Na blogu Guglarza ukazał się wpis, dotyczący tematu dosyć często ostatnio poruszanego na Forum Pomocy Google dla Webmasterów. Dotyczy on różnego rodzaju narzędzi, jakie pojawiły się w sieci, które to narzędzia rzekomo potrafią stwierdzić, czy strona ma bana – czy też go nie ma.

Stanowisko jest jasne – takie narzędzia nie są przydatne. Jedyne pewne rozwiązanie, pozwalające na sprawdzenie, czy nasza strona łamie Wytyczne Google dla Webmasterów mogą zapewnić nam Narzędzia.

The only way to check if your quality site has been in violation with Google Webmaster Guidelines and — in consequence — has been tackled by the web spam team is to check the message center of your Google Webmaster Tools

Poza tym

Just remember that when it comes to checking for potential penalties that none of the available third party tools can actually access Google’s internal resources.

czyli żadne z tych narzędzi nie ma wglądu do zasobów Google i dlatego nie może dać 100% pewnej odpowiedzi na pytanie, czy dana strona ma bana.

Bardzo ważną informację zamieszcza Kaspar w dalszej części wpisu

For example, you perform a CSS update which goes wrong and accidentally hides significant amounts of your content off screen canvas. If your website is a quality site (I have to stress that!) you are likely to receive a temporary removal warning typically including both an example URL and a snippet of content hidden from users’ view. The message is also likely to include instructions on how to successfully apply for reconsideration as well as further information resources on the topic.

Po raz kolejny otrzymujemy jasny sygnał, że wartościowe, z punktu widzenia Google, strony mogą liczyć na wsparcie ze strony SQT pod kątem umożliwienia im szybkiego powrotu do SERPów – w sytuacji, gdy zostały na nich popełnione niezamierzone/nieświadome błędy, związane np. z opisanym powyżej ukryciem za pomocą CSS’a fragmentu zawartości strony.

GD Star Rating
loading...
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność
Twojej strony w Google?

Tak, chcę


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *