Wyszukiwarka Google
13 marca 2020

Po prawie trzech latach od wdrożenia mobile first indexing (czyli wykorzystywaniu do kształtowaniu SERPów stron w wersji mobilnej)

Googlebot will now use the mobile version of your site for indexing and ranking, to better help our (primarily mobile) users find what they’re looking for

Google zapowiedziało zakończenie wdrażania rozwiązania – od września 2020 wszystkie strony będą poddane tej procedurze.

we’ll be switching to mobile-first indexing for all websites starting September 2020. In the meantime, we’ll continue moving sites to mobile-first indexing when our systems recognize that they’re ready.

Zalecenia Google

Google sugeruje tworzenie stron responsywnych oraz odchodzenie od tworzenia na subdomenach „m” mobilnych wersji stron

we recommend responsive web design for new websites. We suggest not using separate mobile URLs (often called „m-dot”) because of issues and confusion we’ve seen over the years, both from search engines and users.

Podtrzymany zostanie support innych technologii

While we continue to support various ways of making mobile websites,

jednak jasne wskazanie na RWD jako dominujący standard powinno skierować naszą uwagę ku temu rozwiązaniu na etapie tworzenia czy modernizowania stron.

Co się zmieni

Do tej pory na urządzeniach mobilnych wysoko rankowały wersje stron kompletnie nieprzystosowane do wyświetlania na nich; od wskazanego terminu wszyscy będą traktowani systemowo – czyli jeżeli witryna nie będzie przystosowana pod ruch mobilny to (zakładając, że Google faktycznie będzie od wszystkich wymagać dostosowania się do nowej rzeczywistości) zniknie z wyników wyszukiwania.

Jeżeli do września nie przystosujesz swojej strony do tego, aby była dostosowana pod ruch mobilnych to znikniesz z wyników wyszukiwania – co w przypadku strony firmowej będzie oznaczało zaprzestanie generowanie dla jej właściciela ruchu ze strony potencjalnych Klientów. Jeżeli zatem jeszcze tego nie zrobiłeś, to wykorzystaj obecną sytuację, jaka panuje na świecie i zajmij się swoją stroną.

Dla około 70% stron te informacje nie są istotne, ich właściciele w ciągu ostatnich lat „odrobili zadanie domowe” – jeżeli jednak jesteś w gronie 30% „spóźnialskich” to nie zwlekaj, aby nie obudzić się po wakacjach z ręką w przysłowiowym nocniku :)

Czy strona jest gotowa na mobile first indexing?

Aby to sprawdzić zaloguj się do Search Console i zobacz

Warto też wejść w inne ustawienia

aby zobaczyć, czy wszystko jest ok – tak, jak na załączonym obrazku dla jednej z moich stron :)

Przydatne informacje

Więcej informacji dotyczących mobile first indexing znajdziesz na dedykowanej na moim blogu stronie oraz w Pomocy Google.

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii