Optymalizacja stron
12 grudnia 2015
analiza

Temat chodził za mną przez długi czas – aby sprawdzić skuteczność 3 popularnych w Polsce narzędzi do monitoringu marki w Internecie – Monitori, Sentione oraz Brand24. Postanowiłem w końcu się nim zająć i na przykładzie kilku domen/tematów (młodych, starych, popularnych i tych mniej popularnych) zobaczyć jak sobie one radzą w bezpośredniej konfrontacji.

Tworząc zestawienie operowałem następującym schematem

System Suma_wyników – X  Y, Z

w którym po nazwie systemu znajduje się łączna ilość znalezionych w Internecie wyników, z ich późniejszym rozbiciem na Facebooka, Twittera oraz pozostałe wzmianki (na forach blogach, innych mediach społecznościowych czy grafikach)

Nowy temat, który powstał w ostatnim miesiącu

 Monitori 471 – 299 Facebook, 52 Twitter, 120 pozostałe

Sentione 308 – 105 Facebook, 50 Twitter, 153 pozostałe

Brand24 240 – 59 Facebook, 51 Twitter, 130 pozostałe

Stara domena, bez żadnej promocji

 Ostatni miesiąc

Monitori 0 – 0, 0, 0

Sentione 7 – 7, 0, 0

Brand24 12 – 12, 0, 0

Ostatni kwartał

Monitori 7 – 7, 0, 0

Sentione 7 – 7, 0, 0

Brand24 24 – 15, 0, 9

Ostatni rok

Monitori 7 – 7, 0, 0

Sentione 7 – 7, 0, 0

Brand24 26 – 15, 2, 9

Program obecny na rynku od paru lat

 Ostatni miesiąc

Monitori = 35 – 34, 0, 1

Sentione = 5 – 5, 0, 5

Brand24 = 14 – 0, 0, 14

Ostatni kwartał

Monitori = 55 – 52, 0, 3

Sentione = 7 – 7, 0, 7

Brand24 = 23 – 0, 0, 23

Ostatni rok

Monitori = 141 – 74, 0, 67

Sentione = 69 – 10, 0, 59

Brand24 = 62 – 4, 3, 55

Marka samochodu obecna na rynku od 3 lat

 Ostatni miesiąc

Monitori = 431– 298, 2, 131

Sentione = 382 – 199, 6, 177

Brand24 = 38 – 26, 2, 10

Ostatni kwartał

Monitori = 1031– 766, 8, 257

Sentione = 817 – 388, 10, 419

Brand24 = 203– 106, 13, 81

Ostatni rok

Monitori = 3743 – 2343, 45, 1355

Sentione = 3458 – 1407, 52, 1999

Brand24 = 210 – 106, 14, 90

Domena rozwijająca się, z dużą ilością unikalnej treści

 Ostatni miesiąc

Monitori = 358 – 323, 0, 35

Sentione = 173 – 131, 0, 42

Brand24 = 55 – 12, 0, 43

Ostatni kwartał

Monitori = 814 – 743, 0, 71

Sentione = 496 – 365, 0, 126

Brand24 = 208 – 109,  3, 96

Ostatni rok

Monitori = 2454 – 2312, 4, 138

Sentione = 2579 – 1507, 4, 1068

Brand24 = 224 – 114, 12, 98

Wnioski

  1. To, co najbardziej rzuca się w oczy to niska skuteczność najstarszego w zestawieniu programu, Brand24 – zarówno jeżeli chodzi o łączną ilość wyników, jak i te pochodzące z mediów społecznościowych – widoczne jest to zwłąszcza dla tematów popularnych w Sieci. System także długo zbiera wyniki dla złożonych zapytań – aby otrzymać pierwsze wzmianki program potrzebuje pewnej ilości czasu – Monitori i Sentione robią to „w locie”
  2. Jeżeli chodzi o wyniki to Monitori deklasuje rywali jeżeli chodzi o skuteczność w wyłapywaniu wzmianek na Facebooku
  3. Wyższość Sentione musząz kolei uznać rywale w kategorii stron nie będących mediami społecznościowymi – czyli for i blogów.

Jeżeli ktoś używa tych 3 programów jednocześnie zauważy na pewno jedną rzecz – i to jest zastanawiające; wyniki bardzo rzadko się duplikują – i to jest coś, co sprawia, że używanie wszystkich 3 daje najlepsze rezultaty

Pytanie do osób używających równocześnie omawianych programów – jakie macie obserwacje?

GD Star Rating
loading...
Monitori, Sentione a może Brand24 - krótkie porównanie skuteczności programów do monitorowania marki, Monitori, Sentione a może Brand24 - krótkie porównanie skuteczności programów do monitorowania marki, 8.9 out of 10 based on 14 ratings Monitori, Sentione a może Brand24 - krótkie porównanie skuteczności programów do monitorowania marki
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Michał Sadowski 12 grudnia 2015, 17:40

Dziękuję za uwzględnienie Brand24 w powyższym teście. Różnice w ilości wyników wiążą się najczęściej z różnicą w metodologii pracy każdego z systemów. My np nie zbieramy komentarzy niezawierających frazy. Dużo zależy także od konfiguracji projektów. Niektóre systemy mają automatyczne odmiany zwrotów kluczowych, niektóre nie.

W zestawieniu badałeś również niektóre tematy starsze niż kilka miesięcy – w takim przypadku wszystko zależy od typu konta – niektóre nasze konta oferują dane wstecz – niektóre niestety nie. Obawiam się, że w tym przypadku spowodowało to rzeczywiście bardzo dużą niekompletność danych.

Jeszcze raz dzięki za ten test!

Sebastian Miśniakiewicz 12 grudnia 2015, 21:28

Nie ma za co – na pewno jakby to miało być kilkadziesiąt projektów byłoby bardziej obiektywnie.
Ale kto wie – może za jakiś czas będzie warto powtórzyć test? W końcu chodzi o to, aby końcowy Klient na tym zyskał najbardziej, prawda?

Hubert Wydrych 12 grudnia 2015, 19:24

Dziekuje Ci za uwzglednienie Monitori w testach! Juz za kilka tygodni zaprezentujemy zupelnie nowa wersje narzedzia. Do uslug!

Sebastian Miśniakiewicz 12 grudnia 2015, 20:33

O !
Jakiś „przeciek”? :)
Będą jeszcze lepsze wyniki? :)

Pawel 13 grudnia 2015, 14:25

A czy można wiedzieć jakie to dokładniej tematy były testowane? Jakie to domeny i jaka marka samochodu?

Sebastian Miśniakiewicz 13 grudnia 2015, 14:44

Z różnych powodów nie chcę podać – aby nie okazało się np. , że firmy już nad tym pracują.
Za jakiś czas będzie nowy test – wtedy od razu z frazami i stronami :)

Bar 14 grudnia 2015, 9:21

Korzystam u siebie z monitori oraz z jeszcze jednego narzędzia, które nie jest objęte w testach (ale to drugie też bada wzmianki np w prasie). Osobiście jestem zadowolony z monitori.

Jako cena/jakość super. Raport o nowym „znalezisku” przychodzi dosłownie w kilka minut (do 2-4 minut? mogę mieć mały poślizg z uwagi korzystania z programu pocztowego i co kilka minut jest pobierana poczta z serwera) od założenia tematu w necie na temat danej marki.

Pozostałych dwóch nie testowałem.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *