Wyszukiwarka Google

PageRank a kompatybilność strony z różnymi przeglądarkami

Dla niektórych osób istnieje związek pomiędzy updatem PageRank a tym, czy dana strona poprawnie wyświetla się w każdej przeglądarce. Oraz, że Google daje „większe fory” stronom, które spełniają te wytyczne – czy strona „niekompatybilna” powoduje, że Goglebot inaczej ją postrzega. Jak jest w rzeczywistości?

Niedawno oficjalnie wypowiedział się na ten temat Matt i mocno i zdecydowanie zaprzeczył takim teoriom.

Powód jest prosty – PageRank bazuje na tym, jak wiele osób linkuje do naszej strony, ale i jednocześnie, jak bardzo wiarygodne są to osoby. Czyli, jak to już wspominałem wcześniej, nie jest sztuką pozyskać tysiące linków ze spamerskiego zaplecza. Lepiej postarać się i stworzyć kilka dobrych stron tematycznych, pozyskać kilka linków na tematycznych, dobrych stronach – a wówczas, dzięki temu, że Google bierze pod uwagę jakość strony, na której znajduje się link, będziemy w stanie „więcej zyskać”.

PageRank jest całkowicie niezależny od treści, jaka znajduje się na naszej stronie internetowej – o tym też należy pamiętać. I dlatego odpowiedź na pierwsze pytanie („Czy istnieje związek pomiędzy updatem PageRank a tym, czy dana strona poprawnie wyświetla się w każdej przeglądarce”?) brzmi „nie”.

„Nie” pada po raz drugi, ponieważ przy indeksacji strony Goglebot „nie interesuje” się tym, czy i jak strona jest widoczna w innych przeglądarkach. To Goglebot analizuje kontent strony i to on podejmuje decyzję o tym, czy ją zaindeksować. Od tego, jak te informacje będą przedstawione np. w IE7 nie zależy indeksacja witryny.

To, na co można/powinno się zwrócić uwagę, aby mieć pewność, że strona znajdzie się w indeksie Google (a nie będzie np. niezaindeksowana z powodu podejrzenia o np. cloaking) jest dopilnowanie, aby zawartość tekstowa strony widoczna dla robota odpowiadała tej widocznej dla zwykłych użytkowników Internetu. W praktyce sprowadza się to do unikania wpisów w kodzie w stylu „If  Googlebot..” czy sprawdzania adresów użytkowników witryny po IP – aby prezentować różną zawartość strony dla robota oraz dla użytkownika.

W praktyce roboty Google są „liberalne” i indeksują strony z błędnym HTML, ponieważ … nie każdy używa go w sposób perfekcyjny i nie byłoby sensu karać strony niezaindeksowaniem tylko z tego powodu – ponieważ strona może zawierać treść bardzo przydatną dla osób ją odwiedzających. Matt cytuje badania, według których 40% wszystkich stron internetowych posiadało jakieś błędy w kodzie. Pojawia się tutaj pytanie – wyindeksować … 40% Internetu, tylko z powodu „jakiś błędów” skłądniowych? Pomimo faktu, że te strony cieszą się dużą popularnością i zaufaniem internautów. Nie ma to sensu.

Dlatego Google indeksuje strony, nawet gdy

1) Nie są one napisane poprawnie (mają błędy w kodzie)

2) Ich wygląd pozostawia „do życzenia”

3) Nie walidują – kolejny dowód na to, że umieszczanie znaczka na stronie, że waliduje, nie ma najmniejszego wpływu na jej pozycję w Google :)

GD Star Rating
loading...
PageRank a kompatybilność strony z różnymi przeglądarkami, PageRank a kompatybilność strony z różnymi przeglądarkami, 10.0 out of 10 based on 1 rating PageRank a kompatybilność strony z różnymi przeglądarkami

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *