Optymalizacja stron
23 kwietnia 2010

Nagłówek H1 jest jak tytuł – na każdej stronie powinien on występować tylko jeden raz i opisywać w skrócie to, co możemy na niej znaleźć – jak tytuł rozdziału w książce.

Dopuszczalne jest jednak używanie kilka razy nagłówka H1 na stronie. Dzieje się tak w sytuacji, gdy mamy jasno wydzielone obszary na stronie, traktujące o innej tematyce lub gdy zawartość strony pozwala na jej podział na kilka osobnych sekcji z innego powodu.

Należy jednak pamiętać, aby nie robić tak, jak w niektórych stronach, gdzie nagłówek H1 występuje i kilkanaście razy, w nielogiczny sposób, ewidentnie będąc używanym jedynie w celu wpłynięcia na wyniki w SERPach.

Jeżeli mamy problem z jego zastosowaniem, to … posłużmy się logiką. Popatrzmy się na naszą stronę – jeżeli uznamy, że można wstawić H1 kilka razy, nie powinno być problemu. Musimy jednak nie myśleć w takiej chwili o pozycjach w wyszukiwarce. Roboty wyszukiwarek działają wg pewnych zasad, zaimplementowanych w ich algorytmach. Algorytmy mają na celu wyłapywanie nielogicznych zachowań oraz manipulacji wynikami. Jeżeli zatem „logicznie” rozumując uznamy, że użycie 3 razy nagłówka H1 ma sens – z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że będzie to dobre rozwiązanie.

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii