Wyszukiwarka Google
31 lipca 2014
Pigeon inaczej gołąb - update algorytmu Google

Pigeon inaczej gołąb - update algorytmu Google24 lipca Google wdrożyło nowy update algorytmu, o wdzięcznej nazwie Pigeon (z ang. gołąb). Skąd taka nazwa? Jak czytamy na Searchengineland

this is a local search update and pigeons tend to fly back home.

„jest to update, który wpływa na wyniki lokalne – (stąd nazwa, ponieważ jak wiemy) gołębie mają zwyczaj wracać do swojego domu”

Poza tym samo Google nie zdecydowało się nadać nazwy, więc SEL zrobił to za nich – i tak się przyjęło…

Na chwilę obecną update dotknął wyniki lokalne tylko w Stanach Zjednoczonych (to wiemy od Google) – na razie jest to jedyny rynek, na którym został on wprowadzony. Jest to zgodne polityką Google, zgodnie z którą updaty są wprowadzane najczęściej najpierw na rynku lokalnym (Google ma siedzibę w USA), aby potem, po zebraniu danych odnośnie wpływu update’u na SERPy, są wdrażane na innych rynkach.

Celem updatu jest bardziej wyraźne pokazywanie w wynikach wyszukiwania wyników związanych z lokalnymi frazami. Np. jeżeli do tej pory firma z siedzibą w Warszawie miała swój mały oddział w Krakowie, o którym była tylko małą wzmianka na stronie, to dzięki mocy strony Google prezentowało dla tej firmy frazy krakowskie wysoko w SERPach. Po updacie więcej mają zyskać firmy lokalne – aktywnie działające i reklamujące się na danym rynku.

Searchenginelandowi nie udało się uzyskać większej ilości informacji odnośnie updatu  – np. odnośnie procentu wyników wyszukiwań, które zostały dotknięte tym updatem.

Jaki będzie wpływ Gołębia na Polskę?

Analizując budowę stron oraz profile linków bardzo często widzę, że np. firma z Krakowa ma upchane „pod Google” w stopce 20 miejscowości ościennych. Do tego dochodzą linki z nazwami tych miejscowości z seokatalogów, precli czy „szeptanki”.

Moim zdaniem, biorąc pod uwagę takie a nie inne podejście do SEO, uważam, że Pigeon zostanie mocno odczuty na naszym rynku.

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

K. 31 lipca 2014, 7:08

Myślałem że nazwa „Gołąb” to otwarte przyznanie się do tego, że Google po raz kolejny ze*ra się na problemy Webmasterów z ich absurdalnymi wymaganiami co do jakości stron czy jednych słusznych wskazówek… których nota bene sami nie przestrzegają. Kiedyś pisał o tym Pan Paweł Rabinek o ile się nie mylę.

Sebastian Miśniakiewicz 31 lipca 2014, 7:45

Z Pawłem wszedłem wtedy w polemikę – tamten artykuł był napisany „pod branżę”
Ja kibicuję takim zmianom, bo zyskują strony dobre plus dobrze prowadzone :)

mandat 4 sierpnia 2014, 10:52

A co to znaczy dobra strona? I jak sie prowadzi dobrze strone? Takie samo gadanie.

Sebastian Miśniakiewicz 8 sierpnia 2014, 10:24

Jak tak piszesz, to wielu rzeczy jeszcze nie wiesz :) – zamiast pisać „takie gadanie” lepiej się nie wypowiadać w temacie, w którym nie ma się wiedzy

kwas 1 września 2014, 9:57

proste kupujesz dobra kiere np. cos z fanateca do tego dwa pedaly i jazda prowadzisz dobrze kazda strone.

tajemna wiedza seo zakazuje zdradzania co kryje sie pod stwierdzeniem „dobrze prowadzonej strony”
obstawiam, ze padnie odpowiedz: dobrze prowadzona strona to taka ktora spelnia zalecenia wszechmogącego googla” monopolisty na monopolistami.

btw a ten tekst nie jest pisany „pod branżę”? zal

Sebastian Miśniakiewicz 6 września 2014, 11:14

„Pod branżę”? Raczej pod zwykłych webmasterów :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii