Search Console

Monitoruj ruch z wyników wyszukiwania Google do witryny

Brak komentarzy

Osoby, które po weryfikują domenę w Konsoli Google nie od razu zobaczą dane, jakie Google zgromadziło o witrynie, jeżeli ta domena nie była wcześniej dodana nigdy do Search Console. Związane jest to z faktem, że wyszukiwarka musi najpierw zgromadzić dane, aby po ich przetworzeniu móc je nam zaprezentować w Konsoli. Aby zobaczyć dane, jakie Google zgromadziło o stronie należy odczekać kilku dni (czasem i ponad tydzień) – a sam proces aktualizacji danych trwa z reguły około tygodnia.

Do tej pory po dodaniu domeny do Konsoli dostawaliśmy komunikat, który potwierdzał ten fakt – a następnie musieliśmy co jakiś czas wchodzić na konto, aby sprawdzić, czy są już widoczne informacje o naszej witrynie. Dlatego cieszy fakt, że niedawno Google zaczęło wysyłać informację o rozpoczęciu gromadzenia danych w Konsoli.

Monitoruj ruch z wyników wyszukiwania Google do witryny

W komunikacie mamy od razu odnośniki do trzech ważnych raportów w Search Console:

Sprawdź Twoje najpopularniejsze strony w wynikach wyszukiwania Google.

Po kliknięciu w przycisk zostajemy przekierowani do listy stron serwisu, na które było najwięcej wejść z wyszukiwarki Google

Zobacz, które zapytania przekierowują do Twojej witryny

Możemy sprawdzić jakie zapytania wpisywali internauci, którzy trafili na naszą stronę

Monitoruj błędy na stronach.

Świetna rzecz, ponieważ od razu widzimy, czy czasem nasza witryna nie generuje błędów 404 – i jak teraz widzę okazało się (jest to nowa witryna), że takie błędy się pojawiły, związane z wdrożeniem nowej funkcjonalności w serwisie – i będzie można od razu usunąć pewne błędy na stronie.

Jeszcze gdyby Google informowało o nakładaniu i ściąganiu kar algorytmicznych :)

GD Star Rating
loading...
Monitoruj ruch z wyników wyszukiwania Google do witryny, Monitoruj ruch z wyników wyszukiwania Google do witryny, 3.3 out of 10 based on 8 ratings Monitoruj ruch z wyników wyszukiwania Google do witryny
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Search Console
analiza
Analiza profilu linków konkurencji może przynieść więcej szkody niż pożytku

Od kiedy Google wprowadziło narzędzie disavow tool za pomocą którego możemy zrzekać się linków o niskiej jakości, które (w odczuciu...

Zamknij