Optymalizacja stron

Nie trzeba uaktualniać treści na stronie aby rankować wysoko w Google

rozwój serwisuKwestia uaktualniania treści na stronie jest wymieniana nadal dosyć często w branży jako warunek niezbędny do tego, aby witryna mogła zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Od lat walczę z tym mitem, ponieważ znam strony, które nie są od lat aktualizowane, nie dochodzą nowe treści – a one nie tylko nie spadają w wynikach wyszukiwania, ale idą dalej w górę w Google. Niektóre zaś nie spadają, ponieważ  nie mają już jak iść wyżej – na interesujące ich właścicieli frazy są na pierwszych miejscach :)

Do związku między częstotliwością zmian na stronie a jej rankingiem w wyszukiwarkach odniósł się Gary, który potwierdził moje obserwacje

I think you want to reach a state where you are comfortable with a lot of content that you have on the site. It’s a myth that you always have to publish new content. If you have stable, static content, that can also work pretty well, and you don’t have to recrawl that that often because as soon as we realize that you don’t refresh the content, we would just crawl less, but that doesn’t mean that you cannot rank with that.

mówiąc: „Jest mitem, że należy zawsze publikować nową treść na stronie (aby zajmować wysokie pozycje w Google)”

Jeżeli dodamy do tego jeszcze dwie kwestie, a mianowicie

  1. Nie trzeba mieć na stronie ani w anchorze linków przychodzących danej frazy, aby być pod nią nawet na 1 miejscu w Google
  2. Tworzymy na stronach coraz więcej treści, ale w wielu przypadkach pod Google, nie pod użytkowników

to widać wyraźnie, że Google konsekwentnie, niejako „po cichu” robi swoje – i tak, jak coraz trudniej jest manipulować rankingiem strony za pomocą linków, tak obecnie i treść stworzona stricte TYLKO pod wyszukiwarkę może zwrócić się przeciwko właścicielowi witryny i zamiast zwiększyć widoczność jego strony w wynikach wyszukiwania doprowadzić do obniżenia pozycji pod daną frazę – pod którą to frazę strona była optymalizowana

 

autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

Opinie i Komentarze

Sławomir Koleśnik 20 marca 2016, 21:48

Czyli nic nie robić, a strona sama będzie się pozycjonować

Sebastian Miśniakiewicz 20 marca 2016, 22:24

Z tym nic nie robić to skrajność :) – na pewno nie w konkurencyjnej branży
Możesz rozwinąć jednak serwis o nowe treści i strona, która przez lata rankowała na pewnych miejscach zacznie iść w górę „dzięki nowym treściom”

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *