27 sierpnia 2011
Wyszukiwarka Google

Ostatni update algorytmu Google, znany pod wdzięczną nazwą Panda, został niedawno wprowadzony do naszego kraju. Sceptyków jest sporo, czytając wątek na Forum Google widać to wyraźnie – jednak analizując konkretny przykład widać, że … dobrze się dzieje. Przeanalizujmy.

Czy ktoś mi może powiedzieć co się stało z domeną zaburzenia.pl praktycznie wszystkie zapytania poleciały strasznie w dół. Domena jest już kilka lat a pierwszy raz coś takiego się stało, by zapytania które były w pierwszej dziesiątce znalazły się raptownie na 300 miejscu nawet.

Odpowiedź stałego bywalca Forum jest krótka i konkretna

Widzę że lubisz kopiować treść z innych serwisów . Na pewno temat dotyczący Pandy cię zainteresuje .

Zobaczmy, na jakiej podstawie tak twierdzi.

Wchodzę na wybrany losowo artykuł. Kopiuję z niego fragment i wrzucam do Google

Zaburzenia w pracy dwóch regionów mózgu kontrolujących wspólnie oddychanie i przełykanie są odpowiedzialne za zespół nagłej śmierci niemowląt we śnie (SIDS) – informują naukowcy na łamach pisma „Journal of Physiology”.

Jako wynik otrzymuję m.in. taką stronę. Widać wyraźnie, że artykuł został powielony także i w innych miejscach. Kto był pierwszy? W stopce mamy link do źródła. Po kliknięciu okazuje się, że źródło nie „leży w Newsweek’u”, ale jeszcze gdzie indziej.

Przyszłość Pandy w Polsce? Moim zdaniem zaczyna się robić ciekawie. I z pewnością serwisy, które „bazują na innych” nie mogą spać spokojnie. Analizowany przykład strony dotkniętej raptownie Pandą pokazuje, że Google rzeczywiście wzięło się do pracy. Jeżeli właściciele serwisów takich, jak ten analizowany, nadal będą bazować na nie swoich materiałach, nie dając użytkownikom nic „unikalnego”, to spotka ich taki sam los, jak analizowanej strony.

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

GD Star Rating
loading...
Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii