Filtry, bany

O ile spadł ruch w porównywarkach cenowych po wprowadzeniu filtru od Google

Dzisiaj zastanawiałem się, jak bardzo spadł ruch w porównywarkach cenowych po nałożeniu na nie filtru od Google. Postanowiłem sprawdzić w Alexa, jak on wygląda teraz – i jak było przed wprowadzeniem filtra, porównując wartości dla „głównych bohaterów”: porównywarek cenowych Ceneo, Nokauta, Skąpca oraz serwisu aukcyjnego Świstaka.

Oto, co się okazało

 

Spadek ruchu na wyszukiwarkach cenowych po nałożeniu na nie filtru od Google

 

Jak widać, daje się wyraźnie zauważyć spadek ruchu od końca stycznia o kilkadziesiąt procent – sporo.

Po wygenerowaniu wykresu popatrzyłem się na niego spokojnie i powiem Wam, że …. chyba to całe larum, jakie się podniosło po „akcji Google” jest nieco na wyrost. Popatrzcie na wartości – o ile Ceneo się jeszcze wyróżnia, o tyle Nokaut oraz Skąpiec miały przed nałożeniem filtra ruch bardzo mały – o Świstaku już nie wspomnę.Przyznam, że do tej pory myślałem, że ruch w porównywarkach cenowych przyjmuje znacznie większe wartości.

Próbowałem potwierdzić otrzymane wartości w innym narzędziu, w DoubleClick Ad Planner i okazało się, że … otrzymałem już inne, wyższe wartości, nie pasujące do wartości wygenerowanych przez Alexa. Przyznam, że bardziej przemawiają do mnie dane Alexa, które są skorelowane na podstawie moich obserwacji z Adtaily – jednak korelacja trzech narzędzi dałaby mi pewność, że się nie mylę.

Nie mam dostępu do Gemiusa, aby można było rozstrzygnąć, czy rację ma Alexa, czy może DC AP (dane na DC AP nie wykazują jeszcze danych z końca stycznia – powinny być one widoczne dopiero za kilka dni i wtedy zobaczy się, jakie spadki pokazało to narzędzie).

Waszym zdaniem, jaki ruch generował np. Nokaut w skali dnia?

GD Star Rating
loading...
O ile spadł ruch w porównywarkach cenowych po wprowadzeniu filtru od Google, O ile spadł ruch w porównywarkach cenowych po wprowadzeniu filtru od Google, 8.0 out of 10 based on 1 rating O ile spadł ruch w porównywarkach cenowych po wprowadzeniu filtru od Google

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Kris 17 lutego 2012, 21:45

@Sebastian – „Nie mam dostępu do Gemiusa, aby można było rozstrzygnąć, czy rację ma Alexa, czy może DC AP”
bardzo proszę, wyniki za listopad 2011
kategoria e-commerce
http://media2.pl/badania/88062-Megapanel-listopad-2011-kategorie-tematyczne.html
wcześniejsze miesiące trzeba poszukać w odpowiednich miesiacach archiwalnych
ceneo chyba jest uwzględnione razem z allegro jako grupa allegro

Sobiesiu 17 lutego 2012, 21:47

Dlaczego uważasz świstaka za „głównego bohatera” porównywarek cen? Przecież to nawet nie porównywarka? :-)

ten wykres wydaje się trafniejszy.

http://traffic.alexa.com/graph?&w=400&h=220&o=f&c=1&y=r&b=ffffff&n=666666&r=3m&u=ceneo.pl&&u=skapiec.pl&u=nokaut.pl&u=okazje.info.pl&

Seo-Profi 17 lutego 2012, 21:52

@Sobiesiu – dzięki za zwrócenie uwagi „na Świstaka”. Fakt, może wprowadzać to w błąd – dopisałem „serwisu aukcyjnego ” przed Świstak.

Sobiesiu 17 lutego 2012, 21:49

aha, swistak.pl swoją drogą zanotował spadek 25 stycznia z racji zmiany algorytmu, a nie ręcznego filtra :-)

Kris 17 lutego 2012, 21:53

sorki, że post pod postem
a tu jest bardzo dobre opracowanie jako dokument .pdf przez webhosting.pl (z maja 2011)
http://webhosting.pl/files/groups/editors/rozne/raporty/Raport_Webhosting_Porownywarki_cen_w_Polsce.pdf

Łukasz Rajzer 2 marca 2012, 22:04

Sebastian radzę z dystansem patrzeć na Alexa.com. Czy uważasz, że serpstat.pl ma większy ruch niż ipolisa.pl? Chyba nie.. http://krotszy.pl/5gg A z drugiej strony czy serpstat.pl może być tylko 2 razy gorszy niż nokaut.pl – też nie. No chyba, że jestem bogaty a nie wiem tego jeszcze (;

Seo-Profi 2 marca 2012, 22:12

Tak Łukasz, to jest to. Na pewno nie można porównywać w Alexa stron różnotematycznych. Tutaj jednak można przyjąć pewien punkt odniesienia moim zdaniem, ponieważ mówimy o jednej branży. Oczywiście znowu wszystko zależy od tego, jaki % użytkowników Ceneo ma zainstalowany toolbar Alexa, a jaki ma wśród „fanów” Nokauta…

Łukasz Rajzer 2 marca 2012, 22:29

A kto z Was ma toolbar Alexa? Przypadkiem nie jest tak, że nikt? To nie jest produkt „na Polskę”!

Seo-Profi 2 marca 2012, 22:40

Ja miałem przez chwilę :). No, na pewno u nas nie jest popularny – ale wiesz, Łukasz, zawsze to jakiś dodatkowy wskaźnik do porónań, wyciągania wniosków – mniej czy bardziej trafnych :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *