Nie trzeba uaktualniać treści na stronie aby rankować wysoko w Google
Kwestia uaktualniania treści na stronie jest wymieniana nadal dosyć często w branży jako warunek niezbędny do tego, aby witryna mogła zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Od lat walczę z tym mitem, ponieważ znam strony, które nie są od lat aktualizowane, nie dochodzą nowe treści – a one nie tylko nie spadają w wynikach wyszukiwania, ale idą dalej w górę w Google. Niektóre zaś nie spadają, ponieważ nie mają już jak iść wyżej – na interesujące ich właścicieli frazy są na pierwszych miejscach :)
Do związku między częstotliwością zmian na stronie a jej rankingiem w wyszukiwarkach odniósł się Gary, który potwierdził moje obserwacje
I think you want to reach a state where you are comfortable with a lot of content that you have on the site. It’s a myth that you always have to publish new content. If you have stable, static content, that can also work pretty well, and you don’t have to recrawl that that often because as soon as we realize that you don’t refresh the content, we would just crawl less, but that doesn’t mean that you cannot rank with that.
mówiąc: “Jest mitem, że należy zawsze publikować nową treść na stronie (aby zajmować wysokie pozycje w Google)”
Jeżeli dodamy do tego jeszcze dwie kwestie, a mianowicie
- Nie trzeba mieć na stronie ani w anchorze linków przychodzących danej frazy, aby być pod nią nawet na 1 miejscu w Google
- Tworzymy na stronach coraz więcej treści, ale w wielu przypadkach pod Google, nie pod użytkowników
to widać wyraźnie, że Google konsekwentnie, niejako “po cichu” robi swoje – i tak, jak coraz trudniej jest manipulować rankingiem strony za pomocą linków, tak obecnie i treść stworzona stricte TYLKO pod wyszukiwarkę może zwrócić się przeciwko właścicielowi witryny i zamiast zwiększyć widoczność jego strony w wynikach wyszukiwania doprowadzić do obniżenia pozycji pod daną frazę – pod którą to frazę strona była optymalizowana
OPINIE I KOMENTARZE
Czyli nic nie robić, a strona sama będzie się pozycjonować