Search Console
17 maja 2018

Jeszcze kilka lat temu komunikaty przesyłane za pośrednictwem ówczesnych Narzędzi Google dla Webmasterów (wcześniejsza nazwa Search Console) sprowadzały się praktycznie tylko do informowania o karach nakładanych za witrynę za złamanie regulaminu wyszukiwarki. Później nadeszła zmiana i Google zaczęło nie tylko straszyć, ale też i coraz częściej ostrzegać o zauważonych błędach (w konstrukcji strony, problemach z indeksowaniem itp.), aby właściciel witryny mógł, usuwając zauważone błędy, zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce.

Dzisiaj przyzwyczailiśmy się już do tego, że jesteśmy informowani z dużą częstotliwością o stanie zdrowia witryn zweryfikowanych w Search Console. I wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że …. system czasami się myli.

Do tej pory najczęstsze błędne komunikaty, wysyłane za pośrednictwem Search Console, wynikały (jak sięgam pamięcią wstecz) przede wszystkim z „pomylenia WordPressa z Joomlą” (w kontekście ostrzeganie webmastera o posiadaniu starej, podatnej na włamanie hakerów, wersji wspomnianych CMSów). Na początku 2018 roku byliśmy z kolei często mylnie informowani o problemach z indeksacją.

Dzisiaj dla jednej witryny dostałem komunikat związany z ostrzeżeniem o nieprawidłowym umieszczenie atrybutu hreflang w witrynie

Wykryliśmy, że tag rel-alternate-hreflang jest nieprawidłowo umieszczony na niektórych stronach w Twojej witrynie. Wygląda na to, że problem jest związany z nieprawidłowym kodem języka i kraju lub nieprawidłowymi linkami dwukierunkowymi (jeśli strona A odsyła do strony B z wykorzystaniem atrybutu hreflang, strona B musi również odsyłać powrotnie do strony A). Atrybuty hreflang służą Google do udostępniania właściwych adresów URL według języka lub regionu użytkownika w wynikach wyszukiwania.

Po sprawdzeniu okazało się, że tag zamieszczony jest poprawnie, a zarówno polska, jak i angielska wersja językowa, kierują zarówno do siebie, jak i do drugiej wersji językowej.

Jak widać do komunikatów przesyłanych przez Google należy podchodzić „z głową” – Google system jak każdy inny, nie jest nieomylny w 100%, też czasem się myli.

Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor bloga,
specjalista od SEO

Osoby zainteresowane szerzej tematyką kierowania międzynarodowego zapraszam na stronę Pomocy Google, gdzie opisano zastosowanie tagu rel-alternate-hreflang.

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii