Wyszukiwarka Google

Pagerank a popularność strony – różnica

Brak komentarzy

Wiele osób uważa, że strony, które są często odwiedzane, muszą posiadać wysoki Pagerank. Tak jednak nie jest – utożsamia się tutaj pojęcie PageRanku z popularnością strony (ang. popularity) – a to nie jest to samo.

Strona może posiadać wysoki PageRank będąc mało odwiedzalną. Może to być jakaś strona rządowa, do której będą linkować NBP, ZUS, Urząd Statystyczny itp. itd. Jednak ze względu na tematykę strony będzie ona rzadko odwiedzana…

Z drugiej strony witryna często odwiedzana nie musi mieć wysokiego PR – ponieważ ludzie mogą ją jedynie odwiedzać, ale już nie linkować do niej (np. dotyczy to stron erotycznych).

Pagerank to powiązanie ilości oraz jakości linków prowadzących do strony. Wspomniane wyżej strony instytucji państwowych nie umieszczą linka do strony erotycznej (a wielu właścicieli – z każdej branży – chciałoby, ba, każdy chciałby mieć link do swojej strony umieszczony np. na stronie głównej ZUSu :)

Zapamiętajmy: Pagerank świadczy o reputacji strony – nie jest odzwierciedleniem jej popularności wśród użytkowników (mierzonej ilością czy czasem pobytu na stronie).

GD Star Rating
loading...
Pagerank a popularność strony - różnica, Pagerank a popularność strony - różnica, 10.0 out of 10 based on 1 rating Pagerank a popularność strony - różnica
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Serwis wielojęzyczny – jak ustawić pod Google? Osobne domeny, subdomeny?

Przeważająca większość serwisów w Internecie jest w wersji jednojęzycznej. Z biegiem jednak czasu, gdy firma rozwija się, dochodzą kolejne rynki...

Zamknij