

Seo-Profi 15 października 2011, 16:00

„SEO jest dla cierpliwych” – jak już Guglarz mówi, że się będzie działo, to pewno będzie. Zobaczymy, jak wyglądać będzie sytuacja za parę tygodni…

Wilk 15 października 2011, 17:02

Dla cierpliwych, a jednoczesnie nie-łatwowiernych. Cierpliwym trzeba być przy pracy, a nie-łatwowiernym przy słuchaniu komunikatów PR-owych Google, o tym, jak to każda zmiana jest chirurgicznie przeprowadzana :)

Seo-Profi 15 października 2011, 17:13

Myślę, że większość osób siedzących w temacie od dawna, doskonale o tym wie. Zresztą gdyby było inaczej już dawno zniknęłyby różne ulepszacze.
Mnie bardziej dziwią „awantury” osób, które o tym wiedzą, a ma każdym kroku najeżdżają na Google – jakie to źle, be i w ogóle. Jednocześnie ich całą wiedza o SEO sprowadza się do SWLa. Wiele stron takich widziałem o nadal widzę – wystarczy je tylko zoptymalizować i dla niektórych fraz spokojnie wejść do top10. No ale do tego trzeba trochę znać temat…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *