Search Console

Nieprawidłowe umieszczenie atrybutu hreflang w witrynie – Google nie zawsze ma rację

Jeszcze kilka lat temu komunikaty przesyłane za pośrednictwem ówczesnych Narzędzi Google dla Webmasterów (wcześniejsza nazwa Search Console) sprowadzały się praktycznie tylko do informowania o karach nakładanych za witrynę za złamanie regulaminu wyszukiwarki. Później nadeszła zmiana i Google zaczęło nie tylko straszyć, ale też i coraz częściej ostrzegać o zauważonych błędach (w konstrukcji strony, problemach z indeksowaniem itp.), aby właściciel witryny mógł, usuwając zauważone błędy, zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce.

Dzisiaj przyzwyczailiśmy się już do tego, że jesteśmy informowani z dużą częstotliwością o stanie zdrowia witryn zweryfikowanych w Search Console. I wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że …. system czasami się myli.

Do tej pory najczęstsze błędne komunikaty, wysyłane za pośrednictwem Search Console, wynikały (jak sięgam pamięcią wstecz) przede wszystkim z „pomylenia WordPressa z Joomlą” (w kontekście ostrzeganie webmastera o posiadaniu starej, podatnej na włamanie hakerów, wersji wspomnianych CMSów). Na początku 2018 roku byliśmy z kolei często mylnie informowani o problemach z indeksacją.

Dzisiaj dla jednej witryny dostałem komunikat związany z ostrzeżeniem o nieprawidłowym umieszczenie atrybutu hreflang w witrynie

Wykryliśmy, że tag rel-alternate-hreflang jest nieprawidłowo umieszczony na niektórych stronach w Twojej witrynie. Wygląda na to, że problem jest związany z nieprawidłowym kodem języka i kraju lub nieprawidłowymi linkami dwukierunkowymi (jeśli strona A odsyła do strony B z wykorzystaniem atrybutu hreflang, strona B musi również odsyłać powrotnie do strony A). Atrybuty hreflang służą Google do udostępniania właściwych adresów URL według języka lub regionu użytkownika w wynikach wyszukiwania.

Po sprawdzeniu okazało się, że tag zamieszczony jest poprawnie, a zarówno polska, jak i angielska wersja językowa, kierują zarówno do siebie, jak i do drugiej wersji językowej.

Jak widać do komunikatów przesyłanych przez Google należy podchodzić „z głową” – Google system jak każdy inny, nie jest nieomylny w 100%, też czasem się myli.

PS

Osoby zainteresowane szerzej tematyką kierowania międzynarodowego zapraszam na stronę Pomocy Google, gdzie opisano zastosowanie tagu rel-alternate-hreflang.

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1362 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *