Wyszukiwarka Google
16 marca 2011

Pytania, jakie pojawiają się od czasu do czasu w tej kwestii związane są z rekomendacją Google zawartą w Wytycznych, aby starać się nie przekraczać ilości 100 linków wychodzących na stronie.

Oryginalną przyczyną, dla której Google rekomendowało zachowanie takiej a nie innej ilości linków wychodzących z danej strony była taka, że kiedyś Google indeksowało tylko 101 kB strony, zatem, jak przedstawił obrazowo Matt, dlaczego kiedyś w Wytycznych znajdowała się rekomendacja, aby nie używać większej ilości niż 100, była taka, że po prostu przyjęto (bo trzeba było „coś” przyjąć), że ponieważ Google radziło sobie z indeksowaniem strony do 101 kB, zatem przyjęto, że 101kB = 100 linków. Po prostu.

Jedna rzecz jest warta podkreślenia w tym miejscu – ponieważ zalecenia w tym temacie w dalszym ciągu się przewijają przez fora, a tymczasem ta rekomendacja jest już nieaktualna od … około 8 lat ! :) Świat się zmienia – i Sieć się zmienia. Jest coraz większa, wymaga coraz szybszego działania – zatem i jest normalnym, że są strony, dobre strony, na których może być i więcej niż 100 linków. I Google na pewno sobie „z nimi poradzi”.

Czy to jednak oznacza, że w związku z rozwojem Sieci możemy sobie pozwolić na wrzucenie np. … 5000 linków na stronę? Raczej nie, ponieważ wyglądałoby to nienaturalnie, na „farmę linków” – i słuchając Matta można odnieść wrażenie, że algorytm jest szczególnie uczulony na takie „zagrywki”.

Pamiętajmy o jednym – jeżeli mamy na stronie 5 linków, to jej Pagerank pójdzie w 1/5 na docelowe witryny. Przy 500 linkach – będzie to już tylko 1/500. Należy zatem mieć na uwadze, co umieszczamy na stronie – zwłaszcza na głównej stronie, która (praktycznie zawsze) posiada najwyższą wartość Pagerank spośród wszystkich stron serwisu.

GD Star Rating
loading...
Optymalna ilość linków na stronie według Google - 100? A może więcej? Mniej?, Optymalna ilość linków na stronie według Google - 100? A może więcej? Mniej?, 7.0 out of 10 based on 2 ratings Optymalna ilość linków na stronie według Google - 100? A może więcej? Mniej?
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *