Search Console

Nieprawidłowe umieszczenie atrybutu hreflang w witrynie – Google nie zawsze ma rację

Brak komentarzy

Jeszcze kilka lat temu komunikaty przesyłane za pośrednictwem ówczesnych Narzędzi Google dla Webmasterów (wcześniejsza nazwa Search Console) sprowadzały się praktycznie tylko do informowania o karach nakładanych za witrynę za złamanie regulaminu wyszukiwarki. Później nadeszła zmiana i Google zaczęło nie tylko straszyć, ale też i coraz częściej ostrzegać o zauważonych błędach (w konstrukcji strony, problemach z indeksowaniem itp.), aby właściciel witryny mógł, usuwając zauważone błędy, zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce.

Dzisiaj przyzwyczailiśmy się już do tego, że jesteśmy informowani z dużą częstotliwością o stanie zdrowia witryn zweryfikowanych w Search Console. I wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że …. system czasami się myli.

Do tej pory najczęstsze błędne komunikaty, wysyłane za pośrednictwem Search Console, wynikały (jak sięgam pamięcią wstecz) przede wszystkim z „pomylenia WordPressa z Joomlą” (w kontekście ostrzeganie webmastera o posiadaniu starej, podatnej na włamanie hakerów, wersji wspomnianych CMSów). Na początku 2018 roku byliśmy z kolei często mylnie informowani o problemach z indeksacją.

Dzisiaj dla jednej witryny dostałem komunikat związany z ostrzeżeniem o nieprawidłowym umieszczenie atrybutu hreflang w witrynie

Wykryliśmy, że tag rel-alternate-hreflang jest nieprawidłowo umieszczony na niektórych stronach w Twojej witrynie. Wygląda na to, że problem jest związany z nieprawidłowym kodem języka i kraju lub nieprawidłowymi linkami dwukierunkowymi (jeśli strona A odsyła do strony B z wykorzystaniem atrybutu hreflang, strona B musi również odsyłać powrotnie do strony A). Atrybuty hreflang służą Google do udostępniania właściwych adresów URL według języka lub regionu użytkownika w wynikach wyszukiwania.

Po sprawdzeniu okazało się, że tag zamieszczony jest poprawnie, a zarówno polska, jak i angielska wersja językowa, kierują zarówno do siebie, jak i do drugiej wersji językowej.

Jak widać do komunikatów przesyłanych przez Google należy podchodzić „z głową” – Google system jak każdy inny, nie jest nieomylny w 100%, też czasem się myli.

PS

Osoby zainteresowane szerzej tematyką kierowania międzynarodowego zapraszam na stronę Pomocy Google, gdzie opisano zastosowanie tagu rel-alternate-hreflang.

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Search Console
Przedstawiamy nową wersję Search Console dla witryny

Stało się - Google zdecydowało się rozpocząć wdrażanie nowej Search Console w której - UWAGA ! - czas ten wydłużono...

Zamknij