optymalizacja sklepu internetowego

Praktyczne porady i wskazówki niezbędne w sytuacji, gdy musisz samodzielnie zająć się optymalizacją swojego sklepu internetowego pod wyszukiwarke Google.

Optymalizacja sklepu internetowego to żmudne i czasochłonne zajęcie. Wymaga zatroszczenia się o wiele, z pozoru, błahych drobiazgów – znaczniki meta oraz title, karta produktu, strony kategorii i podkategorii – to tylko „wierzchołek góry lodowej”. Nie bez znaczenia w przypadku sklepu jest sam silnik, na którym jest on postawiony. Nie zawsze mamy wgląd w kod – co już na starcie dyskwalifikuje takie rozwiązanie dla kogoś, kto chce mieć zoptymalizowany pod Google sklep. Nie znam rozwiązania idealnego w tym zakresie, w każdym są większe czy mniejsze niedoróbki. Jeżeli mamy szczęście – dostęp do kodu, co umożliwia nam wiele dostępnych na rynku rozwiązań – możemy teoretycznie zrobić wszystko. W przypadku niektórych skryptów będzie to nas jednak kosztowało znacznie więcej niż … migracja naszego sklepu na nową platformę.

Na rynku gotowych jest wiele rozwiązań tzw. pudełkowych – jednak wraz z rozwojem strony często okazuje się, że dostępne rozwiązania przestają nam wystarczać. Z dostępnych na rynku skryptów warto na pewno polecić Prestę – dla większości rozwiązań – oraz Magento, który nadaje się do każdego celu. Jest tylko jedno „ale” – wymaga sporego nakładu własnych programistów :). Oba rozwiązania są darmowe.

Jeżeli zainteresują Ciebie znajdujące się tutaj wpisy zajrzyj również do działu, który kładzie nacisk na kwestie stricte techniczne – audyt sklepu internetowego.

GD Star Rating
a WordPress rating system
optymalizacja sklepu internetowego, optymalizacja sklepu internetowego, 5.5 out of 10 based on 2 ratings Praktyczne porady i wskazówki niezbędne w sytuacji, gdy musisz samodzielnie zająć się optymalizacją swojego sklepu inter...