24 marca 2019 | Aktualizacja: 12 października 2019
Wyszukiwarka Google

Dowiedz się, jak pozyskiwać więcej klientów z Google poprzez swoją stronę.

Zapisz się na newsletter

Na start otrzymasz aż cztery ebooki, dzięki którym dowiesz się:

1) Dlaczego strona może być niewidoczna w Google?
2) Jak wybrać firmę SEO?
3) O co musisz zapytać firmę SEO?
4) Jakie błędy popełniają klienci firm SEO?

OPINIE I KOMENTARZE

Paweł Mansfeld 24 marca 2019, 21:33

Koncentracja na “ograniu” algorytmu to droga do nikąd. Przecież nie trzeba żadnych wnikliwych analiz by zauważyć coraz lepsze i sensowniejsze dopasowanie wyników do zapytań. Trzeba stawiać na wysoką jakość całego serwisu a nie tworzyć cienkie treści ze słowami kluczowymi i trzaskać artykuły z pojęciami bliskoznacznymi. Wyrabianie marki, dawanie wartość ludziom i przyciągać ruch. To od zawsze działało i to jest SEO na lata 2020+ :)

Sebastian Miśniakiewicz 24 marca 2019, 22:59

Hej Paweł.
Od początku istnienia bloga mam takie podejście – i od początku jest wiele osób, które uważają, że przesadzam :)
Ale jakoś nie widzę, aby “łowcy linków” mieli łatwiej – z roku na rok, po odejściu Kaspara, Google uszczelnia system i jest w tym coraz lepsze.
Do tej pory jednak kładli nacisk na kwestie techniczne i linki – jeżeli dołożą do tego jeszcze sztuczną inteligencję to wtedy działania SEO, już nigdy nie będą takie, jakimi teraz są dla wielu osób (o firmach SEO nie wspomnę) …

Paweł Mansfeld 25 marca 2019, 11:50

Widać to po “gwiazdkach” pod artykułami. Pojęcie “działania SEO” niektórzy będą musieli sobie zdefiniować na nowo. Szkoda, że musiało minąć wiele lat aby się okazało, że najpewniejszym sposobem na SEO jest uczciwe rozwijanie strony – zarówno przy dużych serwisach jak i w przypadku małych firm lokalnych.

Sebastian Miśniakiewicz 25 marca 2019, 12:38

Minęło, ale już jest :)
Ciekawy jestem, w którą stronę to wszystko pójdzie – czas pokaże; po jednym z wcześniejszych updatów nagle pojawiło się sporo firm oferujących Adwords (bo “tamto SEO” już nie działało) – co będzie teraz, w którą stronę niektózy się przebranżowią? To mnie ciekawi
Jest jeszcze jedna kwestia – SEO musi w Polsce podrożeć, bo jest zbyt tanie – pisałem o tym ostatnio – https://blog.seo-profi.pl/ile-kosztuje-pozycjonowanie-strony-w-google/

Rafał 27 marca 2019, 8:55

Masz rację, coraz więcej firm oferuje teraz Adwordsy (kuszą mailami w stylu “Pozycjonowanie – gwarancja pierwszej pozycji w google”) gdyż nie mogą sobie poradzić ze stronami po updatach google.

Jeżeli chodzi o koszta SEO to z pewnością musi to kosztować dużo więcej. Z tym, że duże firmy mogą sobie na to pozwolić, ale małe?

Z roku na rok coraz więcej się zmienia, zobaczymy co przyniesie ten 2019 :)

Sebastian Miśniakiewicz 27 marca 2019, 17:51

Liczę, że Google nauczy się pomijać linki ze spamszeptanek oraz artykułow “sponsorowanych”
Pytanie tylko, co za Armagedon nas wtedy czeka …

Marcel 1 kwietnia 2019, 0:55

Jeśli uwalą sponsorowane, to polecą zaplecza.

Sebastian Miśniakiewicz 1 kwietnia 2019, 11:50

SPoro kasy ludzie już dzisiaj wydają na linki “sponsorowane”, które nie tylko nic im nie dają, ale wręcz szkodzą. Zbyt mocne jest jedna przywiązanie do linków, więc ludzie płacą i mają dobre samopoczucie – Ci jednak, co myślą NIE PŁACĄ i … czują się jeszcze lepiej :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii