Branża SEO
15 marca 2011

Ostatni update algorytmu, o ciekawej nazwie Panda/Farmer, odciśnie w nadchodzącym roku spore piętno na polskiej branży SEO.

Wiele firm czy tzw. freelancerów opiera swoją działalność jedynie na linkach, pozyskiwanych z takich źródeł jak Xrumer czy SWL. Bardzo często systemy wymiany instalowane są na stronach, których content nie jest oryginalny, pochodzi bardzo często z kanałów RSS – czy też jest najzwyczajniej w świecie kopiowany z innych serwisów.

Już wkrótce, kiedy zmiany związane z tym updatem wejdą w życie także i w naszych kraju, przy coraz mniejszej roli, jaką odgrywa Title czy system nagłówków na stronie, pozostanie chyba „tylko” to, co zawsze leżało u podstaw algorytmu – „dobra, unikalna treść, przydatna dla użytkownika”.

Panda wymusi na braży zmianę podejścia do tematu, sprawi, że koszty związane z pozyskiwaniem linków pójdą w górę, a co za tym idzie także i usługi SEO. Popularność SWLi czy Xrumera wynika z faktu, że można w łatwy i szybki sposób zdobyć dużą ilość linków. Przy „wycięciu z indeksu” kiepskich stron automatycznie spadnie i ilość linków, które będzie można wykorzystać w procesie pozycjonowania stron (pomijam fakt, że Google coraz lepiej sobie radzi z pomijaniem takich stron przy przepływie PR między witrynami).

Coraz więcej osób zwróci się ku tworzeniu wartościowych stron – a to nie jest takie proste i … tanie. Z ciekawością będę obserwował zmiany, ponieważ są one, co może nie wszyscy jeszcze zauważyli, dosyć rewolucyjne. Polskie SEO opiera się bardziej na zabawie niż na tym, co powinno leżeć u podstaw każdej prowadzonej działalności – kryteriach biznesowych i rzetelnemu podejściu do wykonywanych obowiązków. Czy nam się to podoba, czy też nie „Miś” zmusi osoby związane z SEO do ciężkiej pracy – co z pewnością wielu z nich, dla których jest to dodatkowe/hobbistyczne zajęcie, się nie spodoba. Zyskają na tym Klienci, obsługiwani przez osoby z większym doświadczeniem i właściwym podejściem do tematu. Zyska także i Google – zaoszczędzając zasobów na indeksowanie śmieci, jakie co chwilę pojawiają się w Internecie. Zyskają także i użytkownicy – którzy szybciej znajdą poszukiwane informacje w Sieci.

GD Star Rating
loading...
Nowa era pozycjonowania w Polsce, Nowa era pozycjonowania w Polsce, 9.0 out of 10 based on 3 ratings Nowa era pozycjonowania w Polsce
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność
Twojej strony w Google?

Tak, chcę


OPINIE I KOMENTARZE

Eryk 2 czerwca 2011, 14:20

Tak naprawdę pozycjonowanie stron w Polsce można scharakteryzować jednym krótkim zwrotem: „SPAM”.

solutio 21 czerwca 2011, 12:36

Witam,

Dzięki za ten wpis.
Mam nadzieję, że faktycznie będzie tak jak piszesz.

Pozdrawiam

Seo-Profi 21 czerwca 2011, 14:26

Poczekamy na Pandę, zobaczymy :) – od kilku dni widzę spore zmiany/roszady w SERPach…. coś mi się wydaje, że to jest TO.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *