Wyszukiwarka Google

Nowa wersja Pandy już jest? Jak zmieni to branżę SEO?

Zgodnie ze słowami Matta Cutts’a, jakie pojawiły się 5 października na Twitterze

Weather report: expect some Panda-related flux in the next few weeks, but will have less impact than previous updates (~2%).

czeka nas niedługo kolejna „poprawka” Pandy – która jednak tym razem będzie miała mniejszy niż ostatnia wpływa na SERPy – bo jedynie około 2% wyników wyszukiwania zostanie nią dotknięty.

Czy to oznacza, że Panda „zrobiła już swoje”?  Jedno jest pewne – patrząc się na sygnały, jakie płyną ze strony właścicieli serwisów np. „poradnikowych”, które często posiadają podobne porady jak ich konkurencja (które to serwisy niekiedy wręcz „podbierając” sobie nawzajem zawartość) – a jednocześnie nie będących  „w oczach Google” „otwartych na media społecznościowe” (brak komentarzy, brak na stronach np. przycisków Google +1) – Panda odcisnęła na takich serwisach swoje piętno.

Teraz, aby takie serwisy myślały o powrotach na szczyt, muszą one zacząć wyglądać inaczej niż typowe „blogi” – Google po prostu coraz więcej wymaga od serwisów. Dla algorytmu nie liczy się tylko to, aby strona miała duży site i linki – teraz coraz bardziej liczy się coś, co jeszcze do niedawna znajdowało się całkowicie „w cieniu PageRank’u” – tzw. reputacja strony. Samymi linkami się „tego nie zrobi”…

SEO zaczyna mi coraz bardziej przypominać „normalną branżę” – branżę, w której liczy się coraz bardziej to, co charakteryzuje dojrzałe i dojrzewające dziedziny naszego życia – rzetelne podeście do pracy, zgodnie z zasadą „bez pracy nie ma kołaczy”. Nadal dla wielu osób SEO to tylko SWLe i Xrumer – ale odchodzi to w przeszłość – zwykłe kombinowanie nie daje już takich rezultatów jak kiedyś…

Nadal jednak wiele firm SEO, nawet dużych agencji, tworzy strony swoim klientom niezgodne z Wytycznymi Google dla Webmasterów. To pokazuje, jak trudnym rynkiem jest branża SEO i jak wiele wymaga ona od firm, które w niej działają.

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *