Optymalizacja stron

Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google – Title

2 komentarze

Sklep internetowyNiniejszym wpisem zaczynam ciąg publikacji poświęconych optymalizacji sklepu internetowego pod Google. Zdaję sobie sprawę, że temat optymalizacji sklepu internetowego jest „tematem-rzeka” – ale mam nadzieję, że podzielenie się swoją wiedzą z tego zakresu sprawi, że przynajmniej podstawowe elementy, tak często zaniedbane przez webmasterów, będą na właściwym poziomie. Zaczynamy od Title.

Jaką rolę pełni title w strukturze strony

Title w sklepie odgrywają bardzo ważną rolę – informuje roboty oraz osoby (SERPy) o zawartości strony – co nie zmienia faktu, że bardzo często ten element budowy strony jest traktowany po macoszemu.  W kodzie strony jego zawartość zawiera się w znacznikach <title>jakiś tekst</title>.

Ciekawostka – title często „podciągane jest” pod meta tagi – a w rzeczywistości nim nie jest :) Używanie zapisunie mówi nic robotowi Google.

Najczęstsze błędy w budowie title

Analizując sklepy internetowe, które mają problem z widocznością w Google, najczęściej spotykam się z następującymi sytuacjami:

  1. strona główna sklepu jest przeoptymalizowana – czytaj: „napakowana” słowami kluczowymi. Widuję title i o długości kilkuset znaków. Przestało mnie to już dziwić – dla wielu osób optymalizacja sklepu rozpoczyna i kończy się na title…
  2. title podstron są niezoptymalizowane – przy zoptymalizowanej stronie głównej
  3. powtarzają się hurtowo te same wyrażenia – np. dla sklepu z obuwiem: „Buty sportowe, buty męski, buty damskie, buty dziecięce” – 4x mamy „buty”. O 3x za dużo.
  4. w title występują frazy, o których nie ma mowy na stronie
  5. (rzadko, ale czasem) title jest ustawione fabrycznie – np. „Sklep internetowy”

Jak powinna wyglądać optymalna struktura title w sklepie internetowym?

Przede wszystkim musimy pamiętać o tym, że w wynikach wyszukiwania widać około 60 – 65 znaków zawartości title, a dokładniej tyle, ile zmieści się na …. 512 px :). Ponieważ trudno jest za każdym razem „używać miarki” proponuję dwa rozwiązania: albo nie przekraczać 60 znaków, albo używać odpowiedniego programu, np. SEOmofo, który wizualnie poinformuje nas, kiedy wpisaliśmy w title za dużo znaków. Preferuję pierwsze – przyzwyczajenie. Poza tym zauważyłem, że SEOmofo niekiedy pokazuje pełny tekst, a w rzeczywistości Google obcina title …

Przechodząc do konkretów:

Strona główna – opisujemy krótko zawartość naszego sklepu. Przyjmijmy, że mamy sklep z obuwiem sportowym

  • źle – Buty męskie, buty damskie, buty dla dzieci, buty sportowe
  • dobrze – Buty sportowe – damskie, męskie, dla dzieci

Co z nazwą sklepu – gdzie ją umieścić? Są tutaj dwie szkoły – jedna mówi o tym, że powinna być na początku title, druga – na końcu. Jestem zwolennikiem drugiego rozwiązania – zależy nam na pozycjach w wynikach wyszukiwania, nie na promocji marki. Jak mamy znany sklep, to ludzie i tak będą wpisywali jego nazwę.

Strona kategorii – opisujemy ją kilkoma wyrażeniami. Unikamy sytuacji, gdzie jest title to zlepek opisu kategorii oraz title strony głównej

  • źle – buty sportowe Adidas, buty sportowe Puma, buty sportowe Converse
  • dobrze – Buty sportowe: Adidas, Puma, Converse

Co z nazwą sklepu? Jak przy stronie głównej.

Strona produktu – cechy charakterystyczne produktu.

  • dobrze – Buty sportowe Adidas ABC „plus cechy”

„Plus cechy” – czyli rozmiar, kolor, podeszwa, cena – czyli te elementy, które będą wpisywały w Google osoby zainteresowane nabyciem danego produktu.

Co z nazwą sklepu? Jak przy stronie głównej.

Oczywiście przedstawione rozwiązania to pozycja wyjściowa. W trakcie funkcjonowania sklepu może się okazać, że będzie trzeba niektóre kategorie ustawić inaczej – ale to już podpada pod ciągły monitoring i „permanentną” optymalizację :)

Prowadzisz własny sklep internetowy i zaciekawił Ciebie wpis?

Zobacz inne artykuły zgrupowane pod tagiem audyt sklepu internetowego.

 Inne zagadnienia, aktualności i ciekawostki znajdziesz w dziale optymalizacja sklepu internetowego.

Chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Tak, chcę >>

GD Star Rating
loading...
Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google - Title, Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google - Title, 7.7 out of 10 based on 9 ratings Audyt i optymalizacja sklepu internetowego pod Google - Title
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

PM 1 stycznia 2013, 15:22

A co jeśli chcemy wypozycjonować stronę główną np. dla 10 słów kluczowych? czy próbować je wypisać w Title? czy lepiej ograniczyć się do 60 znaków

Sebastian Miśniakiewicz 1 stycznia 2013, 16:05

Im więcej wpisujesz w title tym bardziej upychasz słowa kluczowe. Wychodze z założenia, że sklep powinien miec stronę główna zoptymalizowana pod kilka fraz, reszta – to już kwestia odpowiedniej optymalizacji stron kategorii i podkategorii – oczywiście wraz z innymi „drobiazgami”, jak chociażby linkowanie wewnętrzne, tekst, grafiki itp.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Optymalizacja stron
backlinki do mojego bloga - 2012
Jak wykryć złe linki prowadzące do strony

W niedawno opublikowanym wpisie pokazałem, w jaki sposób można sobie z nimi poradzić - w sytuacji, gdy owe linki były...

Zamknij