
Spis treści
Co się stanie, jeżeli spróbujemy w danych strukturalnych dodać za dużo informacji, w dodatku nie związanych z tym, co jest przedstawione na stronie?
Z reguły ryzykujemy głównie tym, że Google usunie nam snippety z wyników wyszukiwania – tak się np. dzieje, gdy spróbujemy pomóc w ocenianiu wpisów, robiąc to “systemowo”. Mimo, że będziemy z automatu, korzystając z programu zaimplementowanego w serwisie, oceniać dziennie małą partię wpisów (grubo poniżej jednego procenta!) to i tak Google bardzo szybko to zauważy i za karę usunąć gwiazdki z SERPów – nie dla tych wpisów już jednak, ale dla całego serwisu.
W skrajnej sytuacji możemy dostać ręczny filtr, przez co kara będzie odczuwalna znacznie bardziej dotkliwie. I taka właśnie sytuacja spotkała jedną stronę.
Przyczyna nałożenia filtra przez złą implementację schema.org
Serwis posiadała dane strukturalne dotyczące informacji o firmie – w schema.org znajdującego się w dziale LocalBusiness – dla wszystkich stron w obrębie serwisu. Pewnego dnia Google w Search Console w sekcji Działania Ręczne wyświetliło taką oto informację
Ta strona może nie osiągać dobrych pozycji w wynikach wyszukiwania Google, ponieważ prawdopodobnie narusza Wskazówki Google dla webmasterów.
dodatkowo wysyłając emaila systemowego:
Spamerskie dane strukturalne zasobów domeny mogą być wykluczone z wyników wyszukiwania
Wykryliśmy, że znaczniki strukturalne na niektórych Twoich stronach naruszają nasze wskazówki dotyczące danych strukturalnych. Dbamy o wysoką jakość wyników wyszukiwania, dlatego wyświetlamy je w wersji rozszerzonej tylko wtedy, gdy znaczniki są zgodne z naszymi wskazówkami dotyczącymi jakości. Takie ręczne działania zastosowaliśmy wobec witryny XXXXX . Możesz poprawić znaczniki i poprosić o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia. Jeśli uznamy, że znaczniki na stronach są zgodne z naszymi wskazówkami, cofniemy podjęte ręczne działania.
Po wejściu w Search Console w sekcji Działania Ręczne znajdziemy następujący komunikat
Spamerska struktura znaczników
Wygląda na to, że znaczniki na niektórych stronach witryny korzystają z takich technik, jak oznaczanie treści niewidocznych dla użytkowników oraz oznaczanie treści nieistotnych bądź wprowadzających w błąd oraz z innych form manipulacji, które naruszają wskazówki Google dotyczące oznaczania spamerskich danych strukturalnych
Jak usunąć taki filtr ?
Rozwiązanie jest, jak w każdej sytuacji, “proste” – należy przeanalizować serwis, poprawić użycie danych strukturalnych, a następnie napisać prośbę do Google o ponowne rozpatrzenie i … czekać na zdjęcie kary ze strony.
I tak też zrobiono.
Czy łatwo jest usunąć filtr
Tak, ale nie zawsze – czasem jedna strona w obrębie witryny może okazać się przysłowiowym hamulcem – i z taką sytuacją mieliśmy i tutaj do czynienia
Sprawa wydawała się prosta – już po chwili znaleziono “winowajcę” – analizowana strona posiadała zaimplementowane w obrębie całego serwisu dane strukturalne dla lokalnych biznesów (LocalBusiness).
Poprawiono problem, usuwając znaczniki, i zgłoszono stronę do ponownego rozpatrzenia.
Po paru dniach przyszła odmowa – a zatem coś jeszcze w serwisie musiało łamać Wskazówki.
Analizując w kolejnym kroku niestandardowe strony okazało się, że na jednej z nich była zaimplementowana ocena (AggregateRating) – w sposób, który nie tylko nie pokazywał jej na stronie, a co za tym idzie nie pozwalał na głosowanie.
Napisałem kolejną prośbę o ponowne rozpatrzenie – i dzisiaj przyszła odpowiedź
Mamy dobre wiadomości. Twoja prośba o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia została zaakceptowana i wycofaliśmy wszelkie ręczne działania podjęte w odniesieniu do Twojej witryny. Pamiętaj, że wycofanie ręcznego działania nie gwarantuje poprawy pozycji Twojej witryny w rankingu.


specjalista od SEO
Osoby, która mają problem z usunięciem ręcznych filtrów Google często “w swojej obronie” piszą, że Google “się czepia” – a tymczasem z reguły zawsze okazuje się, że pominięto jakiś drobiazg, który jest przysłowiową kulą u nogi. W opisanym we wpisie przypadku była nią jedna strona…
loading...
7.6107
OPINIE I KOMENTARZE
Ciekawy wpis. Mam pytanie w związku z tym. Moja strona w stopce ma adres firmy, który jest widoczny i jest opisany znacznikami. Stopka oczywiście jest wyświetlana na każdej podstronie. Czy coś takiego jest akceptowane przez Google?
Moim zdaniem nie
Cześć Sebastian, gdzie można szybko znaleźć taki hamulec w postaci podstrony? Przez narzędzie do testowania danych struktrualnych trzeba by pojedynczo każdą podstronę wpisywać.
U mnie gwiazdki zniknęły po zmianie szablonu strony i do tej pory nie mogą wrócić :( A mam stronę, na której te gwiazdki są na prawdę w porządku i ludzie często oceniają. Na innej stronie mam ten sam szablon wordpressa, tę samą wtyczkę do oceniania i gwiazdki są w wynikach wyszukiwania. Jak mogę znaleźć problem, skoro w Narzędziach nie mam żadnych filtrów ani wiadomości od Google w tej sprawie?
Analiza ręczna poparta doświadczeniem – jak tak na to patrzę. Jak bowiem namierzysz stronę, która ma poprawne dane strukturalne, ale których na niej nie może być? :)