12 marca 2013 | Aktualizacja: 21 kwietnia 2020
Filtry, bany
Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor bloga,
specjalista od SEO

Każda witryna jest narażona na jej zhakowanie. Nie zawsze prowadzi to do sytuacji, w której nie można na nią trafić z wyszukiwarki, zhakowanie nie oznacza automatycznie obniżenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki specjalnie przygotowanemu poradnikowi przez Google, w jednym miejscu znajdziemy szczegółowe kompendium wiedzy z zakresu radzenia sobie w wychodzeniu z tak niemiłej sytuacji, jaką jest zhakowanie strony.

Często strona wyświetla się przez długi czas na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.Jest jednak jedno „ale” – w przypadku włamania się na stronę i wykrycia tego przez Google w SERPach widoczna staje się informacja „Ta strona może wyrządzić szkodę na twoim komputerze”. W konsekwencji tego stanu rzeczy wiele osób, w tym ja, powstrzyma się przed kliknięciem, aby nie zaryzykować infekcji komputera. Spada ruch na stronie, Klienci przestają zamawiać produkty w sklepie – sytuacja robi się nieciekawa.

Poradnik podzielony jest na 8 etapów, z których każdy został oznaczony poziomem odzwierciedlającym zakres wiedzy niezbędny do poradzenia sobie z zaistniałą sytuacją – od podstawowego (beginner) do zaawansowanego (advanced).

Film

Poziom Beginner

oglądamy film wprowadzający nas w zagadnienie hakowania stron

Provider

Poziom Beginner

kontaktujemy się z providerem –  (według badania, na które powołuje się Google, aż 60% osób, które tak uczyniły, uzyskały pomoc od swoich providerów). Możemy też zasięgnąć pomocy na specjalistycznych forach lub też … poprosić o pomoc specjalistę z zewnętrznej firmy. Na swojej stronie Google rozwija każdą z tych opcji, udzielając szczegółowych informacji w tym zakresie.

Kwarantanna

Poziom Intermediate

Poddajemy stronę kwarantannie – „zdejmujemy ją z Sieci”, ustawiając kod odpowiedzi takiej strony na 503. Następnie diagnozujemy pliki, zmieniamy dane dostępowe itp. – pełne informacje jak to zrobić znajdziesz na tej stronie.

Search Console

Poziom Intermediate

Jeżeli jeszcze tego nie uczyniliśmy dodajemy stronę do Search Console – a następnie przeprowadzamy niezbędne czynności – sprawdzamy np., czy czasem nie ma w użytkowników kogoś, kto nie powinien tam się znajdować. Może się to wydać dziwne, ale znam przypadki, w których „zawiedziona rozwiązaniem współpracy” firma SEO wrzucała byłemu Klientowi na serwer trojany… Niestety, ale nadal mało firm pamieta o tym, aby dbać o aktualizację osób, którym przydzieliła dostęp do Narzędzi…

Szacujemy szkody

Poziom Advanced

szacujemy szkody – w zależności od tego, czy mamy do czynienia ze spamem lub malware – oba przypadki rozpatrywane są oddzielnie.

Strategia

Poziom Advanced

skupiamy się na kwestiach strategicznych – sprawdzamy aktualność oprogramowania strony (nie bez kozery Google wysyła informacje o nieaktualnym skrypcie WordPressa), sprawdzamy bazę danych itp. To, na co należy zwrócić uwagę, Google rozwija na osobnej stronie.

Odzyskanie treści

Poziom Advanced

Kolejny krok to odzyskanie treści, usunięcie złego kodu ze strony i zaplanowanie niedopuszczenia do zaistnienia podobnej sytuacji w przyszłości – kolejny etap dla zaawansowanych użytkowników, bardzo szczegółowo rozpisany na kolejnej podstronie poradnika.

Weryfikacja przez Google

Poziom Intermediate

Prośba o sprawdzenie strony przez Google – czyli w skrócie upewnienie się, że wszystko działa, jak należy :)

Przyznam, że jestem pod wrażeniem poradnika – muszę przyznać, że Google odwaliło kawał dobrej roboty :)

Potrzebujesz pomocy przy stronie po ataku hakera?

Tak, proszę o kontakt >>

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

GD Star Rating
loading...
Moja strona została zhakowana - co robić?

9.3104

OPINIE I KOMENTARZE

kamilek 13 marca 2013, 16:44

tak właściwie to ty odwaliłeś kupę roboty bo napisałeś to w naszym języku, dzięki za link!

Sebastian Miśniakiewicz 13 marca 2013, 16:47

@kamilek – naświetliłem najważniejsze tematy :)
Nie ma sensu tłumaczyć całości, bo na pewno niedługo pojawi się to i w naszym języku….

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii