Filtry, bany

Moja strona została zhakowana – co robić? Poradnik od Google

Każda witryna jest narażona na jej zhakowanie. Nie zawsze prowadzi to do sytuacji, w której nie można na nią trafić z wyszukiwarki, zhakowanie nie oznacza automatycznie obniżenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google. Często strona wyświetla się przez długi czas na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.Jest jednak jedno „ale” – w przypadku włamania się na stronę i wykrycia tego przez Google w SERPach widoczna staje się informacja „Ta strona może wyrządzić szkodę na twoim komputerze”. W konsekwencji tego stanu rzeczy wiele osób, w tym ja, powstrzyma się przed kliknięciem, aby nie zaryzykować infekcji komputera. Spada ruch na stronie, Klienci przestają zamawiać produkty w sklepie – sytuacja robi się nieciekawa.

Do tej pory poszkodowane osoby szukały pomocy naprawienia zaistniałej sytuacji w Sieci na własną rękę. Od teraz jednak, dzięki specjalnie przygotowanemu poradnikowi przez Google, w jednym miejscu znajdziemy szczegółowe kompendium wiedzy z zakresu radzenia sobie w wychodzeniu z tak niemiłej sytuacji, jaką jest zhakowanie strony.

Poradnik podzielony jest na 6 etapów, z których każdy został oznaczony poziomem odzwierciedlającym zakres wiedzy niezbędny do poradzenia sobie z zaistniałą sytuacją – od podstawowego (beginner) do zaawansowanego (advanced).

  1. Beginner – oglądamy film wprowadzający nas w zagadnienie hakowania stron (poniżej)
  2. Beginner – kontaktujemy się z providerem –  (według badania, na które powołuje się Google, aż 60% osób, które tak uczyniły, uzyskały pomoc od swoich providerów). Możemy też zasięgnąć pomocy na specjalistycznych forach lub też … poprosić o pomoc specjalistę z zewnętrznej firmy. Na swojej stronie Google rozwija każdą z tych opcji, udzielając szczegółowych informacji w tym zakresie.
  3. Intermediate – Poddajemy stronę kwarantannie – „zdejmujemy ją z Sieci”, ustawiając kod odpowiedzi takiej strony na 503. Następnie diagnozujemy pliki, zmieniamy dane dostępowe itp. – pełne informacje jak to zrobić znajdziesz na tej stronie.
  4. Intermediate – Jeżeli jeszcze tego nie uczyniliśmy dodajemy stronę do Narzędzi Google dla Webmasterów – a następnie przeprowadzamy niezbędne czynności – sprawdzamy np., czy czasem nie ma w użytkowników kogoś, kto nie powinien tam się znajdować. Może się to wydać dziwne, ale znam przypadki, w których „zawiedziona rozwiązaniem współpracy” firma SEO wrzucała byłemu Klientowi na serwer trojany… Niestety, ale nadal mało firm pamieta o tym, aby dbać o aktualizację osób, którym przydzieliła dostęp do Narzędzi…
  5. Advanced – szacujemy szkody – w zależności od tego, czy mamy do czynienia ze spamem lub malware – oba przypadki rozpatrywane są oddzielnie.
  6. Advanced – skupiamy sięna kwestiach strategicznych – sprawdzamy aktualność oprogramowania strony (nie bez kozery Google wysyła informacje o nieaktualnym skrypcie WordPressa), sprawdzamy bazę danych itp. To, na co należy zwrócić uwagę, Google rozwija na osobnej stronie.
  7. Advanced – Kolejny krok to odzyskanie treści, usunięcie złego kodu ze strony i zaplanowanie niedopuszczenia do zaistnienia podobnej sytuacji w przyszłości – kolejny etap dla zaawansowanych użytkowników, bardzo szczegółowo rozpisany na kolejnej podstronie poradnika.
  8. Intermediate – Prośba o sprawdzenie strony przez Google – czyli w skrócie upewnienie się, że wszystko działa, jak należy :)

Przyznam, że jestem pod wrażeniem poradnika – muszę przyznać, że Google odwaliło kawał dobrej roboty :)

GD Star Rating
loading...
Moja strona została zhakowana - co robić? Poradnik od Google, Moja strona została zhakowana - co robić? Poradnik od Google, 9.3 out of 10 based on 4 ratings Moja strona została zhakowana - co robić? Poradnik od Google

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

kamilek 13 marca 2013, 16:44

tak właściwie to ty odwaliłeś kupę roboty bo napisałeś to w naszym języku, dzięki za link!

Sebastian Miśniakiewicz 13 marca 2013, 16:47

@kamilek – naświetliłem najważniejsze tematy :)
Nie ma sensu tłumaczyć całości, bo na pewno niedługo pojawi się to i w naszym języku….

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *