Wyszukiwarka Google

Najlepszy sposób na sprawdzenie pozycji strony pod frazę według Google

Prowadząc działania promujące stronę internetową warto wiedzieć, na jakich pozycjach w Google znajduje się nasza strona. Ponieważ skrypty do sprawdzania pozycji nie są akceptowalne przez Google pojawia się pytanie: jak to zatem robić, jeżeli chce się być w zgodzie z Wytycznymi.

W końcu ktoś zapytał o to Matta: „Jeżeli chcę obserwować pozycję swojej strony w Google pod daną frazę i obserwować trendy z tym związane – jak to powinienem robić: po prostu wpisywać zapytanie w wyszukiwarkę i szukać swojej strony w wynikach wyszukiwania?”

Matt podaje tutaj … dwie odpowiedzi

„Krótka” odpowiedź brzmi: „Tak właśnie powinno być. Należy zadać zapytanie, następnie przeszukać wyniki pod kątem naszej strony.”

„Długa” odpowiedź brzmi – NIE. Nie powinno się w ogóle tak robić.  To niewłaściwe podejście do SEO. Według Matta należy się bowiem popatrzyć na tak postawione pytanie z innej strony.

Zamiast koncentrowania się na jednej czy dwóch podstawowych frazach należy myśleć o „długim ogonie” i różnych frazach, które mogą przyprowadzić na stronę odwiedzających. I zamiast sprawdzać „na której pozycji jest moja strona dla mojej głównej frazy” należy analizować zapytania i frazy, dzięki którym ludzie wchodzą na naszą stronę z wyników wyszukiwania. Można to sprawdzać w logach serwera, jeżeli Google działa w wersji AJAX (pojawia się wtedy referer /url?sa=t&source=web&cd=X&ved= … gdzie X to pozycja. Warto zauważyć, że w polskich SERPach jest to jeszcze dosyć mało popularne zjawisko, ale pewnie i u nas niedługo na stałe zagości)

Jednak … są jeszcze lepsze rzeczy, jakie powinniśmy robić promując naszą stronę – lepsze od sprawdzania pozycji strony w rankingu pod daną frazę. Lepsze od sprawdzania logów serwera -powinniśmy się skupić na analizie  konwersji. Takie podejście sprawia, że możemy dowiedzieć się wielu ważnych z punktu widzenia promocji strony informacji – jaki jest zwrot z inwestycji (jeżeli kupujemy reklamy), jak bardzo snippets’y czy Title strony zachęcają ludzi do klikania w wynikach wyszukiwania w naszą stronę itp.

Warto zmienić swoje podejście w stosunku do rankingu Google. Nie patrzeć się tylko na pozycje strony dla frazy, ale dzięki analizie logów serwera oraz narzędzi analitycznych, np. Google Analitics, dążyć do zwiększania konwersje na naszej stronie.  Należy zadawać sobie ustawicznie pytania związane z konwersją – np. jak umieścić na stronie głównej informację o produkcie, który zarabia dla nas najwięcej,  po to, aby jeszcze więcej osób się o nim dowiedziało.

To są kwestie, na których należy się skupić – niż tylko na „zwykłym” śledzeniu rankingu pod daną frazę. Patrzmy się na całość i próbujmy zoptymalizować – w stosunku do naszego nakładu pracy – informacje o naszym produkcie dostarczane internautom tak, „abyśmy mogli zarobić tyle pieniędzy, ile tylko jest możliwe”. Jeżeli nie prowadzimy biznesu, można to zmierzyć np. ilością subskrypcji (newslettera).

Jeżeli skupimy się na całości, a nie tylko kilku frazach, wówczas znacznie zmniejszymy ryzyko niezwrócenia uwagi na coś , co może dać nam znacznie więcej (ruchu, „kasy”, subskrypcji) niż pozyskalibyśmy to z naszych dwóch fraz…


GD Star Rating
loading...
Najlepszy sposób na sprawdzenie pozycji strony pod frazę według Google, Najlepszy sposób na sprawdzenie pozycji strony pod frazę według Google, 7.8 out of 10 based on 4 ratings Najlepszy sposób na sprawdzenie pozycji strony pod frazę według Google

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Marcin Stępień 22 października 2010, 15:19

Wszystko pięknie … jest konkretne pytanie ale nie udzielono konkretnej odpowiedzi.

Na pewnym etapie warto wiedzieć na jakim miejscu i czy w ogóle znajduję się nasza strona w wynikach przy wybranych frazach.

Czy jest jakiś skrypt który jest w stanie to sprawdzić ?

Seo-Profi 22 października 2010, 17:53

SPoro jest tego w sieci. Wystarczy wpisać w Google :)

Hotele spa 3 lutego 2011, 11:00

Ja polecam Free Monitor for Google jest to program który w miarę pokaże pozycje.

Seo-Profi 4 lutego 2011, 1:12

Właśnie „w miarę” – przy częstym sprawdzaniu sprawdzanie się blokuje -w końcu nie jest to zgodne z Wytycznymi :)

Marcin 4 czerwca 2014, 11:14

Polecam również sprawdzanie pozycji narzędziem: http://googlepozycja.pl

Serper 14 września 2014, 23:27

To ja pozwolę sobie polecić serwis:
http://serper.pl

Umożliwia on dodanie 20 dowolnych fraz dla nieograniczonej ilości domen.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *