Wyszukiwarka Google

Pagerank a popularność strony – różnica

Wiele osób uważa, że strony, które są często odwiedzane, muszą posiadać wysoki Pagerank. Tak jednak nie jest – utożsamia się tutaj pojęcie PageRanku z popularnością strony (ang. popularity) – a to nie jest to samo.

Strona może posiadać wysoki PageRank będąc mało odwiedzalną. Może to być jakaś strona rządowa, do której będą linkować NBP, ZUS, Urząd Statystyczny itp. itd. Jednak ze względu na tematykę strony będzie ona rzadko odwiedzana…

Z drugiej strony witryna często odwiedzana nie musi mieć wysokiego PR – ponieważ ludzie mogą ją jedynie odwiedzać, ale już nie linkować do niej (np. dotyczy to stron erotycznych).

Pagerank to powiązanie ilości oraz jakości linków prowadzących do strony. Wspomniane wyżej strony instytucji państwowych nie umieszczą linka do strony erotycznej (a wielu właścicieli – z każdej branży – chciałoby, ba, każdy chciałby mieć link do swojej strony umieszczony np. na stronie głównej ZUSu :)

Zapamiętajmy: Pagerank świadczy o reputacji strony – nie jest odzwierciedleniem jej popularności wśród użytkowników (mierzonej ilością czy czasem pobytu na stronie).

GD Star Rating
loading...
Pagerank a popularność strony - różnica, Pagerank a popularność strony - różnica, 10.0 out of 10 based on 1 rating Pagerank a popularność strony - różnica

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *