Optymalizacja stron

Nagłówek H1 – jak używać

Nagłówek H1 jest jak tytuł – na każdej stronie powinien on występować tylko jeden raz i opisywać w skrócie to, co możemy na niej znaleźć – jak tytuł rozdziału w książce.

Dopuszczalne jest jednak używanie kilka razy nagłówka H1 na stronie. Dzieje się tak w sytuacji, gdy mamy jasno wydzielone obszary na stronie, traktujące o innej tematyce lub gdy zawartość strony pozwala na jej podział na kilka osobnych sekcji z innego powodu.

Należy jednak pamiętać, aby nie robić tak, jak w niektórych stronach, gdzie nagłówek H1 występuje i kilkanaście razy, w nielogiczny sposób, ewidentnie będąc używanym jedynie w celu wpłynięcia na wyniki w SERPach.

Jeżeli mamy problem z jego zastosowaniem, to … posłużmy się logiką. Popatrzmy się na naszą stronę – jeżeli uznamy, że można wstawić H1 kilka razy, nie powinno być problemu. Musimy jednak nie myśleć w takiej chwili o pozycjach w wyszukiwarce. Roboty wyszukiwarek działają wg pewnych zasad, zaimplementowanych w ich algorytmach. Algorytmy mają na celu wyłapywanie nielogicznych zachowań oraz manipulacji wynikami. Jeżeli zatem „logicznie” rozumując uznamy, że użycie 3 razy nagłówka H1 ma sens – z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że będzie to dobre rozwiązanie.

GD Star Rating
loading...
Nagłówek H1 - jak używać, Nagłówek H1 - jak używać, 6.8 out of 10 based on 11 ratings Nagłówek H1 - jak używać

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *