Wyszukiwarka Google

O Pingwinie, Pandzie, spamie itp. słów kilka od Matta Cuttsa – SMX

Podczas ostatniej konferencji SMX odbył się panel z udziałem Matta Cutts’a i Danny’ego Sullivan’a, który to panel na swoim blogu zamieścił (zapis) Barry Schwarz.

Poniżej ciekawsze framenty, wraz z tłumaczeniem/uwagami – zachęcam do komentowania :)

Matt has an app that lets him see link buyers

Matt posiada aplikację, która pozwala mu widzieć, kto kupuje linki (wcale bym się nie zdziwił, gdyby to była prawda. Wystarczy namierzyć kilka stron, które to robią, dodać je do bazy danych – i od razu, jak ktoś kupi tam link, który to link pojawi się w Narzędziach, Google wie, że właściciel dokonał zakupu. Oczywiście pozostaje kwestia, czy tego nie zrobiła konkurencja :) – ale i na to są sposoby).

Penguin is not really a penalty. Panda is between web spam and low quality. Penguin was for the stuff Panda did not catch.

Pingwin to nie kara. O ile Panda miała karać strony słabe pod względem treści, spamerskie – o tyle Pingwin miał „wyłapać” to, czego nie wyłapała Panda. Dlaczego według Matta Pingwin nie jest karą? Mamy na to odpowiedź – because it wasn’t manual (ponieważ nie jest nakładany ręcznie)

Matt said they (WPMU)  did recover because of the algo update and what they cleaned up.

Potwierdzenie tego, o czym pisałem – WPMU wyszło z filtra, ponieważ pousuwało odnośniki do swojej witryny, uwaga – w stopkach templatek (dodam, że spamerskich często). To pokazuje, że właściciele templatek w pewnym momencie muszą zacząć się interesować tym, kto i co na nich stawia.

Matt said, people ask for a way to mark which links to remove. And Google will work on that in the next few months!

Wspominałem już kilkakrotnie o tym, że fajną byłaby opcja usuwania z Narzędzi złych linków. I proszę – za kilka miesięcy Google będzie nad tym pracować :)

Matt said people sell links and despite us not counting it, they are penalizing it because they are profiting off of it and they want people to know, this particular link scheme is a waste of time and money.

Strony sprzedające linki są karane, zaś same linki  pozyskane w ten sposób … nie są uwzględniane w indeksie. Podobnie Google podchodzi do linków w stopkach – umieszczenie kilku linków, jak to chociaż robi Home.pl w moim odczuciu nie ma wpływu na pozycje ich serwisów w Google.

„… if everyone is jumping off the bridge, then

To mi się spodobało – odpowiedź Matta na to, że przecież wszyscy kupują linki – „Jak ktoś skacze z mostu, to …”

Affiliate links, should they be nofollowed?? Matt –  handle these well. But even though we handle them fine, if you are worried, do a nofollow

Google dobrze radzi sobie z linkami afiliacyjnymi. W razie wątpliwości można dać jednak im nofollow.

Iit is a war on spam, not SEOs

Google walczy ze spamem, nie z osobami zajmującymi się SEO

The trend continues to get larger and places like Firefox are starting to adopt SSL search also. That puts marketers at a disadvantage but we need to put users first.

Dotyczyło not provided. Jak czytałem niedawno Firefox 14 będzie miał już wyszukiwanie po SSL, zatem % udział not provided znowu wzrośnie – jak Matt jednak zauważył „na pierwszym miejscu są użytkownicy Internetu, nie marketerzy”

So they released more data to make up for it in Google Webmaster Tools

O ile jednak dobrze to interpretuję, więcej danych pojawi się w Narzędziach Google dla Webmasterów. I dobrze – w końcu właściciel strony powinien wiedzieć „coś” o swoim ruchu na stronie

WordPress sites linking to WordPress are much more reputable in general compared to those WPMU

Jeszcze raz pojawił się temat WordPressa. Jak widać, jakość witryn linkujących ma duże znaczenie.

Q) If you submit a warning for unnatural links do you submit a reconsideration request?

A) Yes, because it was a manual penalty

Po otrzymaniu komunikatu o nienaturalnych linkach prowadzących do strony należy zgłosić, po „załatwieniu sprawy” prośbe o ponowne rozpatrzenie – ponieważ komunikat jest nastepstwem ręcznej akcji pracownika SQT

(Matt) We want to see a real effort in that you remove those links. We want to see effort. We look at a random sample to see if those links are removed or not. If you remove 90% or so, you are in better shape. We understand it is difficult and we are talking to the webmaster tools to add a disavow link feature.

Google chce widzieć nasze starania przy usuwaniu nienaturalnych linków prowadzących do strony (po tym, jak właściciel domeny otrzyma stosowny komunikat). Jak usunie się 90% – jest super. Ale z drugiej strony Google jest też świadome, że usuwanie może być trudne – dlatego trwają rozmowy odnośnie wdrożenia narzędzia do zdeprecjonowania ich wpływu na pozycje w Google (pisałem o tym powyżej). jak mówi Matt ludzie, którym zależy na stronach, przesyłają w prośbie o ponowne rozpatrzenie nawet skany listów wysyłanych do właścicieli stron, gdzie znajdują się takie nienaturalne linki – „people even scanned in images of letters they sent to people to remove links.”

Panda was named after a lead engineer… The engineer that did it was asked to named it and he picked Penguin.

No i wiemy, dlaczego Pingwin. O ile Panda nawiązywała do inżyniera, który nad nią pracował, Pingwin został wybrany „ot tak” :)

Wnioski?

Na pewno na taką konferencję warto się wybrać. Mało marketingowego rozgłosu, sporo konkretów.

GD Star Rating
loading...
O Pingwinie, Pandzie, spamie itp. słów kilka od Matta Cuttsa - SMX, O Pingwinie, Pandzie, spamie itp. słów kilka od Matta Cuttsa - SMX, 8.7 out of 10 based on 3 ratings O Pingwinie, Pandzie, spamie itp. słów kilka od Matta Cuttsa - SMX

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

sprawdzimy.eu 9 czerwca 2012, 12:42

Bardzo dobrze zestawione i wybrane tłumaczenie, ja akurat także korzystam z tych samych źródeł ale po angielsku jednak dłużej mi zajmuje czytanie.
Google coraz bardziej nas przywiązuje do siebie i do webmaster tools http://bit.ly/L8faMY abyśmy dzień zaczynali tam właśnie się logując (niech poczte tam podłączą i bedziemy mieć wszystko w jednym panelu hahaha)

Mati 9 czerwca 2012, 17:30

„Google coraz bardziej nas przywiązuje do siebie i do webmaster tools” Ja bym raczej powiedział, że do Google Analytics, przenosząc tam większość „narzędzi” informacyjnych, większość GWT jest, Adsense jest etc.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *